G: Raaskitko ostaa kalaa?

• Viestiketjun aloittaja sentinvenyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
sentinvenyttäjä
Hitsi, että kala on kallista! Ihan törkeätä. Söisimme mielellämme paaaljon enemmän kalaruokia (muutakin kuin kalapuikkoja tai doupattua lohta alennuksesta). Nyt on vain tyytyminen jauhelihaan ja makkaraan pääsääntöisesti. Kyllä me tosin syödään broileriakin aika usein. Mutta kun suositellaan kalaa pari kertaa viikossa niin en minä ainakaan raaski ostaa kuin pakastekalaa tai juuri noita aiemmin mainitsemiani tuotteita. Raaskittekos muut?

sentinvenyttäjä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:20 HERNETÄTI kirjoitti:
tottakai raaskin. ostan paljon kalaa. ei seiti ole sen kalliimpaa kuin possukaan.

pitäisikin tehdä vaikka huomenna lohisoppaa :D
Siis kyllä minäkin raaskisin tuota seitä ja lohta ostaa, mutta olisi kiva syödä vaikka ahventa tai jotain muutakin välillä. Sitä paitsi, oletko koskaan huomannut, miten seitipakkaus lemahtaa kun avaat pakkasesta ottamasi paketin... :x Olen aika tarkka, että kala ei saa tuoksahtaa, menee muuten ruokahalut ja koko talo haisee v..lle pitkään ruoanlaiton jälkeen, vaikka olisi ilmastointi täysillä ja liesituuletin päällä. Enkä tosiaan halua maksaa v...n hajuisesta kalasta sellaisia ylihintoja. Nimittäin kalatiskiltäkin ostaessa olen monesti saanut karvaasti pettyä.

En minä kyllä ole vielä alkanut ruuasta säästämään, vaikka olisi ollut kuinka tiukka tilanne. Siis kyllä meillä syödään kalaa aina kun tekee mieli. Tuoretta tonnikalaa, ihanaa! Lihaa ei meillä syödä ollenkaan, joten kalaa on varmaan pari kertaa viikossa.

The titityy
Me ollaan tosi huonoja syömään kalaa.
Pakastelohikuutioita ostan ja niistä keittoa teen.
Joskus myös graavilohta on pakko saada.

Lohi siis ainoa mikä uppoaa. Kallista on, mutta pakko välillä kun muu kala ei kelpaa.

Mya
Me ollaan todella pienitulonen perhe, mutta ruuasta me ei tingitä ja kalaa tulee kyllä ostettua...ainakin alkukuusta B)...
Nytkin odotta silakkafileet kaapissa huomista.

Mitään muuta meillä ei sitten ostetakkaan kun ruokaa. Mutta sekä kasviksia että kalaa on oltava!

Infinity
Tiedoksenne: seitin ravintoarvot ovat lähellä nollaa. Ja itse kysymykseen: syömme 2 kertaa viikossa kalaa, toisella kerralla lohta. Kana on myöskin hinnoissaan, vai onko 4,50?/rasia halpaa??

laiskimus harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:20 mie kirjoitti:
Raaskin, mutta saisi kyllä olla halvempaa. Sukulaisia asuu Helsingissä niin sanovat , että sieltä saa esim. kuhaa ihan pilkkahintaan.
siis kuhaako saa hesasta pilkkahintaan? mikä mahtaa olla sun mielestä pilkkahinta? 17,90 euroa/kilo, niinkö? meinaan asuu niitä sukulaisia ja kavereita mullakin hesassa, ja itekki siellä vierailen aika tiheään joten tiedän myös itse hintatason. ja mun mielestä toi hinta ei todellakaan ole mikään pilkkahinta! :eek:

laiskimus harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 23:26 Infinity kirjoitti:
Tiedoksenne: seitin ravintoarvot ovat lähellä nollaa. Ja itse kysymykseen: syömme 2 kertaa viikossa kalaa, toisella kerralla lohta. Kana on myöskin hinnoissaan, vai onko 4,50?/rasia halpaa??
juu, ei ole halpaa munkaan mielestä. sehän on miltei 27 markkaa se rasia. ja eihän sillä vissiin saa edes kiloa? kun eikös ne rasiat oo jotain 350 - 500 gramman luokkaa? riippu siis mimmosta kanaa ostaa.

ja ei se lohikaan halpaa ole, tässä lueskelin päivän lehteä niin halvimmillaan se oli 8,99 euroa kilolta, eli miltei 54 markkaa! ja ennen euroja ostelin lohta jatkuvasti hintaan 20 markkaa kilo. ja joo, sitä samaa kirjolohta mitä nyt myydään yli viiteenkymppiin kilo.

ja sitten vielä kehtaavat väittää ettei euro nostanut hintoja... just joo.

Meillä syödään väihintään kerran viikossa kalaa, useimmin kahesti. Pääosin se on sitä parjattua lohta eri muodoissaan. Joskus seitä.

Halvinta kyllä on silakka. :) Muussin kanssa namia. Myrkkyjähän siinä nykyjään taitaa olla, vaan missäpä kotimaisessa merikalassa ei olis? Välistä muikut on tarjouksessa ja sillon herkutellaan niillä.

Raaskin ostaa. Torstaisin torilta saa tuoreita muikkuja ja raaskin ostaa ne ihan valmiiksi perattuina, koska silloin ei tarvitse maksaa päistä ja suolista, vaikka kilohinta himpun kalliimpi onkin. Ostan myös tuorelohta, lohisuikaleita, pakastelohikuutioita ja savulohta sekä pakastettuja silakkafileitä. Seitiä en juurikaan osta, koska se ei maistu paljon miltään. Kesällä ja joskus talvellakin saamme kaloja kalastusta harrastavilta ystäviltä ja sukulaisilta.

Muun lihan syömisestä voisin suuremmitta tuskitta luopua, mutta kalan pois jättäminen tekisi tiukkaa. Siitäkin tosin on kokemusta ykkösen ja kakkosen raskaus- ja imetysajoilta, koska silloin 80-luvulla oli ohjeena, että allergiariskiäidit eivät saaneet syödä ns. yleisesti allergisoivia ruoka-aineita, eli kiellettyjen listalla olivat mm. kala, sitrushedelmät, herneet, mansikat, mantelit, pähkinät, suklaa ja mitä lie muita!

Yhteistyössä