G: synnytyksen alkaminen ja mitä teit ennen sitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullamaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullamaha

Vieras
Eli IHAN HUVIKSENI kysyn, että mitä olit tehnyt synnytystä edeltävänä tai samana päivänä, mihin aikaan ja miten synnytys alkoi, ja milloin vauva oli syntynyt? Ja kauanko ennen synnytyksen alkamista oli merkkejä? (limatulppaa, supistuksia....)

Siinäpä se :)
Ja joo joo en yritä kalastella mitään synnytyksen käynnistämisvinkkejä. kaikki ässät ja muut kirjaimet on kokeiltu ja nyt päätin olla kokeilematta yhtään mitään.

Himmailin kotosalla ja varmaan kaupassa kävin tjt.
Mulla on molemmat käynnistetty ilman minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä eli aamulla sit ajeltiin rauhassa sairaalan käynnistykseen.

No mulla käynnistetty synnytys, joten ennen alkamista vaan hengailin synnärillä. Mut hauskinta ehkä on, että ihan muutamaa tuntia ennen lapsen syntymää olin vielä tyytyväisenä munkkikahvilla kahviossa, ja käveleskelin pihallakin. Kertonee jotain vauhdikkaasta synnytyksestä.

Aamulla siis alettiin käynnistellä, ja neljä tuntia ennen synnytystä alkoi vasta supistukset, illalla syntyi. 13 h ekasta tabletista.

Ihan normi päivä muuten paitsi viskasin peitot ja tyynyt ulos tuulettumaan pakkaseen (joulukuun alku) ja kävin kaupassa ja kannoin kolme liian painavaa kassia kotiin. Klo 22 noin suunnilleen meni vedet kotona sänkyyn ja lattialle ja typykkä syntyi sit seuraavana iltana kuuden jälkeen.

esikoisen kohdalla käynnistys joten päivä tiedossa.

Kakkosesta taas olin keittämässä aamupuuroa ja alko vedet vaan lorista. Soitin sairaalalle ja sanoivat et tänne vaan. Kuorin siinä vielä perunat et anopin helpompi laittaa ruokaa sit tytölle. Vedet lorisi pitkin päivää ja tuli epäsäännöllisen säännöllisä suppareita. Sit poika vihdoin päätti syntyä, meni yöhön. Synnytyksen kestoksi tuli 3h. Ja meille tuli ihana sunnuntai poika :)

1. Olin just käynyt suihkussa ja olin rauhassa menossa nukkumaan. Taisin vielä vähän istuskella olkkarissa ja jutella miehelle, kun yhtäkkiä vedet meni. Vajaan tunnin päästä alkoi supistella ja aamuyöllä, kolmen tunnin kuluttua lapsi maailmassa. Harjoitussupistuksia oli tullut varmaan kuukauden, mutta ei muuta.

2. Heräsin aamuyöllä supistukseen ja niitä jatkui kolmisen tuntia ja lapsi maailmassa.

Ei siis muuta ennakkomerkkejä kuin lasketun ajan läheisyys.

[QUOTE="vieras";22583208]esikoisen kohdalla käynnistys joten päivä tiedossa.

Kakkosesta taas olin keittämässä aamupuuroa ja alko vedet vaan lorista. Soitin sairaalalle ja sanoivat et tänne vaan. Kuorin siinä vielä perunat et anopin helpompi laittaa ruokaa sit tytölle. Vedet lorisi pitkin päivää ja tuli epäsäännöllisen säännöllisä suppareita. Sit poika vihdoin päätti syntyä, meni yöhön. Synnytyksen kestoksi tuli 3h. Ja meille tuli ihana sunnuntai poika :)[/QUOTE]

ainiin ja edelliset pari päivää olin vaan nukkunut, nukkunut nukkunut ja levännyt :)
kaikki kikat on ihan turhia. Mä sanon jotta lepo!!

Ihana kysymys.Kuka äiti ei haluaisi jaksaa synnytyskertomustaan muiden kanssa.

Torstai iltana taisi tulla pari supistusta muutaman tunnin ajan.
Perjantai päivänä(rv.40+3) kävin jäällä kävelemässä, siivosin, käytiin ulkona syömässä,saunottiin ja harrastettiin seksiä. Saunan pukuhuoneessa tuli eka supistus noin.klo.20.50. Äkkiä kotiin ja rentoutumaan. Ei yritetty edes käynnistää synnytystä vaan nauttia viimeisistä hetkistä kahdestaan. Siitä lähtien suppareita tuli 5min.välein. Tekstailin pari tuntia kaverin kanssa,joka oli pari kuukautta aikaisemmin synnyttänyt. Kyselin,että onko synnytys käynnistynyt.

