G: Vieläkö muutatte eurot markoiksi?

Minä ainakin käytän usein kutosen kertotaulua vieläkin hintoja tarkastellessani.

Tämä kysymys tuli mieleeni siitä, että viime yönä näin unta, jossa keksipaketin hinta oli vielä MARKKOINA eli en ole vieläkään oikein sisäistänyt euroja. Meillä kun mies hoitaa päivättäiset kauppaostokset niin ei ole kaupassakaan päässyt koskaan euroja "treenaamaan". :whistle:

Kyllä ja niin tekee moni muukin ja vielä pitkään. Siitä huolimatta vaikka kuinka kääntää markoiksi niin tulee tänä päivänä ostettua kaikkea hinnalla mitä markka aikana ei olisi ostanut ja näin tekee muutkin. Ja kauppiaat ovat innoissaan.

kyllä muutan, ei muuten tule tolkkua hintoihin eikä ajatuksiin... :LOL: Ihanaa lukea, että muutkin tekee niin. Mun mies aina sanoo, että mitä niistä markoista enää puhumaan. Mutta kyllä on pakko ainakin isopia summia ajatellessa ja käsitellessä. ;)

Vain silloin kun haluan neuvotella itseni kanssa siitä onko joku tavara hintansa värtti. Ostos jää helpommin hyllyyn, kun muistan että se voisi maksaa 180 mk kuin jo huomaan vain 30 euron hintalapun.

Pyrystiina
Olen sellaisessa "välimaastossa". Välillä muutan eurot markoiksi ja toisinaan jos minulle yhtäkkiä sanotaan markkahinta niin haluan sen myös ajatella euroissa. Vaikuttaa myös mitä olen ostamassa esim. vaate- ja ruokaostokset saatan muuttaa markoiksi mutta asuntojen hinnat ja palkat haluan käsitellä euroissa. On se vaan niin hankalaa... :D

Yhteistyössä