G: sokerillinen vai light limsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Miksi?

Itse sanon, että light: koska siinä ei ole sokeria ja lähes täysin kaloritonta (n.1 Kcal/100g). Lisäaineita on ihan yhtä lailla niin sokerillisessa kuin makeutusaineilla makeutetussa limsassa. Light limsat maistuukin raikkaammalle eikä jätä tahmaista tunnetta suuhun. Pepsi Max on kaikkein parasta! :p

Oon juonut niin monta vuotta light-limuja, että sokeriversiot ei ole hyviä. Ja tiedän kyllä, että sokerittomissa on kaikkea paskaa, mutta eipä ainakaan niitä kaloreita.

Pepsi Max on ehdoton ykkönen.

ligth ehdottomasti. Limsa muutenkin niin epäterveellistä (ainakin cola) että tuskin niistä makeutusaineista on suurempaa haittaa, enemmän varmaan sokerista. Cola light ja zero on mun suosikkeija, pepsi maxista en niinkään tykkää... Myös kaupan halpalight-cokikset uppoo.

No kyllä siinä lightissakin on kaloreita veteen verrattuna. Itse en juo limuja, yksinkertaisesti koska en tykkää kummankaan version mausta. Näen lähipiirissä aikuisen naisen joka juo päivittäin monta pulloa pepsi maxia, ja painaakin sitten kevyesti arvioiden yli 100kg (ja pituutta joku 160 ja risat). Milläs lightit muuten on makeutettu, aspartaamillako? Aspartaamia ei saisi lapsille antaa enkä raskausaikana ainakaan itse suuhuni pistäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nella:
Täällä myös pelkkä Pepsi Max, aina pitää olla j-kaapissa..Ai miten niin koukussa siihen :D

Missä kunnossa sun hampaat on muutaman vuoden kuluttua, jos koko ajan juot limua? Mietipä sitä. Myös light-limpparit on haitallisia hampaille, sillä nekin ovat erittäin happamia.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinderella:
No kyllä siinä lightissakin on kaloreita veteen verrattuna. Itse en juo limuja, yksinkertaisesti koska en tykkää kummankaan version mausta. Näen lähipiirissä aikuisen naisen joka juo päivittäin monta pulloa pepsi maxia, ja painaakin sitten kevyesti arvioiden yli 100kg (ja pituutta joku 160 ja risat). Milläs lightit muuten on makeutettu, aspartaamillako? Aspartaamia ei saisi lapsille antaa enkä raskausaikana ainakaan itse suuhuni pistäisi.

laittikokis oli ennen ainoa jossa ei ollut aspartaamia, nyt sitä on siinäkin :(

kaikki muut ruoat ja juomat aiheuttavat kiilteelle vahinkoa paitsi vesi. Myös maito vahingoittaa hammasta. Colajuomat tummentaa hampaita niinkuin kahvikin. Tiesittekö että aspartaamia valmistetaan kahdesta aminohaposta, joita keho tuottaa myös itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Rv40:
Alkuperäinen kirjoittaja Cinderella:
Aspartaamia ei saisi lapsille antaa enkä raskausaikana ainakaan itse suuhuni pistäisi.

Miksi? Mä kun olen luullut että A-alkuisia voi nauttia huoeltta, S-alkuisia sitten tulisi välttää...?

aspartaami, asesulfaami-K ja sukraloosi kuulivat sallittuihin raskausaikana. Syklamaatti ja sakariini ovat niitä kiellettyjä.