gallup: mikä haalari hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraileva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sanoisin, että 1-2 vuotias on vielä niin pieni, ettei mitään supermax kovaa kulutusta kestävää haalaria todellakaan tarvitse. Eriasia 5 vee, joka roikkuu, kiipeää, myörii, juoksee, pelaa tekee ja toimii ulkona. Meillä on ollut halpahallin haalarit vielä kahden vanhana, ja toisena haalarina Travallen halvin malli, ja niillä on menty ihan hyvin. Kakkakeleille sitten vuoratut sadekuteet, niin ei kastu vaikka kaatuileekin. Nyt ostin ensi talvea (3 vee) silmällä pitäen Remut.

Meillä on pojalla 4v tänä talvena Travallen Remu ja hyvä haalari onkin ollut. Ei mene kosteus läpi, vaikka päältä päin näyttää että puku on ihan märkä. =) Viime keväänä ja syksynä oli Remu kevät/syyshaalari ja nyt on taas uusi Remu-haalari kaapissa kevättä odottamassa.
Toinen hyvä on Reimatec, jonka ostin käytettynä ja ollut meillä 2. haalarina. Ei päästä kosteutta läpi, vaikka onkin käytetty.
Viime talvena oli Reiman Peuhari ja olikin ihan ok. Ainoat huonot puolet siinä on kosteussuojan puuttuminen ja se että haalari on aika paksu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2005 klo 21:46 Kitupiikki kirjoitti:
Juu, kaikkein halvimmat vaan ja sit kurahousut jne... Eihän se haittaa vaikka on työläs pukea ja lapsella kankea olo... Niin ja monet näitä täytyy sit viel olla että ehtivät kuivumaan... \|O \|O \|O \|O

mun mies kommentoi tähän, että eiks se oo ihan hyvä, ettei se mukula pääse niin nopeesti liikkumaan, ehtii pihalla jotain muutakin tekemään kun juoksemaan sen perässä...

(myös sisälle on suunnitellut ketju nilkkaan ja seinään -hoitomuotoa.)

Tämä oli sitten humoristinen kommentti, eikä sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Meidän tytöllä 1v4kk on käytössä Lassie Supratech. Alun perin ostin Suprafillin kasvunvaralla, mutta alaosa on niin tönkkö ettei pääse kävelemään (on nyt kävellyt 3 kk). Uskoisin se silti käyvän keväällä tai ensi talvena, kun kävely sujuu ulkonakin paremmin. Supratech (kokoa pienempi kuin ensimmäinen haalari) on tuntunut hyvältä, ja vielä ei tyttö missään kuralätäköissä istukaan, joten sen kosteudenpitävyys riittää hyvin. Päiväkodissa voi olla, että todellista kosteussuojahaalaria tarvitaan, kun ulkoillaan niin paljon - mutta toisaalta tavalliset voi laittaa kuivauskaappiin että on kuiva iltapäiväksi, Reimateciä ei.

Itse olen sitä mieltä, että vaikka Reimatec niin ylivoimainen monen mielestä onkin, kyllä siinä se merkkikin nostaa hintaa. Lassien haalareita saa kolmet samaan rahaan kuin Reimatecit, joten raaskii vaikka ostaa kevääksi uudet haalarit jos käy pieneksi, ei tarvitse varata kasvunvaraa.

Meillä on myös Lassie Supratech 1v 2kk ikäisellä ja mun mielestä se on ollut tosi hyvä, pitää kosteutta ja on lämmin. Ehdottomasti hintansa arvoinen ja aion ostaa sellaisen myös ensi talveksi, noitahan saa ainakin meidän Citymarketista 30 e:lla.

Ensi talveksi ostettu varastoon Reimatec (toivottavasti sopiva :whistle: ) Sitten nähdään onko hyvä. Tänä vuonna on vielä äp-haalari, koska ei tartte vielä olla vedenpitävä.

Yhteistyössä