G: YHDISTELMÄVAUNUT mitkä, miksi, paljonko, mistä?

  • Viestiketjun aloittaja Tiipero
  • Ensimmäinen viesti
Mun vaunujen käyttökokemus on minimaalista mutta yleensä sanotaan, että talvivauvalle pehmeä kantokassi (olisi kesävauvalle liian kuuma mutta talvivauvalle sopivan lämmin).

Ja pitkille kai teleskooppiaisa on aika passeli..

On se vaunuvalikoima vaan aika mieletön.. B)
 
Red Dragon vähä myöhään, mutta itselläni on kyseiset vaunut mitä oot ajatellut ostaa, ja itse olen tyytväinen, vaikka ei itse vauva ole vielä syntynytkään :D
Kuullut pelkkää hyvää niistä, ja todella edulliset ovat! Niissähän on pehmeä kantokoppa, ja se on iso ainakin mun mielestä, koska tuttavan poikakin mahtui niihin kevyesti 8kk ikäsenä kun testasin :D
 
minun mielestä niitä tilataan sinne koko ajan lisää (niillä on vissii sielä aina yhtä väriä yks kpl) mutta jos just sen haluat niin uskon että aina tilaa lisää jne :)
Meillä on vaaleen - tumman vihreät, mutta sitä väriä ei enää löydy noilta sivuilta :) menee molemmille ja kun ei tiedetä kumpi tulee :p
 
Mitkä? Emmaljunga Smart Duo, väri Copper http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_SmartDuo_Copper.jpg

Miksi? Tästä mallista on turhat hienoudet karsittu pois (esim. versus Edge-malli), mutta kuitenkin on kaikki tarpeellinen ja merkki on luotettava, laadukas sekä myöskin kohtuuhintainen peruskärry. Lisäksi yhdistelmällä on hyvä jälleenmyyntiarvo sitten kun sen haluaa myydä.

Paljonko? viime kesänä, hinta 510?

Mistä? Lastentarvike, Oulu
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Mulla on emmlajungan city crossit pehmeällä kantokopalla, tosi hyvät vaunut ja kantokopasta saa lämpöpussin.
Ei tarvii säilytellä mitään erillistä ratasosaa kun ei tuota tilaa ikinä tarpeeksi ole.

Vantaan tammiston lastentarvikkeesta rattaat 525, pehmeä kantokoppa n 130 ja jalkapeite 45e muistaakseni.....
Ja todella kannattaa OSTAA kerralla kaiki jos haluaa samaa väriä.Ärsyttävä ettiä sopivia väristyksiä sitten jostain.
Meillä samat ja ostettu petikon/variston lastentarvikeliikkeestä tais olla joku paketti tarjoushinta kun meillä makso pehmeälläkopalla ja jalkapeitteellä yhteensä 643?...ei voi sanoa muutakun et on loistavat rattaat!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Vaunulan Firkon F7 yhdistelmät ostin. Ihan vaan hinnan ja värivalikoiman takia: 310?. Vaikuttivat kuvien perusteella ihan päteviltä, ja niin ne vaikuttavat nyt "livenäkin", tosin käyttökokemustahan tässä ei vielä ole yhtään. Kantokoppa on pehmäreunainen kovalla pohjalla, ilmakumipyörät, heittoaisa... Kokoon menevät varsin mukavan pieneen tilaan. Ainoa miinus siitä että takuuta on vain puoli vuotta ja ainoa jälleenmyyjä on tuo Vaunula, jonne meiltä kertyy kyllä ihan liikaa kilometrejä jos vaunuissa jotain kremppaa ilmenee..
Me saatiin postissa uus hammasratasosa jarruun. Seuraavana päivänä oli postilaatikossa. Ei kuluja meille. Ja sekin oli oikeastaan oma moka, että se hajos... *shhh* :) Huippunopeeta palvelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Mulla tuo vaunujen osto ei ole vielä ajankohtaista, mutta kysyn, millä ihmeen perusteella kannattaa valita vaunut tuosta suuresta valikoimasta? Meillä vaunut tulee...

- talvivauvalle
- käytetään lähinnä lenkkeilyssä asvaltilla ja sorateillä, ei shoppailussa tms juuri koskaan
- täytyy mahtua autoon kunnolla (farmariauto)
- tulevat pitkille ihmisille

Eli kannattaisiko näillä tiedoilla katsella ennemmin yhdistelmiä vai jotain kuomurattaita, joihin ostaisi kopan pienelle vauvalle?
Omalla kokemuksella (asun asfaltti/hiekkatien varrella, 2 lasta, liikun koko ajan joko kävellen ja autolla, kokemusta on uusista, kalliista, käytetyistä, halvoista), suosittelen isokoppaista kunnon vaunua. Jos sulla on farmari, ei tartte mitään ihme ylipieneen taittuvia rattaita, pienillä pyörillä, joilla menee hermot suoralla asfaltillakin. Ja kun ootte pitkiä (meillä mies 190cm), niin yksiäkään rattaita ei löytynyt, jotka olisi sille käynyt työntää. Vähintään 25cm pyörät, niin eron oikeasti huomaa. Jos sulle on nyt tulos talvivauva, isoon koppaan se mahtuu vielä ens talvenakin. Mutta joissain kantopussissa se ei mee kuin ensimmäisen talven (kantopussin koko on tosi tärkeä, vähintään 80cm sisäpituus pitäis olla).. (Meillä on kaksostenrattaat nyt pehmoisilla kopilla, oli niillä pakko ottaa, ne tuplat ei mahdu muuten mihinkään varastoon.:))

Ja huomaat siinä, että kun menet liikkeeseen testaamaan; jos sinulle esitellään erilaisia vaunuja, ja saat testailla niitä, koittaa autoon tms. niin luultavasti löydät oman tyylisi vaunut heti. Älä tee niinkuin me, että menimme paikalliseen liikkeeseen, kaverin vauvan kanssa, ja ostettiin sellaiset pikkurattaat kantopussilla, kun ei tiennyt mitä kaikkea löytyy ja millä hinnalla. Ei auttanu ku myydä pois, ja ettiä paremmat. Meillä on noi vaunula.fi:n f7-twinsit nyt. 30cm ilmakumipyörät ja pito on jäällä parempi kuin isännän maasturissa. :D

Muista käydä testaamassa, ei niitä vaunuja tartte ekasta paikasta ostaa. Ja sinne kauppaan voi aina palata takaisin. :) Parhaimmillaan voit pystyä käyttämään vaunuja jopa sen 3-4 vuotta, jos valitset oikein. Harvempi vain pystyy...
 

Yhteistyössä