gallup: missä et imettäisi?

• Viestiketjun aloittaja tipu
  • Ensimmäinen viesti
jekku-79
Kyllä mun on täytynyt imettää vessassa. Jos se on ainoa paikka, missä pääsee istuun, on sielläkin toimistus pakko hoitaa. Olen imettänyt sovituskopissa, autossa, lentoasemalla, lentokoneessa, työpaikan kahvikämpässä uteliaiden katseiden edessä, ravintolan pöydässä, huoltiksella, saunassa... Tän 3 kk:n aikana, kun tyty on syönyt tissiä.
Ulkona, jos on kylmä, en suostu imettämään. Muuten en oikein keksi paikkaa, missä se ei onnistuisi.
Ennen tytön syntymää, en olisi kuvitellut imettäväni julkisella paikalla. Ajatukset on kyllä muuttuneet, kun alussa oli paljon imetysongelmia. Nyt me nautitaan siitä, että voidaan tissitellä. Paikalla ei ole kummallekaan väliä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2005 klo 14:46 kirsikkainen76 kirjoitti:
Vessassa, enhän itsekään syö siellä.
En minäkään mielelläni vessassa ole imettänyt, mutta pari kertaa kävi niin, että oli oma masu kuralla ja vauvalla jo rinta suussa, niin eipä muuta ku nyytti sylissä vessaan asioille. Hätä oli todellinen ja toisaalta en raaskinut huudattaa vauvaakaan viemällä tältä ruokaa suusta...

MeikäMamma
Juu ulkona kylmässä ei.. mutta oon mä miettinyt, että pitäisikö miehen miespuolisten kavereiden edessä olla imettämättä kun he eivät oikein tiedä minne suuntaan katsoisivat :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 12:08 hennatuulia kirjoitti:
jaa'a en imettäis varmaankaan ulkona kylmässä sehän voi olla haitaksi jos rinnat paleltuu... :)

Juu kannattaakin välttää, ettei tule rintatulehdusta! Kokemusta on ja jos sen saa niin sit ei tarvii vähään aikaan imettää yhtään missään!
Ite en tykkää imettää missään ravintoloissa yms. ihmiset kuitenkin syö siellä eikä se, että toinen siellä imettää ole kaikille ollenkaan normaali ja OK asia joten mun mielestä pitää ajatella vähän muitakin kanssa ihmisiä... syötän sitten ennemmin vaikka siellä vessassa. (no sen verran sillä on kyllä väliä, että mihkään törkyseen vessaan en mee!) Ei se vauva vielä osaa kattoa sitä että missä se syö joten ei oo kertaakaan tissistä kieltäytynyt vaan sen takia että ollaan vessassa!!
Ja sitä paitsi onhan ne hoitohuoneetkin yleensä jonkinlaisia vessoja!!!!

En missään missä on kylmä..
Mutta muuten esim ravintolassa menin mielummin johonkin sivuun imettämään. Riippuu tietty paikasta..
Kotona ja kylässä olen imettänyt muiden nähden lähes aina.
Muuten mun mielestäni voi ihan hyvin hetkeksi poistua toiseen huoneeseen imettämään, varsinkin jos itse haluaa olla rauhassa.

Joten loppu tulos tähän kysymykseen taitaa kuitenkin olla se että voisin oikeastaan imettää ihan missä vain, jos tarttee.

Imetyspuserot on kyllä kultaa! Helppoa eikä tartte kaikkee kaikille näytellä ;)

minä (jos tuo imetys sitten lähtee käyntiin) voisin kuvitella imettäväni aikalailla missä hyvänsä. paitsi ehkä juuri tuo turhan kylmäpaikka voisi olla pahaksi.

lisäksi olen saanut kummityttöni äidiltä rintapumpun, että mies pääsee osallistumaan vauvan ruokkimisen iloihin.

mutta siis, voihan sitä vaikka ottaa mukaan jonkun leveän hartiahuivin ja sen suojissa imettää. kekseliäisyyttähän se vain vaatii, jos maitoa on tullakseen ja se lapselle maistuu. :)

jekku-79
Ravintoloissa on hyvä valita pöytä, jossa imetys hoituu mahdollisimman huomaamattomasti.
Ja kyllä siellä ravintoloissa mun mielestä enemmän muita ruokahalun viejiä on kuin imetys. Siis jos joku on niin herkkä, että imetyksen nähdessään menee ruokahalu.
Nykyään muotikin on sellaista, että mahamakkarat ja persvako vilkkuu ihan ilman paidan ylösnostamista :LOL:
En ole kyllä koskaan pitänyt imetystä mitenkään häiritsevänä. Ja minullekin on monet sanoneet, että rinnalla oleva lapsi on mitä suloisin näky. :heart:
Ja tosiaan aion nauttia imetyksen ilosta, kun kerran olemme sen taidon oppineet. Jos se jotakin ulkopuolista häiritsee, niin saa häiritä.

Olen imettänyt yleisillä paikoilla, enkä näe siinä mitään väärää. Esim. keskellä kauppakeskusta, ravintolassa ym. Jos lastenhoitohuoneet on varattuna kun nälkä iskee niin turha sitä on mielestäni muiden häveliäisyyden takia lasta huudattaa.
Lastenhoitohuonetta en varaa kokonaan itselleni kun menen vaihtamaan vaipan ja syöttämään lasta, aina sinne muutama napero mahtuu saman aikaisesti :)

Imetän oikeestaan missä vain,se on niiden ongelma jotka eivät sitä kestä.Tottakai olen enemmin vähän piilossa kuin että esittelen tissiäni kaikille,mutta siis mikä on sen luonnillisempaa kuin imettää lasta?? :eek:

äiti82 ja poika03
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 19:20 MeikäMamma kirjoitti:
Juu ulkona kylmässä ei.. mutta oon mä miettinyt, että pitäisikö miehen miespuolisten kavereiden edessä olla imettämättä kun he eivät oikein tiedä minne suuntaan katsoisivat :)
Peesaan täysillä. itse imetin vuosi ja kolme kuukautta ja paikkoja oli monenlaisia.

sarina84 harmaana
Kylmässä.... Muuten imetän missä vaan ja milloin vaan..... Se on mitä luonnollisin asia, ja muut katsokoon pois päin, jos tekee pahaa! Kun lapsella on nälkä, en ala sitä huudattamaan ihan vaan siksi, että jollain tekee pahaa. Ja sitä vartenhan on olemassa mm. imetyspaitoja (joita voi tehdä itse, ostaa käytettynä yms. jos ei haluu maksaa maltaita) ja imetysliivejä, jotta asian voi hoitaa mahd. huomaamattomasti! :)

Yhteistyössä