G: Saako lapset nukkua puolisonne paikalla, kun hän on poissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoivaEmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HoivaEmo

Vieras
Eli annatteko lastenne nukkua puolisonne paikalla parisängyssä, kun hän on yötä poissa. Puolisoni tekee reissutyötä ja on useitä öitä viikossa poissa kotoa. Esikoisemme tykkää nukkua vieressäni näinä öinä. Kun puolisoni on kotona esikko menee ihan kiltisti omaan sänkyynsä nukkumaan.

Pienin saa nukkua muutoinkin meidän sängyssä, jos haluaa. Usein ei halua. En nyt varta vasten lapsia viereeni nukuta jos mies on poissa, mutta saahan siihen yöllä tulla jos haluaa.

Meillä lapsi saa tulla viereen nukkumaan, vaikka molemmat vanhemmat olisivatkin kotona, eli kyllä saa. Illalla mennään kyllä omaan sänkyyn nukkumaan, mutta jos yöllä tuntuu siltä, niin saa kömpiä viereen.

Sama homma meillä. Tyttö nukkuu mun vieressä, paitsi silloin kun isi on kotona. Hyvä homma siinäkin mielessä, että kun tyttö on syksystä lähtien nukkunut levottomasti ja usein vaatii huomiota öisin. Vieressä kun olen, vedän vain peittoa hänen päälleen tai silitän tukkaa, mutta omaan sänkyynsä mun pitää aina nousta. Kun isi on paikalla potkin usein hänet tyttöä hoivaamaan.

Joskus. Toinen kärsii yökastelusta, joten omassa sängyssä on asian mukaiset patjat+petarit jne. jotka on tarvittaessa helpompi pestä ja toinen on oikea perhepetien kauhu.. Nukkuu takapuoli pystyssä, nousee istumaan unissaan, raapii, kääntää kylkeä ja taastakaisin, potkii jne. :D

Saa, tosin kaikki kolme eivät mahdu yhtäaikaisesti. Viime yönä vieressäni oli esikoinen, jonain toisena kertana pääsevät pienemmät. Kahden lapsen kanssa vielä mahdun sänkyymme, kolmen kanssa tulee ahdasta.

Yhteistyössä