G: Purkkiruoka vai omatekoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli75

Jäsen
07.06.2004
186
0
16
Jos omatekoisia niin teettekö joka päivä kaksi eri lämmintä ruokaa?

Meillä syödään enemmän purkkiruokaa kuin omatekoista. Välillä saa kotiruokaa. Näin kesällä tulee muutenkin niin harvoin tehtyä ihan oikeeta ruokaa. Tyttö on nyt 1v2kk.

Meillä tyttö 1,5 vuotias..Kaksi lämmintä ruokaa syödään päivässä siis kahta eri laatua..
pari kertaa viikossa annan lounaaksi jonkun purkkiruuan mutta päivällisen teen aina itse ja useimmiten myös lounaan,riippuu vähän siitä mitä itse syödään,kun en mitään voimakkaasti suolattuja/maustettuja ruokia kuitenkaan tytölle anna.

Minä en aina jaksa kokkailla. Mutta yleensä pyrin ainakin toisen lämpimän tekemään itse. Lounaalla syödään silloin tällöin purkista mutta päivällisellä syödään yleensä yhdessä kotiruokaa kun isikin on silloin jo kotona. Mutta jos joku päivä en ruokaa ehdi tehdä, niin mitäpä tuosta stressiä ottamaan, silloin otetaan purkista ja poitsu saa mahansa täyteen. :D

Meillä on jokainen kolmesta lapsesta saanut pääasiassa purkkiruokaa 1-vuotiaaksi ja sen jälkeen lähestulkoon pelkästään kotiruokaa. Yleensä kaksi erilaista lämmintä ateriaa päivässä, mutta joskus on seuraavana päivänä syöty edellisen päivän "tähteitä". =)

Tyttö 1,5v, allergioiden takia vain omatekoista ja usein ainakin osittain eri aineksista kuin muun perheen ruoka.

Teen ruuan aina päivälliselle ja niin paljon, että riittää seuraavan päivän lounaaksi - laiska mikä laiska :laugh:

Syönyt koko ajan vain kotiruokaa 1v9kk. Pienempänä söi myös purkkiruokaa mutta nyt "isompana" ei saa alas niistä mitään :(

Koska syö samaa ruokaa kuin muut niin en väsää hänelle erikseen mitään. Säästän lounaalle oman annoksen seuraavalle päivälle.

Nykyisin kotiruokaa. Tyttö 14 kk saattaa syödä samaa ruokaa pari päivää peräkkäin molemmilla aterioilla. Ihan riittävän hyvin maistuu, vaikkei aina olekaan vaihtelua. Itse syön samoja ruokia.. Purkkiruoka ei enää kelpaa

Meil tehdään ruoka päivittäin,mut lapsia onkin 3 eli pakkohan jo isompien takia on tehdä.1v syö 2 erilaista ateriaa päivittäin,toinen niistä siis muuta kuin sinä päivänän tekemäni,eli joskus purkki,yleensä einestuote eli valmislaatikkoa.Tai sitten pakkasesta jotain aiemmin tehtyä.Hyvin pieni osa ruuasta on purkkiruokaa vaikka niistä ihan pitääkin.Eli vastaus kysymyksen:omatekoinen.

Toinen ruoka yleensä purkista ja toinen itse tehty.

Jos ollaan kovasti reissussa niin saattaa syödä viikonkin pelkkää purkkia. Musta on tärkeämpää, että näkee muita lapsia ja ollaan paljon ulkona tapahtumissa eikä se, että kökin keittiössä.

Syö kuitenkin omaa ruokaa mielellään ja kaikkea. Aina kun ollaan kotona teen toisen ruoan itse, mutta aika paljon ollaan menossa.

Purkkiruuat on olleet meillä ehdottomia,kun on kaksoset,jotka syntyi pieninä,ja kesti kauan,ennenkuin minkäänlainen "kökköruoka" meni alas.Koska kiirettä muutenkin pitää,ovat ne ehdoton vaihtoehto meillä.

Purkkiruokaa söi sinne n.10kk:n ikäseksi ja nyt 1v. Kotiruoka uppoaa pojalle hyvin ja tätä nykyä syö harvemmin purkkiruokia, n.kerran vko:ssa, jos sitäkään.Meillä tehdään illalla ruoka, jota syömme seuraavana päivänä lounaaksi.

Meillä lapsi syö omatekoista ruokaa pääsääntöisesti. Usein me vanhemmmat syömme illalla, kun lapsi jo nukkuu, mutta meidän ruokamme tähteet pakastetaan lasta varten annoksina. Siten pakastimessa on aina erilaisia ruokavaihtoehtoja. Viikonloppuisin syömme usein yhdessä samaa ruokaa, jos meidän ruokamme ei ole liian suolaista: oliiveja, fetaa tms. Erikseen emme suolaa lisää omaan ruokaammekaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 10:53 ampianen kirjoitti:
Minä en aina jaksa kokkailla. Mutta yleensä pyrin ainakin toisen lämpimän tekemään itse. Lounaalla syödään silloin tällöin purkista mutta päivällisellä syödään yleensä yhdessä kotiruokaa kun isikin on silloin jo kotona. Mutta jos joku päivä en ruokaa ehdi tehdä, niin mitäpä tuosta stressiä ottamaan, silloin otetaan purkista ja poitsu saa mahansa täyteen. :D

Näimpä meilläkin!!
=)

meillä kotiruokaa, pakkaseen teen pilttipurkkeihin ja sieltä otan jos meillä ei ole mitään sellaista mitä myös neiti vois syödä. Ikää 1v 1kk ja syö makaroonilaatikkoa, makkarasoppaa ja muussia ja tällaista mitä me vanhemmatkin syödään. Raejuustoa pistän melkein joka ruokaan mausteeks. ei tykkää purkkiruuast kun ei ole tottunut, kamalalta ne kyllä maistuukin, sellasia limasia. Mut hedelmä jutut ja puurot on kivoja ja käteviä ja niistä meillä tykätään.

Kotiruokaa jouduin maitoallergian takia tekemään, eikä purkkiruoat nyt maistu millään ;)
Maitoallergia on nyt hävinnyt joten kotiruoalla jatketaan. Ja EN kyllä tee kahta eri ruokaa päivässä :ashamed: . Mausteita vaihtamalla saa samasta ruoasta vähän eri makua...