02.00 oltiin sairaalassa,jossa oli 3 cm auki. Mentiin synnytys-saliin ja tyttö syntyi 04.57.

Eka käynnistettiin ja olin jo 4pv ennen synnytystä sairaalassa. Tokasta ei ollu mitään merkkejä vaan aloin ihan normaalisti nukkumaan ja joskus aamuyöllä 4 maissa kuului "naps" ja vedet meni. Menin suihkuun heräteltyäni miehen ja sit soitettiin naapuriin isovanhemmille et tulevat kattoo esikkoa. Sit ajeltiin sairaalaan ja jo siinä vartin matkalla tuli pari mojovaa supparia. Tyttö syntyi 11 maissa. Kai tein ihan normijuttuja samana päivänä...

Esikoisen synnytys alkoi kun salama kirkkaalta taivaalta säännöllisillä supistuksilla kun olin nukkumassa. Ei mitään ennakkovarotuksia... edellisenä päivänä olin vaan touhuillu kotona ja illalla katsellu telkkaria. Synnytys alkoi aamulla kahdeksan aikaan ja illalla viisi yli kahdeksan oli tyttö kainalossa.

Nuorempi sitten varoittelikin tulostaan supistelemalla pienesti ja sievästi vajaan vuorokauden ajan kunnes suppareihin alkoi tulla voimaa ja säännöllisyyttä. Synnytys käynnistyi kunnolla neljän aikoihin kun olin laittamassa ruokaa ja poika oli kainalossa yöllä hieman puolenyön jälkeen.

Ja nyt kun muistelen niin molemmissa synnytyksissä limatulppa tuli samoihin aikoihin kun supistukset alkoivat tulla säännöllisinä.

Rv 39+4, olin päivällä käynyt neuvolassa ja kaikki ok. Olo ihan normaali. Pyysin illalla miestä hieromaan tissejä ja pyörittelemään nännejä. Tämä teki muutaman tuntuvamman supistuksen jonka seurauksena kuului poks ja vettä alkoi tihkuttaa. Samantien alkoi kovat supistukset parin min välein.
Sairaalaan ei ehditty, vauva syntyi tienvarteen ambulanssiin tunti kalvojen poksahduksesta.

Päivällä kävin joulumarkkinoilla ja kaupungilla shoppailemassa. Illalla tein riisipuuroa, mies lähti kavereidensa luo pokeria pelaamaan (meni autolla ja oli selvinpäin), minä jäin kotiin katsomaan telkkaria ja söin sipsejä. Kymmenen aikaan menin sänkyyn lukemaan kirjaa ja yhdentoista maissa sammutin valon ja kävin nukkumaan. Yhdeltä heräsin supistukseen ja pissahätään. Kävin vessassa, ja kun istahdin takaisin sängylle, meni lapsivedet! Olin hetken kuin puulla päähän lyöty, kunnes tajusin kipaista takaisin vessaan. Soitin miehelle, joka olikin jo kotimatkalla. Pakkasin loput tavarat sairaalakassiin ja miehen tultua kotiin lähdimme sairaalaan. 16 h kuluttua syntyi poika. :)

Tätä ennen oli supistellut oikeastaan joka päivä 2 viikkoa, siitä lähtien kun maha laskeutui rv 38+5. Kerran kävimme väärän hälytyksen takia synnärillä, kun supistukset olivat melko kivuliaita ja säännöllisitä. Vauva syntyi kuitenkin rv 40+5.

Ensimmäinen käynnistettiin, edellisenä päivänä menin sairaalaan lapsiveden tihkumisen vuoksi.

Toisen tytön syntymäpäivänä käytiin miehen kanssa mun veljen luona istuskelemassa, ja ajeltiin moottoripyörällä monta tuntia. Illalla sit rupes supisteleen ja siitä 2h tyttö oli syntynyt.

Eka käynnistettiin, oltiin synnärillä miehen kanssa (jo edellispäivänä mentiin, mutta mitään ei tehty synnytyksen käynnistämiseksi), käveltiin ympäri sairaalaa ja sairaalan pihalla, nukuttiin samassa sängyssä, illalla mentiin tekemään lotto kahvioon ja silloin alkoi supistukset - siitä 5 1/2 h ja tyttö oli maailmassa.
Toka ja kolmas - heräsin yöllä kummaltakin supistuksiin, edellispäivä ihan normi päivä, mutta kummassakin tapauksessa mun veli vaimoineen kävi kylässä illalla, liekö jotain taikaa siinä..? Toinen synnytys noin 7 h ja kolmas 4 h.
Neljäs käynnistettiin ja kaksi pitkää päivää paikkoja kypsyteltiin ja makasin sängyssä antureissa. Viimein puhkaistiin kalvot ja vauva syntyi 1 h 45 min päästä.

olin iltapalalla kun vedet meni. Mulla oli vielä kaikki omat tavarat pakkaamatta. Sairaalasta sanoivat, että soita taksi ja pakkaile ihan rauhassa. Tulet kun kerkiät. Supistukset alko vasta matkalla sairaalaan

no söin aamuyöstä pari tuplapatukkaa ja aamulla heräsin kauheisiin supistuskipuihin. päätin että en enää ikinä syö suklaata :D kunnes huomasin tosissan että mistä o kyse.....

