G:Ponnistusvaiheen kestosta

• Viestiketjun aloittaja w
  • Ensimmäinen viesti
Esikoisesta kesti vajaa 30min ja tuntui pitkältä. Tappavan pitkältä tuntui toinenkin, kortista vaan luin sitten että 7min :D Tosin huomasihan se ettei montaa ponnistusta siinä ajassa tullutkaan, olisko ollut viisi tai jotain sellaista.

mulla
Reilu tunti meni esikoista ponnistaessa, voimat meinasi loppua monta kertaa ja kätilöt kovasti kelloa vilkuili, mutta omin voimin syntyi kuitenkin vaikkei sitä olisi siinä vaiheessa enää uskonut...

nopeasti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
on ollut 7min ja 3min. ja on olleet kyl lyhyet. tuntu et ne vaan tulevat sieltä ku raketit.
No meinasin jo ärsyyntyä, kun kuopuksen syntymään tarvittin kaksi ponnistusta (1min.) koska edellinen syntyi yhdellä työnöllä (muutamassa sekunnissa)

Ennallaan
Onko siis niin, että toisen lapsen synnytyksessä ponnistusvaihe on yleensä lyhyempi? Jos siis ei ole mitään ongelmaa siinä synnytyksessä..itsellä kesti ponnistusvaihe 20 min. Toisaalta tuntui pitkältä ja toisaalta en kyllä muista siitä kauheasti..

juu
Alkuperäinen kirjoittaja nopeita:
No jos mun mielipidettä kysytään niin 3min oli se pitkä,ja 14min lyhyt:D
Tuntui ettei se vauva tule sieltä ikinä.
Mut joo,lyhyitä ovat olleet molemmat ponnistukset.
Mulla ihan sama kokemus! Esikoisen ponnistusvaihe oli 14min kun synnytys itsessään oli siihen mennessä kestänyt 50h, tuntu melko lyhyeltä loppurutistukselta eikä juurikaan edes sattunut.

Kakkonen tuli sentti per supistus-tekniikalla viimeset 6cm ja 3 min ponnistus tuntui ikuisuudelta järkyttävien kipujen takia. Kätilö vielä painoi vähän vauvan päätä takaisin tuosta vanhan repeämän reunasta ja huuteli että juu, tää varmaan sattuu mutta ponnista vaan!

Yhteistyössä