Gallup: Miksi ajat bussikaistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jessica"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jessica"

Vieras
Eli miksi ajat bussikaistaa Helsingissä henkilöautolla vaikka et käänny seuraavasta risteyksestä?

Tänään n. 10 pontettiaalista palstamammaa ajoi kalliosta lahden motarille astei bussikaistaa?"?

Yksi mammoista ajoi punaisella s40 volvolla toukka etupenkillä turvakaukalossa.
Ajo koko matkan bussikaistaa tyynesti muiden ohitse ja sitten motarille päästessään jäi rekanperään roikkumaan 100 km/h alueella ;D

siitä on jo vuosia kun olen viimeksi autoillut Helsingissä, mutta voin kertoa, että se ei ole turistille ihan helpoin kaupunki ajella.

Että sori. Älä itse tee koskaan virhettä. (Tosin virheetön ajo ei vielä tee susta hyvää kuskia.)

Käännyn seuraavasta risteyksestä, kuvittelen, että olen kääntymässä seuraavasta risteyksestä (eli olen vieraalla alueella) tai olen auttamatta myöhässä (tapahtunut pari kertaa ja aina samassa risteyksessä )

Eikös sitä saa ryhmittyä bussikaistalle kaksi korttelia ennen sitä risteystä mistä olisi tarkoitus kääntyä? Näin ainakin muistelen autokoulussa opetetun.. Tosin olisihan se ideaali aina, että kääntyisi ryhmittymisen jälkeen heti ensimmäisestä, mutta se ei aina ole mahdollista. Muistaako kukaan muu näin, vai muistanko minä nyt jotain omiani?

koska ajan Helsingissä tai muissa isommissa kaupungeissa parin vuoden välein enkä yleensä edes huomaa ajavani bussikaistaa. Kaupunkiajo on mulle kauhistus, maanteillä mä perukan pimuna pärjään:)

En aja, enkä varmaan uskaltais ajaa ollenkaan kun on outo kaupunki (ja sielä on pelottavia ratikoita), isommissa kaupungeissa en muutenkaan ole paljoa ajanut. Saattaisin ajautua bussikaistalle jos en huomaa että se on sellanen, ja jos on yhtään ruuhkaa ni mahtaisinko päästä takaisin oikealle kaistalle.

[QUOTE="Minä";24950235]Eikös sitä saa ryhmittyä bussikaistalle kaksi korttelia ennen sitä risteystä mistä olisi tarkoitus kääntyä? Näin ainakin muistelen autokoulussa opetetun.. Tosin olisihan se ideaali aina, että kääntyisi ryhmittymisen jälkeen heti ensimmäisestä, mutta se ei aina ole mahdollista. Muistaako kukaan muu näin, vai muistanko minä nyt jotain omiani?[/QUOTE]

Ei, vaan pääsääntöisesti kääntymistä edeltävästä risteyksestä asti.
Eli yhtä korteelia ennen.