Gallup ja keskustelu: Kumman ottaisit mielummin Suomelle: Pohjois-Lapin vai Viipurin? Miksi?

Kumman ottaisit mielummin Suomelle: Pohjois-Lapin vai Viipurin? Miksi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    7
Oliko Kekkonen hyvällä asialla siis?

Keskustelun taustaa:
Jukka Tarkka: Kekkonen yritti vaihtaa Lapin Viipuriin - Urho Kekkonen - Kulttuuri - HS.fi
Kekkonen ehdotti Tarkan mukaan kesäkuussa 1968 Neuvostoliiton kommunistisen puolueen silloiselle pääsihteerille Leonid Brežneville vaihtokauppaa. Saadakseen Viipurin Kekkonen olisi antanut kaistaleen pohjoisinta Lappia ja tunnustanut DDR:n.

Tarkan mielestä presidentti eksyi "valtiosäännön, rikoslain ja terveen järjen rajojen tuolle puolen."


Minä ottaisin itse asiassa meiluusti Petsamon. Saataisiin Jäämeren rantaa.
 
....
Tämä nyt on ihan tyhmä kysely koska tilanne on niin erilainen nyt kuin ennen.

Mutta haluaisin Viipurin alueet. Taitaa olla kaunista seutua ja etelässä. Omasta mielestäni lappi on aivan turha mesta. Jos itse sitä haluaisin mennä ihailemaan, niin menisin muutenkin mieluummin Norjaan katselemaan kunnon vuonoja.
Mitä Suomen lapissa nyt on muuta kuin metsää, poroja ja laskettelukeskuksia?
 
Tämä nyt on ihan tyhmä kysely koska tilanne on niin erilainen nyt kuin ennen.
Mutta alueiden palauttamista haluavia ihmisiä on valtavan paljon. Nykyään siis. Joten saapi vastailla ihan nykyfiiliksen mukaan - ja tuo vaihtoehto Pohjois-Lappihan tarkoittaa, että nykyinen kartta on hyvä.


Ruutiksen ehdotus on ihan hyvä, ei tarttis niin kovasti miettiä mitä sille väestölle tehdään. :D
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27147034:
Mutta alueiden palauttamista haluavia ihmisiä on valtavan paljon. Nykyään siis. Joten saapi vastailla ihan nykyfiiliksen mukaan - ja tuo vaihtoehto Pohjois-Lappihan tarkoittaa, että nykyinen kartta on hyvä.
Siis on on. Ei minuakaan haittais vaikka kartta muuttuisikin ja Lappi katoaisi (en tätä toivo, mutta ei sillä minulle täällä etelässä olisi haittaakaan). Mutta kun se taitaa kerta kaikkiaan olla semmonen asia mitä ei tule koskaan tapahtumaan, ellei taas tule jotain sotia muokkaamaan maailmakarttoja.
 
Siis on on. Ei minuakaan haittais vaikka kartta muuttuisikin ja Lappi katoaisi (en tätä toivo, mutta ei sillä minulle täällä etelässä olisi haittaakaan). Mutta kun se taitaa kerta kaikkiaan olla semmonen asia mitä ei tule koskaan tapahtumaan, ellei taas tule jotain sotia muokkaamaan maailmakarttoja.
Ajatusleikkiä vain. :)

On täällä nyt sata kertaa kummempiakin asioita kyselty äänestyksissä. Miksi tämän pitäisi olla jotenkin todenmukainen?
 
"vieras"
Siis on on. Ei minuakaan haittais vaikka kartta muuttuisikin ja Lappi katoaisi (en tätä toivo, mutta ei sillä minulle täällä etelässä olisi haittaakaan). Mutta kun se taitaa kerta kaikkiaan olla semmonen asia mitä ei tule koskaan tapahtumaan, ellei taas tule jotain sotia muokkaamaan maailmakarttoja.
Minun ielestä saisi tulla ja saisivat polttaa turun vielä viidennenkin kerran :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27147186:
Mut hei ukkelit, Karjalassa asuu yli 600 000 tyyppiä. Jos nyt ei ihan kaikkea kuitenkaan haluttais. Sen Vienan alueen voisi varmaan jotenkin hallita. :snotty:
tehhään niinkun talliinin joopikin teki, otetaan se ihmisistä tyhjänä
 
ylälappilainen
ei liity nyt tähän mut mun mielestä vois laittaa suomen poikki rovaniemen kohdalta ja yläosa liitettäisiin Ruotsiin!!! Olis aivan mahtavaa! Tai sitten lappi omaksi valtioksi ja irti paskasuomesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ylälappilainen;27147235:
ei liity nyt tähän mut mun mielestä vois laittaa suomen poikki rovaniemen kohdalta ja yläosa liitettäisiin Ruotsiin!!! Olis aivan mahtavaa! Tai sitten lappi omaksi valtioksi ja irti paskasuomesta.
nykysestä lääninrajasta poikki ennemminkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27147186:
Mut hei ukkelit, Karjalassa asuu yli 600 000 tyyppiä. Jos nyt ei ihan kaikkea kuitenkaan haluttais. Sen Vienan alueen voisi varmaan jotenkin hallita. :snotty:
viimeks kun alueen hallinta vaihtu niin ei tainnu kauheesti jäädä alkuperäsiä asukkaita.
tarviiko niin tehdä nyttenkään. :D
 
"Jukka"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27147186:
Mut hei ukkelit, Karjalassa asuu yli 600 000 tyyppiä. Jos nyt ei ihan kaikkea kuitenkaan haluttais. Sen Vienan alueen voisi varmaan jotenkin hallita. :snotty:
Ilman asukkaita se viimeksi itään annettiin, joten ilman asukkaita se takaisinkin sitten tulisi...
 

Yhteistyössä