G:Talon rakennusprojektista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talonrakennus edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talonrakennus edessä

Vieras
Mitenkä pitkään meni että saitte luvat läpi ja pääsitte tontillenne rakentamaan?

Oliko/onko tontti haja-asutusalueella vai asutusalueella?

milloin pääsitte muuttamaan/rakennutitko talon?

Oman pöydän ääressä suunniteltiin vajaa vuosi. Tontin oston jälkeen (lokakuu) meni n 2-3 vkoa poikkeuslupaan ja siitä pari vkoa rakennuslupaan (joulukuun puoliväli). Perustusten kaivuu heti keväällä, säältäsuojassa kesäkuun alkupuolella, muutto elokuun vika pv ja kaikki valmista syyskuun lopulla. Seuraavana kesänä piha kuntoon.

Haja-asutusalueella (just taajaman ulkopuolella) ollaan ja palkattu kiversmies + apulainen oli töissä, itse hoidettiin siivoukset, tavaroiden haut ym. Osa tuli pakettina, loput ns pitkästä tavarasta.

Tontti ostettiin 2008 kevättalvella. Ensimmäisiä puita kaadettiin jo silloin. Varsinainen raivaustyö alkoi syksyllä 2008 ja kesti koko talven. Ja siis itse tehtiin tuo puunkaatohomma.

Talonsuunnittelua 2008 - 2009 kesäkuu. Rakennuslupaan aikaa meni - siis kunnan kierrossa ehkä n. 4 - 5vko.

Tontti on haja-asutusalueen puolella, rajautuu yhdeltä puolelta kunnan kaava-alueeseen.

Antura valettiin marraskuussa 2009, ja nyt odotellaan että lumet sulaa ja päästään sitten joskus latomaan kellarin harkkoja. Itse on tarkoitus tehdä kaikki mahdollinen - niin ja muuttamaan päästään toivon mukaan viimeistään kesällä 2012. Eli pitkän linjan hartiapankkirakentajia ollaan... ;-)

Yhteistyössä