G: (Täys)Imetys ja kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mielenkiinnosta kyselen, että jos sulla alkoi kuukautiset vielä imettäessäsi, niin huomasitko mitään vaikutusta maidontulossa menkkojen ja/tai ovulaation aikaan? Pystyitkö imettämään onnistuneesti menkkojen alettuakin?

Mulla alkoi nimittäin menkat jo n. 6 vkoa synnytyksestä ja ihan selvästi on pari päivää ovulaation aikaan ja samoin ennen menkkoja sellaisia, että maito on TOSI tiukassa.

"aloittaja"
Siis joko muilla ei ole alkanut menkat imetysaikana, tai sitten kenelläkään muulla sillä ei ole ollut mitään vaikutusta maidontuloon.

Mä olen siis friikki joka tapauksessa :D

neljän äiti
Mulla on alkanut menkat joka imetyksessä (4 kertaa) melkein heti jälkivuodon jälkeen Oon huomannut et menkkojen aikana heruminen käynnistyy huonommin (=hitaammin) mut kyllä sitä maitoa tulee kuitenkin ihan yhtä hyvin. Vauva vaan saattaa hiiltyä siinä vaiheessa jos on jo tosi nälkä ja maitoa ei alakaan herumaan nin nopeasti kuin aiemmin.

Niin ja kaikkia oon täysimettänyt 5-6kk.

no mulla molempien poikien synnytysten jälkeen menkat alkanu 4 viikkoa jälkivuodon jälkeen, ja ihan 28 päivän kierrolla (täysimetyksestä huolimatta) ; ja esikoista imetin 7 kk:tta ja kakkosta imetin 9 kuiseks (ja siis kun kuopus oli 7kk:tta, plussaa näytti testi).. :D ja siis ilmeisesti täysimetys ei vaikuta ainakaan mulla ovulaatioon.. :D ja siis huomasin kyllä myös ton että tuntu olevan menkkojen aikaan aika tiukassa maito, ja sitten tietenkin kun tajusin että; pikku kolme jo matkalla.. :D

Mulla alkoi ekalla kerralla kuukautiset 3 viikkoa synnytyksestä ja tokalla kerralla 3 1/2 viikkoa synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta. En huomannut kummallakaan kerralla kuukautisilla/ovulaatiolla olevan vaikutusta maidontuloon.

"vieras"
Minulla alkanut menkat aina noin 4-5kk synnytyksen jälkeen. Imetys on onnistunut hyvin ja nyt imetän vielä kuopusta (1v2kk) ja en ole huomannut ongelmia kuukautistenkaan aikana.

Yhteistyössä