G: Voisitko/haluaisitko luovuttaa munasolujasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oishan se varmaan aika rankkaa, mutta jonkun mulle erittäin tärkeän ihmisen takia voisin niin tehdä, enkä kyllä ajattelisi lasta omanani. Tarkoitushan on juuri saada lapsi sille toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Oishan se varmaan aika rankkaa, mutta jonkun mulle erittäin tärkeän ihmisen takia voisin niin tehdä, enkä kyllä ajattelisi lasta omanani. Tarkoitushan on juuri saada lapsi sille toiselle.

Peesaan.

Suomessa en luovuttaisi sen takia, että en haluaisi 18 vuoden päästä ketään juuriaan etsivää oveni taakse. Olisi liian outoa.

Täällä Tanskassa voisin, mutta en saa lääkityksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mutta biologisesti lapsi on sun, se on puolet sua. Sun lasten sisaruspuoli.

Kyllä mä voisin,ei mulla syntyisi mitään tunnesidettä munasoluun,enkä uskoisi että miettisin että minkälainen lapsi siitä syntyisi.Voisi itseasiassa olla ihan mielenkiintoista nähdä minkälainen lopputulos olisi,mitta eihän se lapsi olisi minun,siihen vaaditaan muutakin kuin pelkkää biologiaa.

Mielestäni munasolunluovutus tuntuisi liioitellusti sanottuna vähän samalta kuin adoptio...paitsi, että raskausaikana siihen lapseen ehtii kiintyä. Jos mulla olisi ennestään lapsia, tuntuisi hyvin oudolta, että osa biologisista lapsistani kasvaisi muissa perheissä ja osan kasvattaisin itse.

Ei mullakaan ole tunnesidettä munasoluun, joten siksi voisin. En edes säikähtäisi ovikellon soittoa 18 vuoden kuluttua. En kokisi antaneeni lastani adoptioon vaan luovuttaneeni vain munasolun, joten uskoisin asiasta keskustelun olevan aika helppoa. Riippuu varmaan perheestä, johon munasoluni menisi :D Käsittääkseni munasolun luovutus on aika rankkaa ja kivuliasta, joten tuo osuus saattaisi vaatia motivaatiota. Esim. tuttu, jolle luovuttaa tms.

Te jotka luovutatte munasolujanne, annatte ihan uskomattoman arvokkaan lahjan meille, joilla ei omia munasoluja ole. Omassa masussani kellii vielä kolmisen viikkoa vauveli, joka on saanut alkunsa luovutetulla munasolulla. Ilman teitä ihania, epäitsekkäitä luovuttajia minulla ei olisi koskaan ollut mahdollisuutta saada vauvaa, vaikkei biologisesti oma olekaan. Mutta omalta se tuntuu, kun sen itse kantaa ja synnyttää. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Te jotka luovutatte munasolujanne, annatte ihan uskomattoman arvokkaan lahjan meille, joilla ei omia munasoluja ole. Omassa masussani kellii vielä kolmisen viikkoa vauveli, joka on saanut alkunsa luovutetulla munasolulla. Ilman teitä ihania, epäitsekkäitä luovuttajia minulla ei olisi koskaan ollut mahdollisuutta saada vauvaa, vaikkei biologisesti oma olekaan. Mutta omalta se tuntuu, kun sen itse kantaa ja synnyttää. :heart:

Tässä on syy miksi minä ei-synnyttänyt 20-vuotias naisihminen haluan luovuttaa munasolujani. Nähnyt läheltä lapsettomuudesta kärsiviä naisia ja pahaltahan se on tuntunut.

Oon luovuttanut neljästi, ja luovutan vielä kerran.

Ei ne hoidoista syntyvät lapset minun ole, vaan sen naisen, joka heidät synnyttää, ja sen miehen jonka perimää he kantavat & jonka kanssa elävät.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ei ne hoidoista syntyvät lapset minun ole, vaan sen naisen, joka heidät synnyttää, ja sen miehen jonka perimää he kantavat & jonka kanssa elävät.

Missä olet käynyt luovuttamassa? Millainen haastattelu on?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Missä olet käynyt luovuttamassa? Millainen haastattelu on?

Ava-klinikalla. Haastattelussa käydään läpi lääketieteellinen puoli (mitä tehdään ja miten, mitä hormonia piikitetään ja miten ne vaikuttavat, yms) ja eettinen puoli (miten suhtautuu siihen, että hoidoista syntyy lapsi, jolla on luovuttajan perimä, yms).

Mua kiinnostaisi tietää kuinka kivulias se prosessi on luovuttajalle. Mikään muu ei siinä askarruta kuin mahdollinen kipu. Todellakin voisin ajatella ryhtyväni luovuttajaksi, mutta ehkä vasta siinä vaiheessa kun omat lapset on saatu.

Yhteistyössä