G:Saako vanhemmat istua terassilla lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Itse en ole ollut lasten kanssa terassailla, mutta...
Esimerkiksi Puolassa ollessamme kiinnitin huomiota siihen että vanhemmat tulivat terassille lasten kassa. Äiti joi valkkaria ja isä oluen (vaik ihan sama mitä joivat), lapset saivat limut ja yhden juoman jälkeen lähtivät pois.

Mun mielestä ihan ok! Kun ei kännissä olla!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Itse en ole ollut lasten kanssa terassailla, mutta...
Esimerkiksi Puolassa ollessamme kiinnitin huomiota siihen että vanhemmat tulivat terassille lasten kassa. Äiti joi valkkaria ja isä oluen (vaik ihan sama mitä joivat), lapset saivat limut ja yhden juoman jälkeen lähtivät pois.

Mun mielestä ihan ok! Kun ei kännissä olla!

Näin voi erinomaisen hyvin toimia. Siistillä terassilla ja selvinpäin.

Me kyllä käydään. On saatu monesti pahanlaisia mulkaisuja Suomessa, mutta ei sitä muista taas kun seuraavan kerran tulee. Me ei siis asuta Suomessa ja täällä tulee kesä kuumalla aina joskus käytyä terassilla lasten kanssa. Sitä ei vaan muista, että se on jotenkin paha asia joillekin siellä Suomessa.

Ja mä muuten juon aina vaan limukkaa. Ehkä kerran kesässä saatan ottaa yhden oluen terassilla, muulloin maistuu se limu paremmalta.

Mun mielestä riippuu siitä minkälainen terassi on kyseessä ja minkälaisia ihmisiä siellä on. Esimerkiksi ruokaravintolan yhteydessä se on ihan jees, mutta baarien ja muiden juottoloiden terassi ei ole. Eikä myöskään se ole ok, jos terassilla olijoista valtaosa on kaljaa lipittäviä aikuisia. Ja sekin on paha, jos lapset joutuvat istumaan pitkään auringossa, joku varjo pitäisi olla.

Musta on ok, etenkin jos ollaan koko perheen voimin ruokaravintolan terassilla syömässä. Itseä joskus harmittaa, kun vieraat ihmiset mulkoile pahasti, vaikka ollaan ihan asiallisissa ravintoloissa, ja vanhemmat joko juovat yhdet tai vain toinen yhden. Ja lapsilla on ruuat ja jälkkärit ja limut jne.

Suomalaisen rajun alkoholikulttuurin huono puoli on, että menee ns. lapsi pesuveden mukana - oletus on aina dokaaminen, eikä esim. ruokakulttuurin ja ruokatapojen vaaliminen. Musta on tärkeetä, että meidän lapset oppii syömään ravintolassa ja olemaan osa pöytäseuruetta! Lisäksi haluaisin, että niiden selkärankaan menis käsitys miedosta alkoholista ruokajuomana, ei tienä humalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Oona:
Musta on ok, etenkin jos ollaan koko perheen voimin ruokaravintolan terassilla syömässä. Itseä joskus harmittaa, kun vieraat ihmiset mulkoile pahasti, vaikka ollaan ihan asiallisissa ravintoloissa, ja vanhemmat joko juovat yhdet tai vain toinen yhden. Ja lapsilla on ruuat ja jälkkärit ja limut jne.

.

Me käydään ihan rauhassa, ei jakseta välittää, mitä mieltä muut siitä ovat.
Suomessa, Virossa, Espanjassa, Italiassa, Saksassa, Kiinassa, ihan missä vaan, ihan samalla tavalla ns. sivistyneesti. Vaikka olisi pelkkä juomaterassi, ei se haittaa. Mutta siisti pitää olla.

Olen absolutisti mutta lapseni tulee näkemään alkoholia juovia aikuisia. Esim tottuu siihen että ruuan yhteydessä osa juo viiniä tai olutta tai mummoille tarjotaan madeirat jälkiruuaksi. Humalahakuisuutta en arvosta. Oikein mietityttää millaista meno on suurimmalla osalla palstalaisista kun alkoholi on sellainen peikko. Vissiin on/off meinikiä.

