G: Tykkäätkö yllätysvieraista?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Jos olet vaikka yöpaidassa viikonloppuaamuna syömässä aamupalaa tms., niin miten reagoit jos näät pihallasi auton, josta tulee jotain puolituttuja kylään? Olisi muita suunnitelmia ollut, mutta ilmoittamatta joku porukka tulee sisälle?
 
vieras
Käännyttäisin ovelta, sanoisin että meillä vasta heräillään, että nyt ei ole sopiva aika kyläilyyn. Mutta että tervetuloa toisen kerran, soittakaa ensin että sopiiko kyläillä.
 
En todellakaan tykkää, mä tarvin mieluiten vähintään tunnin varoitusaikaa, mieluummin pari päivää vaikka. Mutta en tiedä miten toimisin... Jos ei oo menoa ni sisäänhän ne täytyy varmaan päästää...
 
vieras
En avaisi edes ovea. Meille ei yllätysvieraat ole tervetulleita. Joskus jopa appivanhemmat ovat turhaan ovella kolkutelleet kun eivät vielä osanneet ilmoitella etukäteen tulostaan. Nyt ovat onneksi oppineet tavoille.
 
vieras
Minun mummuni laittaa aina hatun päähänsä aikoessaan avata oven. Jos ovella on mieluisa vieras, sanoo että "Kiva kun tulit, tulin juuri kotiin." Ja jos on epämieluisa vieras, niin sanoo että "Voi, nyt ei sovi kyläily, minä olen juuri lähdössä kauppaan/asioille." ja sitten pukee muutkin vaatteensa ja lähtee samaa matkaa kylään tulossa olijan kanssa. Ja kun pihatielle asti rupattelee tämän kanssa, niin ei tule ihan heti uudestaan käymään.

:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Jos olet vaikka yöpaidassa viikonloppuaamuna syömässä aamupalaa tms., niin miten reagoit jos näät pihallasi auton, josta tulee jotain puolituttuja kylään? Olisi muita suunnitelmia ollut, mutta ilmoittamatta joku porukka tulee sisälle?
EN TYKKÄÄ! Miksi ihmiset ei osaa soittaa ja ilmoittaa tulostaan? Kysyn ihan vilpittömästi, kun tulee ikäviä tilanteita just noin, tai siten ett ollaan just suunniteltu muuta tai lähdössä johonkin... Vihaan noita ylläreitä, oli tulija kuin tuttu tahansa.
 
Keittiönoita
En tykkää yllätysvieraista. Teen töitä kotoa käsin ja olen saattanut pitää keskiviikon ja torstain vapaata, jolloin viikonloppuna teen töitä. Onneksi meillä ei yllätysvieraita käykään.
 
En oikein. Yleensä ihmiset kyllä soittavat etukäteen vierailuajankohdasta. Jos tuntia aikaisemmin soittaa, se riittää.

Avaan kyllä aina ihmisille oven ja päästän tietenkin sisään, jos ovikello soi. Tarjottavaa vain ei välttämättä aina ole.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Avaan kyllä aina ihmisille oven ja päästän tietenkin sisään, jos ovikello soi. Tarjottavaa vain ei välttämättä aina ole.
Mä en välttämättä päästä edes sisälle. Oven tosin avaan, jos ovikello soi. Mulla saattaa alkaa just hetken päästä puhelinpalaveri enkä silloin kaipaa ihmisiä olohuoneeseen odottamaan, että mulla on ehkä tunnin tai parin päästä aikaa käydä kysymässä, viihtyvätkö he :D

 
En kyllä päästä muutenkaan puolituttuja sisään...
Jos olisi kyse ystävistä ja kavereista, niin se olisi eri asia! Toki jos olisi muuta menoa, niin sanoisin suoraan, e tpuolen tunnin kuluttua pihalle!
 

Yhteistyössä