G: raskauden ensimerkit, milloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iskiaskipu pakarassa suunnilleen from day one. Ne kuuluisat "nippailut" alavatsassa vähän ennenko menkkojen ois pitänyt alkaa. Sitte pariin viikkoon ei mitään. Ällötysolo alkoi vkolla 6 muistaakseni.

Tasan viikko ennen positiivista testiä, ja myös siis ennen kuin menkat oli edes myöhässä minulla oli pahoinvointia, jonka seurauksena oksensin kerran. :O pari päivää ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää rintani kutisi kamalasti, siinä vaiheessa jo tajusin olevani raskaana. :)

Pari päivää sitten, eli niinä päivinä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, tuntui alavatsakipua/"nippailua", nännejä alkoi pistellä, outo maku suussa ja väsymys. Tänään (rv 4+2) alkoi lievä ällötys (pahoinvointi aikaisemmissa raskauksissa rv 5-11).

Minulla oli yhtenä päivänä pienenpieni vaaleanpunainen kiinnittymisvuoto. Olin tuntenut ovulaation selvästi viikkoa aiemmin ja se oli hyödynnetty. Pahoinvointi alkoi kiinnittymistä seuranneena päivänä, eli siis laskennallisesti raskausviikolla 3+1! Olin päättänyt että testaan kaksi viikkoa ovulaatiosta, mutta oireet olivat niin selkeät, ettei mies (!) malttanut odottaa, vaan testasin jo 3+4 illalla haalean plussan. Oireina ennen plussaa olivat pahoinvoinnin lisäksi väsymys, palelu ja metallinmaku suussa.

Kierrot oli 27-32pvä.

Kp22 (oviksesta tuollon 8/9pvä) munasarjoja alko jomottelemaan...
Kp24 Tissit meni kipeeks, alapäätä vihlo (outoa!) ja mahaa jomotteli melkosen kovaa...
Kp26 Eka haamu testissä...
Tuosta eteenpäin munasarjat tuntu olevan tulessa ja niitä jomotteli...

Ensimmäisessä raskaudessa tuli kp 20 tienoilla ihan järkyttävä mahakipu, vasta jälkeenpäin tajusin että tais olla kiinnittymisestä johtuvaa. Tässä raskaudessa en kipuja huomannut, varmaan ihan ensimmäinen merkki oli väsymys ja pieni lämpö joka ei laskenut kuukautisten alkamis ajankohdan tienoilla.

Kahdessa ekassa raskausoireet tuli vasta tokalla kuulla, mutta kolmas ilmoitti itsestään jo muutama päivä ovulaatiosta. Plussa 3+1.
Nelosen oireet alkoivat kanssa ajoissa, 4 päivää ovulaatiosta rintojen kipu hävisi (yleensä oviksesta menkkoihin saakka) ja viikko ovulaatiosta aloin juoksemaan pissalla. Plussa 3+1.

Hauska että osui tällainen aihe, sillä olin juuri googlaamassa varhaisia raskausoireita :ashamed:
Nyt siis ovulaatiosta 6 päivää (pidempi kierto, kp 27) ja ramppaan vessassa..

Yhteistyössä