G: Sain sakot tilan antamisesta, tai motarille tunkemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Väistäminen on siis turhaa kaistan vaihtamista ja sakon uhalla kiellettyä.

Niinpä menenkin koko matkan oharia, enkä väistä oikealle paitsi jos joku tulee hanuriin kii :D

Sama täällä, tosin kukaan ei saa mun hanurista kiinni, kun ajelen 40 km/h ylimääräistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Väistäminen on siis turhaa kaistan vaihtamista ja sakon uhalla kiellettyä.

Niinpä menenkin koko matkan oharia, enkä väistä oikealle paitsi jos joku tulee hanuriin kii :D

Sama täällä, tosin kukaan ei saa mun hanurista kiinni, kun ajelen 40 km/h ylimääräistä.

Mä en aja mitään hillitöntä ylinopeutta, sakkorajoilla vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Tässä eri tilanne. Se oikean kaistan kiihdyttelijä ei halua kiihdytyskaistaa ajavan tulevan eteensä ja siksi siihen jää sopiva väli.

Ihan miten sen ajatellaan olevan - tai kuski sen ajattelee. Ehkä hän vain ajattelee, että takana olisi hyvää tilaa tulijalle :) Olisi mielenkiintoista päästä ihmisten pään sisään ja tsekata heidän tarkoitusperiään esim. liikenteessä =)

Itse annan tilaa siirtymällä ohituskaistalle, jos siinä ei muita autoja ole ja näen sen olevan tarpeen. Mielestäni se on kohteliasta. Jos minulle antaa auto tilaa siirtymällä ohituskaistalle, niin hyvä niin, olen siitä tyytyväinen. Sakkoja ei ole napsunut.

Tietty tärkeintä on, ettei ohituskaistalle kiilata kenenkään eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana tällä kertaa:
Itse annan tilaa siirtymällä ohituskaistalle, jos siinä ei muita autoja ole ja näen sen olevan tarpeen. Mielestäni se on kohteliasta. Jos minulle antaa auto tilaa siirtymällä ohituskaistalle, niin hyvä niin, olen siitä tyytyväinen. Sakkoja ei ole napsunut.

Tietty tärkeintä on, ettei ohituskaistalle kiilata kenenkään eteen.

Näin toimin minäkin ja omasta mielestäni parannan omalta osaltani liikenteen joustavuutta. Ja aion tehdä niin vastakin vaikka näemmä niin ei saisi tehdä. Koskaan ei ole ollut lähelläkään "liki piti"- tilannetta näin toimiessani, mutta päinvastoin toimittaessa (eli siis silloin kun tuota liittymistilaa ei olla annettu) näin olen nähnyt tapahtuvan useastikin.

Ja sorry ap että en totellut vaatimustasi, en siis sovi vaihtoehtoon yksi tai kaksi :ashamed: