G:YLIPAINOINEN,minkä kokoisen lapsen sait?

  • Viestiketjun aloittaja BMI27
  • Ensimmäinen viesti
ylipainoinen
Mulla painoindeksi ollu raskauksissa 30-36, neljä lasta siis.

39+6 2570g/51cm
40+5 3530g/50cm
39+6 2990g/51cm
39+0 3175g/50cm

Raskaudet ja synnytykset menneet aina hyvin, ja paino pudonnut koko raskauden ajan, mutta ikävä kyllä painoa sit taas tullut lisää kun vauvat syntyneet, kiitos suklaansyönnin... :D
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja darkangel1981:
meidän tyttö oli 3760 vaikka oli raskausdiabetes. En usko että tuo ylipaino lapsen painoon vaikuttaa
Meillä poika, tismalleen saman painoisena syntyi ja minullakin oli raskausdiabetes :D Tosin poika olisi varmaan ollut pienempi jos ei olisi mennyt niin paljon yli lasketun.

En minäkään usko että ylipaino siihen vauvan painoon vaikuttaa. Toki jos vanhemmat ovat muuten isoja/pitkiä niin sitten lapsestakin varmaan tod. näköisesti tulee tavallista isompi.
 
Ylipainoa oli reilusti ja likka painoi 3760g. 20 grammaa vähemmän kuin mä jonka äiti oli silloon hoikka kun mä synnyyn.

Mä tiedän kaksi pientä naista jotka ovat saaneet lähes 5 kilooset vauvat. Että silleen.
 
vieras
Kai silläkin on vaikutusta, minkä pituinen lapsi on. Jos vauvaa painaa 3,5 kg, niin on se vähän eri, onko pituutta 48 vai 54 cm. Ja pituuteen tuskin ruokavaliolla voi vaikuttaa, se varmaan tulee perimästä.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ylipainoa oli reilusti ja likka painoi 3760g. 20 grammaa vähemmän kuin mä jonka äiti oli silloon hoikka kun mä synnyyn.

Mä tiedän kaksi pientä naista jotka ovat saaneet lähes 5 kilooset vauvat. Että silleen.
Hitsi, yksi tuttu on varmaan 155cm ja 45kg, ja teki 5 kilossne vauvan :p Jonka pituus oli 49cm muistaakseni, ja oli meinaan lihava vauva :D Mutta nykyään on jo hoikka lapsi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
BMI tais olla kolmekympin paikkeilla ja esikoinen syntyi 2910g 49cm vkolla 38+4
kuopus 3510g vkolla 40+2.
En usko että äidin paino sinällään vaikuttaa lapsen kokoon.
En mäkään, tokihan sokerin jatkuvalla mässäämisellä ja/tai raskausdiabeteksellä on omat vaikutuksensa lapsenkin painoon mutta muuten uskoisin, että eniten vaikuttaa se, minkä kokoisina vanhempien suvussa ovat vauvat olleet.
 

Yhteistyössä