Gallup: laitatteko kananmunaan suolaa?

  • Viestiketjun aloittaja suolaa vai ei
  • Ensimmäinen viesti
suolaa vai ei
Tällaista tällä kertaa. Tuli mieleeni kun minulle aina tutut ja perhe ihmettelee kun en laita suolaa esim. paistettuun kananmunaan, munakkaaseen, tai keitetylle munalle. Minusta ne eivät kaipaa suolaa, ja esim. jos teen kunnon munakkaan siinä on kuitenkin jotain kinkkua tai juustoa mukana ja niissä on suolaa. Turhaa suolansaantia minusta lisätä jonkun paistetun munan päälle suolaa kun ilmankin on herkullista.
Miten te muut?
 
suolaa vai ei
Minä syön esim. aamupalalla paistetun munan kanssa leipää, jonka päällä on leikkelettä ja juustoa, siinä tulee kyllä suolaa :D Ja päivän aikana muustakin mitä syön. Muussa ruoanlaitossa käytän suolaa, toki kohtuudella.
Esim. anoppilassa vieraillessa anoppi paistaa aina kananmunia aamiaiseksi, ja laittaa suolaa, minusta ne maistuu tosi suolaisilta..
 
Jos siinä ei ole mitään muuta suolaista, vaan pelkät kananmunat, laitan fiiliksen mukaan... Juusto tms. munakkaaseen en kyl lisää.

Yleensä menee niin, että aamulla syötyihin muniin laitan, koska aamulla tunnen tarvitsevani suolaa ja ihan suolaton ruokavalio alkaa mua kyllä heikottaa iltapäivällä / jos liikun paljon, mut en mä myöhemmin kuin aamulla syötyihin muniin laita kun olen saanut suolaa jo jostain muualta.

Heh en oo tätä ikinä miettinyt suuremmin mutta kuulostaa vähän neuroottiselta mun toiminta...
 
suolaa vai ei
Minä paistan oliivi- tai rypsiöljyssä. Ja on kyllä hyvää ilman suolaakin :p Tosin en syö munia sellaisenaan, on siinä jotain lisukettakin, kasviksia yleensä, leipää lisukkeineen, tai joskus herkkuhetkiin pekonia..
 
feminh
Tottakai!

Aina laitan, oli paistettu tai keitetty. Mulla on vielä tapana syödä keitetyt munat niin, että jokaisen suupalan jälkeen ripautan lisää suolaa munan päälle. :D Eihän se muuten maistu hyvältä!

Eikä suola ole aina todellakaan epäterveellistä, vaikka jotkut niin luulevat.
 
-9-9-
Keitetetyn päälle pistän suolaa (just tollee joka haukun jälkeen :D ), ei se muuten ole hyvää. Paistettu muna ja munakas ei sitä samalla tavalla tarvitse, mutta harvoin niitä muutenkaan syön.
 
En laita keitettyyn kananmunaan mikä tulee salaattiin, mutta muuten kyllä.
Yksinään paistettuun kananmunaan kuuluu luonnollisesti suola, mutta jos munakkaassa on kinkut, juustot sun muut suolaiset niin mitäpä sitä suolaa enää mennä lisäämään.
 
"hmm"
Laitan ihan reilusti. Verenpaine muutenkin liian matala joten liika suolansaanti ei pelota. Tosin en syö leipää josta monet saa paljon enemmän suolaa. Kananmunia menee joka päivä vähintään 3 :)
 
"Hanna"
Jos syö keitetyn munan ihan sinälteen, haukkelemalla, ripotan vähän suolaa päälle. Mutta paistettuun munaan, munakkaaseen, kokkeliin tai leivän päälle keitettyyn munaan en laita suolaa.
 

Yhteistyössä