Gallup clomeista

Miksi ne määrättiin? Mikä siis lapsettomuuden syy?

Oliko apua? Jos oli niin monennella kierrolla tärppäsi? Jos ei niin miksi? Oheniko esim. limakalvo?

Mitä haittavaikutuksia tuli?

Mikä kp oli ovulaatio? Entäs normaalisti?

Minkä pituinen kierto? Normaalisti?
 
Hei NoBlood! Mitä kuuluu, pitkästä aikaa?

Käytin Clomeja 1,5v sitten, kaksi kiertoa peräkkäin (niin ja olemme selittämättömiä, määrättiin vahvistamaan ovista). Haittavaikutuksina unettomuus ja kuumat aallot. Ovis oli n. 14-15 kp, eli ihan normaalia minulle.

Tänä kesänä käytin clomeja taas, ei tärppiä, mutta sekoittivat kiertoni ja seuraavassa clomittomassa kierrossa ovis tuli jo kp 8, jotenkin epänormaalina. Muistoksi tästä kerrasta sain kolme suurta kystaa, jotka poistuivat munasarjastani pari kuukautta. Lääkäri sanoi clomien syytä. En käytä enää koskaan uudestaan.

Minulla ei tärppejä, mutta varmasti joitakin auttaa..
 
Moi! Vihdoin ja viimein meidän piti hoitoihin päästä. Ensimmäisellä käynnillä kuitenkin lääkäri antoi clomeihin reseptin ja sanoi meidän niillä onnistuvan. Ei siis mitään jatkoa sinne. Yksityiselle kai se olisi lähdettävä, mutta se on niin älyttömän kallista, että voi mennä monta vuotta ennen kuin sinne pääsemme. Onneksi aloitettiin nuorina tämä projekti. Lääkäri oli todella inhottava ja epäasiallinen. Laukomista loukkaavuuksista huolimatta, inhottavinta oli kun hän lupasi minun raskautuvan clomeilla. Eihän hän sitä voi tietää, enkä saanut edes seurantaultraa joten mistä sitä tietää vaikka limakalvo ohenisi niin, ettei edes ole mahdollisuuksia raskautua clomeilla. Muutenkaan en niistä usko meille olevan apua siittiöt on priimaa ja munasolut on priimaa.

Mitenkäs teidän ''projekti'' etenee?
 
Miksi ne määrättiin? Mikä siis lapsettomuuden syy? Vahvistamaan ovulaatiota. Kummassakin pientä vikaa.

Oliko apua? Jos oli niin monennella kierrolla tärppäsi? Jos ei niin miksi? Oheniko esim. limakalvo?
Ei. Neljä kiertoa söin. Ekassa oli kaks johtofollia ja sain avuksi myös irrotuspiikin. Yhteen kahen johtofollin ovulaatioon tehtiin inssi ( 3milj. b-liikkuvaa lähetettiin matkaan ). Ei tärpännyt.

Mitä haittavaikutuksia tuli? Itkuisuus, synkät ajatukset, en muista enää mitä kaikkee, mut ei ne mulle sopinu..

Mikä kp oli ovulaatio? Entäs normaalisti?
Kolmessa ensimmäisessä tais tulla noin kp12, mut viimesessä tuli kp7-8.

Minkä pituinen kierto? Normaalisti?
24-25 ja tossa viimesessä 19. Normaalisti mul on 24.
 
Meillä viikko sitten tuli tulos, että 2 IVF tuoresiirto epäonnistui, nyt välikierto ja sitten pakastealkionsiirtoja. Lääkärit toistaa että onnistuu, mä en jaksa uskoa enää. Meilläkin hyviä muniksia ja hyvää spermaa...

Aika törkeää, NoBlood, että lääkärinne käyttäytyi epäasiallisesti ja vielä lupasi, että clomeilla onnistuu! Minusta nimenomaan meidän selittämättömien tapauksissa clomeilla harvemmin onnistuu, kun ovis tulee muutenkin. Ja pahinta on kun törmää kamalaan lääkäriin, joka kohtelee jo muutenkin kärsineitä ihmisiä huonosti.
 
Vastaanpa minäkin tänne, vaikka taidan olla pikkaisen poikkeustapaus.

Clomit määrättiin, jotta saataisiin mahdollisimman monta munarakkulaa ICSI:in. Käytin niitä 4 kpl per päivä, kp 2-6. Lapsettomuuden syy korkea ikä ja FSH ja hyvin vähiin käyneet munasolut. Käytin Clomeja näin 4 kiertoa.

Ei auttanut. Saatiin yleensä vain yksi ovuloiva folli, kuten niissä luomukierroissakin, joita on ultrattu. En kuitenkaan ovuloi ihan joka kierrossa.

Limakalvo oheni jonkin verran, hoitokierroissa se oli 7-8 mm, ultratuissa luomukierroissa 9-10 mm. Tässä täytyy huomioida, että käytin aika jättiannoksia, normaalisti kai käytetään 1-2 Clomia per päivä.

