Gallup: laulatko lapsellesi jo kohtuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuukkoSuulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuukkoSuulle

Aktiivinen jäsen
20.11.2007
18 466
2
36
Kyselempä täälläkin kun kiinnostaa =)

Lauloitteko/Laulatteko vauvalle jo sen ollessa kohdussa tai sen jälkeen/ vaiko ei ollenkaan? Laulatteko nykyisin lapsillenne? Ja millaisia/mitä lauluja?

Itse vastaisin et jos ois lapsi niin laulaisin jo kohtuun ja päivänsäde ja menninkäinen sekä sininen uni ois lauluja joita voisin laulaa :)

Oon laulanut kohtuun tai omaks iloks , miten vaan :D
Laulan lapsille edelleenkin.
Iltasin lauletaan usein tuo sininen uni ja lisäks rosvolaulu ja nukkumatti =)
Enemmän tulee laulettua iltasin, kuin, että luettais iltasatu.

Juu ja en osaa laulaa :whistle: laulan silti :D

Muuten lauletaan vähän mitä sattuu..Esim. 8veen kans hoilotetaan esim apulantaa, lauri tähkää yms kaikkee mahdollista mitä radiosta tuleepi :whistle:

Juu kyllä ne ovat masuaikana väkisinkin hoilotusta kuulleet päivittäin, mä laulelen jatkuvasti... Meidän tyllerö rauhoittui vauvana parhaiten kuuntelemaan kahta viisua. Nimiä näille viisuille en muista, mutta alkaa sillain että "mä tapoin miehen, sain maineen puukkojunkkarin. Vaik itseäni puolustin..." ja toinen taas että "järjestötoiminta kasvatti meidät työväen tyttäret pellavapäät..." :p

Lauloin, tai oikeammin hyräilin jo raskausaikana yhtä omaa "sävellystäni". Ja totta: kyllä poika rauhoittui synnyttyään paljon nopeammin, kun kuuli juuri sen tietyn sävelmän. Nykyisin en enää hyräile sitä aktiivisesti, mutta esim. tänään oli tilanne, jossa tarvittiin salaista asetta pojan rauhoittamiseksi - ja edelleen se toimii :).

Muutenkin meillä on laulettu, loruteltu ja musisoitu koko pojan elinajan ahkerasti. Vauvana käytiin myös muskarissa. Musiikki on pojan oma elementti. Nyt (muutama päivä vajaa 2v.) poika osaa jo monta laulua (ainakin osin) ulkoa: Tuiki,tuiki, tähtönen, Ihhahhaa, Suutarin emännän kehtolaulu, Hei hoi hauki, Joulupukki, Täällä Pohjantähden alla... ja nauttii laulamisesta ihan hirmuisesti.

juu en mäkää laulaa osaa ja nois lauluis mitä aikoisin laulaa ni pitäs olla semmone ääni et pääsis korkeelle ja mul on tosi matala ääni vaiks saankin sen korkeeks mut sillo se menee vaa ihme kimitykseks.. mut mitäpä se mua haittaa ja tuskin haittais lastakaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Lauloin, tai oikeammin hyräilin jo raskausaikana yhtä omaa "sävellystäni". Ja totta: kyllä poika rauhoittui synnyttyään paljon nopeammin, kun kuuli juuri sen tietyn sävelmän. Nykyisin en enää hyräile sitä aktiivisesti, mutta esim. tänään oli tilanne, jossa tarvittiin salaista asetta pojan rauhoittamiseksi - ja edelleen se toimii :).

Muutenkin meillä on laulettu, loruteltu ja musisoitu koko pojan elinajan ahkerasti. Vauvana käytiin myös muskarissa. Musiikki on pojan oma elementti. Nyt (muutama päivä vajaa 2v.) poika osaa jo monta laulua (ainakin osin) ulkoa: Tuiki,tuiki, tähtönen, Ihhahhaa, Suutarin emännän kehtolaulu, Hei hoi hauki, Joulupukki, Täällä Pohjantähden alla... ja nauttii laulamisesta ihan hirmuisesti.

tuosta tuli mieleen et ku olin Englannissa au pairina ni sen perheen 2v poika lauloi kans tuota tuiki tuiki tähtöstä niin se oli niiiin ylisöpö :D:D Eli kyseessä siis täysin Englantilainen perhe mut niil oli ollu useampikin suomalainen au pair siel ennen mua :D sit ain lauloin sille sitä ja sanoin et laulappa ni se ain sillo tällö sit toisti peräs uudellee:D

Esikoiselle en juurikaan laulellut, siis sillee tarkoituksella.. Räyhärokkia sai kuunnella sitten senkin edestä. Kuopus sai kuunnella ilmeisesti kyllästymiseen asti isoveljelle laulettuja tuutu- ja lastenlauluja.

Lauloin.
Yhtä vironkielistä laulua Uinu mu kallis, lapsuke hällis, uni on sulkend linnukse suu, väsind sun väeksed jalad ja käeksed, nii laulis mulle emakejuu jotenkin noin sanat menee. Laulettiin musaluokalla ja meil oli virolainen orkesterin johtaja (varmaan joillekin Turkulaisil tuttu S.A)
Joku vironkielen taitoinen vois kirjottaa noi sanat oikein :D
Paljon muita tuutulauluja, oon huono oppimaan sanoja mut sävelet muistan monista lauluista.
Nytkin poika rauhoittuu kun hälle laulaa.

Mä lauloin esikoiselle paljon jo odotusaikana ja ihan kaikenlaisia suomalaisia lauluja. Mä olin silloin vieraassa kaupungissa eikä ystäviä juurikaan niin tuli oltua paljon kotona ja lauleskeltua.

Minusta tuntuu, että jollain tapaa vaikuttanut lapsen kovaan kiinnostukseen musiikkia ja laulamista kohtaan.

Kyllä ja mieshän on aina höpötellyt ja silitellyt ym... :heart:

Viimeksi kun poitsua odotin, niin isosisko (vanhempi, oli silloin n.4½v.) lauloi kohtuun pikkuselle "Tuku tuku lampaitani, kili kili kiiliääni..." . :heart:

Lauloin ja laulan. Olen harrastanu koko pienen ikäni musiikkia (viulun ja pianon soittoa, laulamista eri kokoonpanoissa, klassisia laulutunteja jne ) ja se kuuluu edelleen olennaisena osana mun elämääni. Ja hyödynnän sitä paljon hoitolasten kans.

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
lauloin kyllä... mitä milloinkin... ja laulan edelleen ja edelleenkin mitä millonkin.... :D

muoks. ja myös lapsi laulaa... ja hänkin mitä millonki... :D

samoin meillä-

tosin esikoista odottaessani lauloin hänelle sitä yhtä laulua siitä Kisu Pikkukuun levyltä.

Ja kun samaa laulua soitettiin muskarissa tyttö rauhoittui silminnähtävästi.

Keskimmäiselle lauloin Ultra Bran- Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitäkään pelätä...

Ikävä kyllä en lunastanut lupaustani... :'(

Yhteistyössä