Gallub imetämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osittain 3.5 kk. Vauva ei halunnut enää imeä, enkä mä jaksanut tuolloin asian kanssa enää taistella. Maito ei mulla koskaan noussut kunnolla, ei vaikka tein kaikki temput jotta imetys olisi onnistunut ja maitoa tullut enemmän. Ei ollut mulla imetys tahdonasia, ei.

3 kk täysimetys ja 1 kk osittain. Maito nousi hyvin ja sitä riitti, en tiiä missä meni pieleen, ei vaan tahtonut neiti olla tissillä. Oli vissiin imuotekin alusta lähtien siinä ja siinä :ashamed:

4kk imetin, pojal tuli ekat hampaat ja imetys loppui siihen, pojan tahdosta, nyrpisti vain nenäänsä eikä tissi kelvannu. Eikä varmaan enää matoa tullu riittävästi.
Yön jälkeen kerran lypsin rinnat tyhjiksi ja homma oli siinä.

lapsi 1: 5kk täysimetys, 2v4kk kokonaan lopetin koska olin raskaana ja nännit ei kestänyt enää.

lapsi 2: 6kk täysimetys, nyt 2v7kk ja vielä jatketaan 1-4krt/vuorokausi käy ottamassa huikat =)

Niin, siitä imettämisestä...

Ekaa imetin 3 kk. Koko imetys oli yhtä takkuamista alusta loppuun asti, lapsi painoi 2,8 kg ja sai lisämaitoa jo synnärillä, ei osannut eikä jaksanut imeä, sitten kun osasi niin ei halunnut...maitoa ei loppuvaiheessa tullut enää juuri ollenkaan, ja kun imetys sitten loppui, en joutunut kertaakaan tyhjentämään rintoja pumppaamalla tai käsin, koska ei ollut mitään pumpattavaa :D

Tokaa imetin 1 v 9 kk (6½ kk täysimetystä ). Lopetin, kun alkoi tuntua siltä, että sekä lapsi että äiti ovat saaneet imetyksestä tarpeekseen. Lapsi oli jo aloittanut päivähoidon ennen imetyksen lopettamista, ja imetyskertoja oli enää yksi päivässä, oli siis helppo lopettaa.

Esikoista osittainimetin 2kk ja lopetin, koska maito alkoi hiipua ja vauva suuttui sitten enää vain siitä rinnasta. Suostui syömään vain rintakumin kanssa ja koska sitä ei tullut käytettyä muualla kuin kotona niin maidontulo hiipui.

Keskimäistä täysimetin 7kk ja kaikenkaikkiaan imetin 2v4kk. Lopetin koska olin raskaana rv17 ja alkoi taas tulla sellaista keltaista maitoa mitä tulee vastasyntyneelle. Ja pitihän se siis muutenkin lopettaa jo kun oli uusi tulossa ja tytöllä ikää jo tuonkin verran.

Nyt kolmatta täysimetin 6kk ja edelleen imetän ja toivottavasti vielä pitkään. Tyttö nyt reilu 7kk.

Yhteistyössä