G: Vauvan / taaperon nukahtaminen

• Viestiketjun aloittaja "-S-"
  • Ensimmäinen viesti
nukutan puolitoista vuotiaan, eihän aikuisestakaan oo kivaa olla yksin, en tajua että pienen pitäs osata olla vielä illalla ja pimeässä :(
Musta ainakin on kiva nukahtaa yksin. En sais unta jos joku siinä istus vieressä :O

Kysymykseen.. jossain välissä nukutin vauvaa viereen, tai siis olin siinä sängyllä vierellä että nukahti. Mutta noin puolivuotiaasta saakka on nukahtanut itekseen. Mulla on parempaakin tekemistä kun odotella että nukahtaa ja ei malta nukkua jos oon samassa huoneessa. Nyt lapsella ikää 1v 8kk.

• Tykkää
Reactions: Corona77
[QUOTE="joku";27470530]3-vuotias on puolivuotiaasta asti nukahtanut yksin. Joskus saattaa höpöttää jotain, mutta ei itke. En ymmärrä miksi pitäisi nukuttaa jos kerran nukahtaa itsekin.[/QUOTE]

Ei pidäkään jos nukahtaa. En ymmärrä sen sijaan sitä että päätetään jotta pakko on ja sitte kulutetaan iltakausia opetukseen. Kun niin kuuluu tehdä. Meilläkään siitä ollu kun hyötyä että mentiin lapsen tahtiin, ei vanhempien aikataulussa.

"Mother"
1v 11kk, makoilen/istuskelen vieressä kunnes on siinä tilassa, että sammuu itsekseen :) Joskus siihen menee minuutti joskus vartti. Jos en jää viereen, kiipeää sängystä pois.

kolmatta odottelen
Molemmat pojat on nukutettu eli ovat joko sylissä tai sitten vieressä ihan kyljessä kiinni. Eikä ole jätetty yksinään edes nukkumaan, kuopus on nyt vähän yli 2 vuotias ja jos vieressään ei ole ketään saattaa herätä hätääntyneenä.

Esikoinen oli samanmoinen, alkoi "pärjäämään" yksin joskus 3 vuotiaana ja silloin alkoi myös itse ilmoittamaan kun halusi yöunille, päikkärit hän jätti pois alle 3 vuotiaana.

meil näi
3 vuotiasta nukutettiin pienestä pitäen. Ei meinattu päässä millään eroon koko hommasta ja nukahtaminen rupesi venymään ja venymään (valvomalla oikein valvoi ja heilui sängyssä). Nyt on vihdoin siinä pisteessä että käy itekseen nukkumaan. Tähän päästiin lahjonnalla ("pääset Hoplopiin kun käyt reippaasti nukkumaan 3 yötä peräkkäin" jne.).

11kk vauva nukahtaa itsekseen ja on nykahtanut pienestä pitäen. Sen verran ollaan fiksummin toimittu tämän kakkosen kanssa...

Yhteistyössä