G. vauvalle...kaupan valmis muksu puuro vai oikea hiutale puuro?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puurooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puurooo

Vieras
jo totuttelu vaiheessakin?

Itse nyt kaurapuuroa annoin aamulla ensi kerran reilu 5kuiselle ja se oli muksu valmis puuroa, se upposi ja huomen aamuna ajattelin koittaa sitten oikeaa kaura hiutalepuuroa meneekö alas :) kuinkakohan yökitään kun on karkeampaa :)

meillä on ainakin koko paketti sitä muksu puuroa (jauhe=tee itse) ja syötetään kyl koko paketti kun ylihuomenna alotetaa puuroilut (sitte joskus siirrytää aikuisten puuroon)

Noihin valmispuuroihin lapsi jää aika helposti koukkuun,eli kannattaa (kuten itsekin ajattelit)alusta asti antaa myös tavallista.
Tuolla tulikin jo neuvoja.
Itse haudutin hiutalepuuron aina todella hyvin ja hartaasti suht`löysäksi ja puuroonhan tuleekin se vatsalle hyvä "lima" haudutettuna.Luistaakin hyvin pikkuisen suussa.

Mä olen kaikilla neljällä aloittanut ihan tavallisella kaurapuurolla. Ostan minuuttihiutaleita, liotan niitä ensin kauan kylmässä vedessä kattilassa. Vispilällä sekoittelen hyvin, myös silloin kun keitän. Ja keitän niitä myös noin 10 min ainakin, vaikka minuuttihiutaleita ovatkin. Näistä tulee kaikista "silein" puuro. Ja tää on meillä ainakin mennyt hyvin alas.

Meillä annettiin alusta asti tavallista puuroa, hiutaleita voi tosiaan hienontaa ja sekaan laittaa jotain hedelmäsosetta tai marjaa tms. Noita valmispuurojakin on käytetty esim. kun lapsi on ollut kipeänä tai ollaan oltu reissussa - niissä on myös sellaisia, joissa ei oo lisättyä sokeria.

Alusta asti hiutalepuuroa, mikrossa tehtynä ilman hienontamisia.. Hienosti on alas mennyt ja maistuu pojalle.. Joskus olen ostanut sitä muksun? puolukkapuuroa(tetrassa olevaa) voi antaa kylmänä, helppo esim matkalla tms. ja hedelmäsosetta yleensä laittanut puuron sekaan vähän..

Jos antaa valmispuuroja niin kannattaa tarkistaa paljonko niissä on sokeria. Muksun täysjyväpuurossa on 100g sokeria 44,2g. :o Itse annoin jonkin aikaa Muksun kaurapuuroa ja siirryin sitten tavalliseen kaurapuuroon.

miksi pitäs normikaurapuurohiutaleita hienontaa, kun samaa kaurapuuroa saa muksu-paketissa valmiiksi hienonnettuna?? En tarkoita niitä tetroja,joista kaadat jo valmista puuroa!!
Muksu-puurosta teet helposti vauvalle puuroa lisäämällä lapsen käyttämää maitoa tai vettä ja mikrossa lämmitys!! Miten muka "valmis-puuro"?? Ne tetranhan on!! Ne on laiskojen ihmisten..ja kätevät matkalla!

Normikaurapuuro on huomattavasti halvempaa. Ainakin siinä on yksi syy siihen, että sitä kannattaa suosia. Itse syön myös mielelläni kaurapuuroa, joten kun tekee vauvalle niin saa samalla itselleen.

Mä olen kans keittänyt ihan pikakaurahiutaleista puuroa. Alkuun "soseutin" sen sauvasekottimella. Sekaan oon laittanut jotain hedelmäsosetta. Puuron teen veteen ja jäähdyttelen ja löysennän sitä korvikkeella. Sellasta valmista tetra-puuroa olen antanut jos ollaan jossain reissussa, tosin tuntuu että se ei niin maistu meitin pojalle.

Alkuperäinen kirjoittaja niin!!!!:
miksi pitäs normikaurapuurohiutaleita hienontaa, kun samaa kaurapuuroa saa muksu-paketissa valmiiksi hienonnettuna?? En tarkoita niitä tetroja,joista kaadat jo valmista puuroa!!
Muksu-puurosta teet helposti vauvalle puuroa lisäämällä lapsen käyttämää maitoa tai vettä ja mikrossa lämmitys!! Miten muka "valmis-puuro"?? Ne tetranhan on!! Ne on laiskojen ihmisten..ja kätevät matkalla!

Ehkä siksi, että muut perheessä syö normikaurapuuroa, eikä tarvi sitten ostaa kahta eri pakettia? Tai keittää puuroa kahta eri kertaa?

Meillä syödään niitä vauvan hiutalepuuroja, koska alusta asti on vauvalla puurot tökkineet. Normipuuroa ei ala syömään ollenkaan, joten annetaan jauhepuuroja että edes jotakin saisi alas.

Mä aloitin esikoisella ihan elovenalla, turvotin n.10min ennen keittämistä niin ei yökkinyt. Kuopuksellekin yritin mutta ei kelvannut muu kuin semperin maidoton riisi-banaanipuuro, sikamaisen hintaista. Nyt onneks jos kaurapuurokin menee.

Yhteistyössä