Ja kyllä veisin lapseni tasokkaalle terassille, alepubiin ei mua saisi yksinkään edes rahasta.

monasti kesällä käydään joskus syödään joskus vanhemmat juovat yhden oluen ja lapset syö esim jätskiannoksen , ei musta mitenkään ihmeellistä kun se jää siihen yhteen ja kestää noin puoli tuntia

Kun se vaan on edelleenkin vahvassa näillä Suomalaisilla jörriköillä että perseet vedetään:(
Harmillisen usein näkee kuinka vanhemmat jurrissa ja sitten soitetaan paikalle isovanhemmat hakemaan muksuja kun eivät enään kiltisti paikoillaan istu:(
Se jos ruuan kanssa nautitaan yksi tai oikeasti otetaan vain se yksi olisi ok mutta ihan paikalliseen juottolaan en lapsiani veisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Oona:
Suomalaisen rajun alkoholikulttuurin huono puoli on, että menee ns. lapsi pesuveden mukana - oletus on aina dokaaminen, eikä esim. ruokakulttuurin ja ruokatapojen vaaliminen. Musta on tärkeetä, että meidän lapset oppii syömään ravintolassa ja olemaan osa pöytäseuruetta! Lisäksi haluaisin, että niiden selkärankaan menis käsitys miedosta alkoholista ruokajuomana, ei tienä humalaan.

Mä soisin mielummin, että mun lapset eivät pitäisi alkoholia ruokajuomana, vaan vettä...

Kyllä hyväksyn sen että esim.ruuan kanssa otetaan yksi tai lomareissulla käydään jossain yhdellä.

Itse en ole kertaakaan törmännyt sellaiseen että vanhemmat olisi ollu päissään terassilla ja lapset mukana :/ Enkö sitten liiku niin paljoa noitten terassien lähettyvillä vai eikö täällä pohjoisemmassa semmoista tapahdu tiedä häntä....

Kunhan kaksi ehtoa täyttyy:
1) Vanhemmat eivät tule ryyppäämään, vaan nauttivat esim. juuri lasillisen.
2) On siisti "koko perheen" terassi, eikä mikään Ravintola Rentunruusun vakioalkkisten kantapaikka.

En halua, että lapseni joutuu kohtaamaan selvästi päihtyneitä (mikä riemukas sanapari!) ihmisiä. Ei omia vanhempiaan eikä vieraampiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kunhan kaksi ehtoa täyttyy:
1) Vanhemmat eivät tule ryyppäämään, vaan nauttivat esim. juuri lasillisen.
2) On siisti "koko perheen" terassi, eikä mikään Ravintola Rentunruusun vakioalkkisten kantapaikka.

En halua, että lapseni joutuu kohtaamaan selvästi päihtyneitä (mikä riemukas sanapari!) ihmisiä. Ei omia vanhempiaan eikä vieraampiakaan.

Olen samaa mieltä. Olen itse nähnyt ihan tarpeeksi kännissä örveltäviä aikuisia, joilta on unohtunut että lapsikin on olemassa.

Tästä oli jonkinsorttinen tappeluketju eilen.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että siistillä terassilla voi hyvin istua lapsen kanssa päiväsaikaan, kunhan ei mene kännäämisen puolelle. Muistakaa niille lapsillekin ostaa vaikka limua juomiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä hyväksyn sen että esim.ruuan kanssa otetaan yksi tai lomareissulla käydään jossain yhdellä.

Ei se alkoholin käyttäminen silloin tällöin ruokajuoman ole paha asia, mutta mun mielestä sen ei pidä olla oletusarvo. Mun mielestä limukaan ei kuulu ruokapöydän vakiovarusteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en ole kertaakaan törmännyt sellaiseen että vanhemmat olisi ollu päissään terassilla ja lapset mukana :/ Enkö sitten liiku niin paljoa noitten terassien lähettyvillä vai eikö täällä pohjoisemmassa semmoista tapahdu tiedä häntä....

Ei niitä terassivanhempia ole kuin suurissa kaupungeissa, kun siellä ei ole niin kova käytöskontrolli.

Vähän riippuu mitä ne vanhemmat siellä terassilla tekee. Ite olin kaverin kanssa syömässä ja juotiin limua, vauvat mukana.
Mut en siitä tykkää et alkoa otetaan ja lapset mukana, tai jos nyt sen yhden ottaa niin ok. Justhan siitä oli eilen uutisissa että terassikausina huostaanotot lisääntyy ja nyt etenkin alle 1-vuotiaita on paljon otettu huostaan. :/

Yhteistyössä