Näillä annoksilla oli aikamoisia haittavaikutuksia: ekalla kerralla aivan tajuton päänsärky, kaikissa kierroissa olin todella kiukkuinen (oli tosi hämmentävää, kun ei oikein tunnistanut itseään), uupumusta, mieli ailahteli ja oli kuumia aaltoja.

Kierto hiukan piteni, ehkä viitisen päivää, veikkaan, että johtu enemmänkin Lugeista.

Nyt haluaisin kokeilla pienemmällä Clomiannoksella ja lopettaa rankemmat hoidot.

Lisäisin vielä kysymyksiin: onko joku nelikymppinen onnistunut Clomeilla? Tai joku nuorempikin, jolla on korkea FSH tai munasolut muuten vähissä (alhainen AMH)?

Hyvä galluppi!
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä olenko vielä pätevä vastaamaan tähän galluppiin, kun ei ole tärpännyt, eikä clomien kanssa vielä luovutettu, mutta vastaan silti :)

Miksi ne määrättiin? Mikä siis lapsettomuuden syy?

PCOS, eli siis en ovuloi, miehessä ei vikaa.

Oliko apua? Jos oli niin monennella kierrolla tärppäsi? Jos ei niin miksi? Oheniko esim. limakalvo?

On ollut apua ovuloimiseen ja viime kierrossa munis hedelmöittyi, mutta meni syystä tai toisesta kesken. 3/6 kierroista olen ovuloinut ja limakalvosta lääkäri sanoi viimeksi, että Clomifenit toimii niinkuin kuuluukin ja limakalvonäyttää tosi hyvältä. Loppukierroissa silti tuhruvuotoa, jota ei vielä ole kuitenkaan laitettu clomien syyksi.

Mitä haittavaikutuksia tuli?

Annostani on nostettu 1stä tabletista nykyiseen kolmeen ja eri annoksella erivaikutuksia. Kuumia aaltoja on öisin jonkun verran. Kolmesta tabletista sain myös kahdeksi viikoksi kovan päänsäryn. Liekö migreeni alttiudella tekemistä asian kanssa? Kyselin juuri aviomieheltä olenko ollut kireämpi näiden nappien aikana kuin ilman niin ei kuulemma muutosta. Mun mielialavaihtelut tosin on kovat hoitojen aiheuttaman stressin takia muutenkin...

Mikä kp oli ovulaatio? Entäs normaalisti?

Ovulaatio kp18-20. Normaalisti en ovuloi.

Minkä pituinen kierto? Normaalisti?

Kierto ollut 33-36. Normaalisti aivan miten sattuu; 25-100...
 
Mulle määrättiin clomit tukemaan omaa ovista. Nyt 4 kuuria syöty,1tbl/pvä kp 3-7. Toisella kierrolla tärppi,mutta meni heti kesken. Nyt ei sitten ole uutta kuulunu. Tarkotus oli alottaa rankemmat hoidot vuoden vaihteessa,mutta lääkäri perui ajan,koska yksi alkanut raskaus takana ja määräsi uudet 4 kuuria clomeja. Lapsettomuutta yli 7 vuotta takana. Välissä löydettiin endometrioosi ja munasarjasta poistettu endometriooma 2/2010.
Haittavaikutuksia on kuumat aallot,unettomuus ja kiukkuisuus.
Kierto piteni 2pvää normaalista 25:stä 27:ään ja ovis kp 12-13,normaali oli 10. Tuhruttelu vaivasi myös ennen clomeja alkaen kp 20,nyt se onneksi ei vaivaa enää joka kierrossa.
 
Miksi ne määrättiin? Mikä siis lapsettomuuden syy?

Ovuloimattomuus, PCO. Kuukautisiakaan ei luomusti.


Oliko apua? Jos oli niin monennella kierrolla tärppäsi? Jos ei niin miksi? Oheniko esim. limakalvo?

Ekan kerran käytin clomejaneljä vuotta sitten, annostus 1 tbl kierron 5-9 pv. Ekasta kierrosta tärppäs,
meni kesken rv7. Kolmannesta tärppäs, poika syntyi 06/2007. Nyt syönyt kolme kiertoa, ekassa 1 tbl, ei ovista, kahdessa seuraavassa 2 tbl, ovis, mutta ei tärppiä. Vielä kaksi kiertoa jäljellä.

Mitä haittavaikutuksia tuli?

Oviksen aikaan arkuutta munasarjoissa, mielialan vaihdoksia, ei pahoja haittoja.

Mikä kp oli ovulaatio? Entäs normaalisti?

Ovis vasta kp23, näin myös silloin kun tärppäs. Normaalisti ei ollenkaan.

Minkä pituinen kierto? Normaalisti?

Clomeilla kiertoa 38 pv, normaalisti ei ollenkaan.
 

Yhteistyössä