G: Tytöt inttiin - vai ei? (Suomessa)

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28606149:
Armeijassa on lomia aika paljon, ei muutenkaan oo kypsää tulla isäks 18-20 v.
Moniko niistä kypsistä isistä tekee edes puolet siitä mitä mun mies teki lapsen eteen jo silloin 18 vuotiaana? En tunne yhtään ainutta sellaista miestä.

Armeija on varmaan ihan jees jos ei oo silloin muuta tekemistä. Mun mielestä homma menee suht tasan niin että mies suorittaa sen palveluksen ja nainen synnyttää.
 
Määä
Moniko niistä kypsistä isistä tekee edes puolet siitä mitä mun mies teki lapsen eteen jo silloin 18 vuotiaana? En tunne yhtään ainutta sellaista miestä.

Armeija on varmaan ihan jees jos ei oo silloin muuta tekemistä. Mun mielestä homma menee suht tasan niin että mies suorittaa sen palveluksen ja nainen synnyttää.
Jos 100.sta yksi on kypsä isäksi 18 vuotiaana ni wuhuu :D Papukaijamerkki :D
 
"vieras"
Jopas täällä on isäm maam pullustelijoita liikenteessä.
Mua varmaan hävettäis, jos mun tyttö menis inttiin. :D
Miksi sinua hävettäisi jos tyttösi oppisi mm. organisointitaitoja, oma-aloitteisuutta, periksiantamattomuutta, järjestelmällisyyttä?

Kykyä tulla monenlaisten ihmisten kanssa toimeen, oppia ensiaputaitoja, erätaitoja, itsepuolustustaitoja, aseidenkäsittelyä, ampumista, suunnistamista..

Hankkisi intin aikana rutkasti uusia ystäviä ja loistavan peruskunnon, kasvaisi ihmisenä ja loisi hyvän pohjan elämällensä.

Miksi se sinua hävettäisi?
 
Ai että oikein hävettäis? Miksi?
Kertois jotain tytön arvomaailmasta.
Tai no ehkä ennemminkin v*tuttais, sillä mitä luultavimmin olisin "onnistunut" kasvattamaan samanlaisella asenteella varustetun aikuisen, kuin monella tähän ketjuun vastaajista.
Arvomaailmakysymyksiä, eikä minun näkökulmastani mitään pieniä sellaisia.

Ja onhan se (asepalvelus) myös lupaus jostain sellaisesta, mitä en omalle lapselleni soisi. Ei mielestäni mitenkään arvostettavaa saati "kovaa".
 
"vieras"
Minusta miehille pakollinen asevelvollisuus on erittäin suuri tasa-arvokysymys. Minusta on suorastaan pöyristyttävää, että maassa, joka kehuu tasa-arvollaan on tällainen systeemi vielä käytössä. Uskon vahvasti, että jos Suomessa olisi joskus ollut vain naisille pakollinen kotitalouskoulu, olisi se lopetettu jo aikoja sitten. Minusta asevelvollisuuden pitäisi siis olla joko pakollinen kaikille tai ei kenellekään. En myöskään antaisia vapauksia vain Jehovan todistajille samasta syystä. Vakaumuksen tulee olla riittävä syy joko kaikille tai sitten ei kenellekään.

Millaiset puolustusvoimat Suomi sitten tarvitsee, on toinen keskustelu. :)
 
[QUOTE="vieras";28606269]Miksi sinua hävettäisi jos tyttösi oppisi mm. organisointitaitoja, oma-aloitteisuutta, periksiantamattomuutta, järjestelmällisyyttä?

Kykyä tulla monenlaisten ihmisten kanssa toimeen, oppia ensiaputaitoja, erätaitoja, itsepuolustustaitoja, aseidenkäsittelyä, ampumista, suunnistamista..

Hankkisi intin aikana rutkasti uusia ystäviä ja loistavan peruskunnon, kasvaisi ihmisenä ja loisi hyvän pohjan elämällensä.

Miksi se sinua hävettäisi?[/QUOTE]

Noita kaikkia hän oppii muutenkin elämässä, etenkin keskimmäisessä kappaleessa mainitut asiat tulee kotoa jo paljon ennen armeijaikää (paitsi aseiden käsittely, ellei mun isä mene selkäni takana jotain säveltämään).
Armeijamaista kurinalaisuutta en näe hyödyllisenä arkielämässä.

Plus se, mitä kaikkea muuta asepalvelus sisältää, millainen arvolataus siinä on ja mitä siellä vannotaan.
Valtaosa mainitsemistasi asioista sisältyy mielestäni kotikasvatukseen, niihin ei armeijaa tarvita.
 
"vieras"
Noita kaikkia hän oppii muutenkin elämässä, etenkin keskimmäisessä kappaleessa mainitut asiat tulee kotoa jo paljon ennen armeijaikää (paitsi aseiden käsittely, ellei mun isä mene selkäni takana jotain säveltämään).
Armeijamaista kurinalaisuutta en näe hyödyllisenä arkielämässä.

Plus se, mitä kaikkea muuta asepalvelus sisältää, millainen arvolataus siinä on ja mitä siellä vannotaan.
Valtaosa mainitsemistasi asioista sisältyy mielestäni kotikasvatukseen, niihin ei armeijaa tarvita.
Tähän sopisi hyvin vanha kunnon naamapalmukuva.
 
[QUOTE="vieras";28606269]Miksi sinua hävettäisi jos tyttösi oppisi mm. organisointitaitoja, oma-aloitteisuutta, periksiantamattomuutta, järjestelmällisyyttä?

Kykyä tulla monenlaisten ihmisten kanssa toimeen, oppia ensiaputaitoja, erätaitoja, itsepuolustustaitoja, aseidenkäsittelyä, ampumista, suunnistamista..

Hankkisi intin aikana rutkasti uusia ystäviä ja loistavan peruskunnon, kasvaisi ihmisenä ja loisi hyvän pohjan elämällensä.

Miksi se sinua hävettäisi?[/QUOTE]

Kun suurin osa naisista ei käy armeijaa, niin tarkoittaako se, että heillä ei mainittuja taitoja ole? Ja hyvä pohja elämälle, se jää kokonaan saamatta, nyyh.

Tosin enpä usko, että kovin moni tarvitseekaan aseiden käsittelyn tai ampumisen jaloja taitoja, erätaitojakin vain ne, jotka sellaista harrastavat (ja heillä ne taidot jo onkin harrastuksensa puitteissa hankittu).
 

Yhteistyössä