Molempien kohdalla on ollut aikas tavanomainen päivä takana. Mutta molempien kohdalla olen päivällä nukkunut melkein neljän tunnin päiväunet ja sitten yöllä on synnytys alkanut. Joten mun kohdalla ainakin voisi sanoa, että nuo pitkät päiväunet enteilivät tulevaa koitosta. Joten minäkin liputan levon puolesta.

Ekasta olin aamulla ollut Naikkarilla sydänäänikäyrässä,olin siis käynyt siellä jo useiden viikkojen ajan joka toinen päivä mun diabeteksen vuoksi. Tulin kotiin ja menin päiväunille kunnes heräsin siihen kun ajattelin että pissaan housuun. Vedethän ne meni mutta en ihan heti sitä tajunnut :) Siitä 24h synytyi tyttö kiireellisellä sektiolla rv 34+2.

Kuopus syntyi rv 34+4 suunnitellulla sektiolla ja olin maannut osastolla ja pari viikkoa ennen leikkausta. Aamulla seittemän aikaan kävin suihkussa ja odotin miestä kunnes kävelimme yhdessä leikkausaliin kahdeksan jälkeen ja kuopus syntyi 8.51.

Nyt menossa 25+3 ja alatiesynnytys olisi hartain toiveeni :)

Ihan normi päivä oli pitkän iltalenkin kera. Koko raskauden aikana ei ollut ainuttakaan supistusta tullut kunnes yhtenä aamuna heräsin klo 6.00 supistukseen. Mies oli lähtenyt 30min sitä ennen töihin. Laitoin vaan viestin että nyt vissiin alkoi mutta ole töissä vaan.
Samantien oli säännöllisiä supistuksia ja kävin välillä suihkussa, välillä yritin levätä, en oikein muista miten aikaani tuhlailin..
Kun mies tuli töistä 14 jälkeen niin lähdettiin sairaalaan ja vauva syntyi vasta vähän puolen yön jälkeen.

1. Miehellä oli ensimmäinen isyyslomapäivä. La oli viiden päivän päästä. Aamupäivällä rakasteltiin ja sen jälkeen lirahti vähän lapsivettä ja pikkuhiljaa alko supisteleen.
Iltapäivällä kävi vieraita. Ja sen muistan et perkattiin sangollinen mustikoita ennen sairaalaan lähtöä. Pari tuntia oltiin sairaalassa ennen vauvan syntymää.

2. Oltiin miehen serkun kihlajaisissa. Lähtiessä jo sanoin miehelle et lähdetään heti kun edes vähän vihjaan. No eihän se palikka tajunnu. Jouduin sit melkein huutamaan sille et etkö tajua et nyt pitää mennä. Vietiin vanhempi kotiin onneksi ammat ehti tulla sil aikaa. sairaalassa noin 3 tuntia.

3. Oltiin suht oudossa paikkaa kylässä kun alko supistelemaan. Pikkuhiljaa sit kodin kautta sairaalaan. Sairaalassa noin 5 tuntia.

4. Vedet meni aamulla viiden aikaan kun kävin vessassa. Samalle aamulle oli äitipolille yliaikaiskontrolli. sairaalassa se 3 tuntia.

5. Normi lauantaipäivä. Minä hermoromahduksen partaalla yritin tehdä viikkosiivousta ja vissiin leipoakin jotain. Muistan vaan et itkin ja raivosin vuoronperään. Mies sääti kaveriensa kanssa jotain omia juttuja. sairaalassa n 4 tuntia.

6. Heräsin kolmelta yöllä kun mies lähti työreissulle toiselle puolen suomea. Puoli neljältä soitin kaverin ammaksi ja neljältä soitin ambulanssin. Viideltä oli sairaalassa ja vauva syntyi varttia vaille 6.

Tavanomainen päivä meilläkin, oli äitipolille aika ja sit sen jälkeen ajeltiin vähän hölmistyneinä synnytyksen käynnistyspäätöksen jälkeen kauppaan ostamaan evästä synnytykseen miehelle ja sitten kotiin pakkaamaan loput tavarat sairaalakassiin.

Yhteistyössä