G:Poika vai tyttö - olo ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taikauskoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taikauskoinen

Vieras
Te joilla on jo ennestään lapsia niin onko pitänyt paikkaansa tunne joka odotusaikan on ollut että on tullut tyttö/poika niinkuin on ollut olokin ?

Mitä kaikkia uskomuksia liittyy ns. vanhan kansan juttuja siihen että onko tulossa tyttö vai poika ?

Kertooko silmien väri, mahan muoto, hiusten kunto, makean/suolaisen himo...

Itsellä on ihan poikaolo. Jotenkin vaan tuntuu siltä...mitään makeaa ei tee mieli, ei ole oksettanut ollenkaan, mieli on pysynyt virkeänä ja ihokin oikein hehkuu terveyttä...

Mielenkiintoista...

Mulla oli koko esikoisen odotusajan "poikaolo" ja pikkumies sieltä tulikin. Ostelin jopa pojan vaatteita, vaikka ei sukupuolesta ollut oikeaa tietoa. Sukulaisnaiset ja muutkin kyllä povasi meille tyttöä, miehen mummo oli ihan varma tytöstä ja minä vaan hymyilin itsekseni.
Onhan niitä uskomuksia, vatsan muoto ja pahoinvointi ja vaikka mikä "kertoo" sukupuolen, mutta en kyllä usko niihin. Tunnen useamman lapsen äitejä, joiden raskaudet on ollu ihan erilaisia ja silti sukupuoli onkin ollut sama. Eniten uskaltaisin tuohon äidinvaistoon luottaa, ainakin se toimi omalla kohdalla. Tosin nyt kun toista odotan viikolla 9+ niin ei ole kyllä aavistustakaan kumpi olisi tulossa!

Tyttöolo oli ja tyttö tuli. Jotenkin tulevaisuutta vain ajatteli pienen tytön kanssa....
Ja jännää sekin että kun vauvaa yritettiin saada aluille kokonaista neljä kuukautta, niin kolme ensimmäistä kiertoa tiesin koko ajan etten ole raskautunut ja sitten tuli tunne että mitenköhän nyt....?

mulla ei ollut minkäänlaista aavistusta siitä että kumpiko olisi tulossa. Tein kaikenlaisia hömppätestejäkin ja niiden mukaan meni mahikset aikalailla 50-50.
Lopputuloksena syntyi ihana poikavauva.Jos kuitenkin vertaan omaa raskauttani kavereiden raskauksiin (jotka saivat tytön) niin mulla ei ollut pahoinvointia(heillä oli), iho oli tosi hyvä,kuulin paljon kommentteja että hehkuin raskauden aikana (kavereistani ainakin osa olivat kuulleet päinvastaista,mutta voihan se johtua siitä pahoinvoinnista..mites siinä hehkut). Mulla maistu kyllä sekä suolainen että makea,mahan muodosta sitten loppuraskauden aikana yhä useampi rupesi poikaa veikkaamaan (takaapäin ei hirveästi raskautta huomannut), linea negra jatkui navan yli jne.
Olen oikeastaan tyytyväinen etten tiennyt millään tapaa kumpiko oli tulossa,silti sitä oli tietysti ihan mukava mietiskellä raskausaikana.

JOstain oon kuullut, että jos linea negra jatkuu navan yli eikä mene suoraan on 70 % mahdollisuus, että se on poika......en sitten tiedä itellä on juurikin niin ja kaikki on veikannu poikaa, lääkäristä lähtien.

Mulla todella vahva poika olo, oma intiutio sanoi niin ja kaikki "vanhan kansan sanonnat". Kaupassa en osannut edes katsella vaaleanpunaisia vaatteita ja kaikki jotka masun näki sanoivat että poikamasu. Mieheni ainoana piti päänsä, tyttö.

Kävimme vk 28 ultrassa, tytär sanoi lääkäri :)

Minulla on selkeä poikaolo, joka varmaankin johtuu siitä, että olen ollut näkevinäni ultrissa (sekä np ja että rakenne) pojan. Sitä vaan ihmettelen, että miten tällainen ultria aiemmin näkemätön voisi muka voinut nähdä sen niin selvästi kuin minä luulen tehneeni. Ja jopa jo np-ultrassa??? Pojalta vauva joka tapauksessa tuntuu vaikka tyttö olisi aivan yhtä tervetullut.
Tuloksen näkee toivottavasti lokakuussa.

Mulla ei oo mikään olo sukupuolen suhteen, mulla on kuitenkin poikamaha, ei näy taakse ja linea negra jatkuu navan yli vähän vinossa, kaikki myös veikkaillut poikaa ja mies ollut alusta asti varma että poika tulee. Ultrasta ei voinut päätellä, paitsi kaveri sanoi että np-ultrassa näkyisi pallit, mutta käsittääkseni se ei ole mahdollista näkyä niin aikaisin. Että saas nähdä kumpi tulee :)

Ensimmäinen lapsi tuntui alusta asti vahvasti pojalta. En kärsinyt pahoinvoinnista. Koko raskausaika meni kaikin puolin hyvin. Ei tehnyt mieli mitään epäterveellistä vaan enemmänkin salaatit ja tuoreet kasvikset aiheuttivat mielitekoja. Tietysti laskin myös hedelmöittymishetken perusteella kumpi olisi todennäköisempi vaihtoehto lääketieteellisesti... (siittiöiden nopeus ja elinikä kohdussa - munasolun irtoaminen). Loppuraskaudessa näin erikoisen unen tytöstä -tämä sai hieman epäilemään omia tuntemuksia. Lopullinen varmuus tuli kuitenkin synnytyssairaalassa kun sain viereeni vaaleansinisen pienen rannekkeen ja tunteja myöhemmin sen pienen tummatukkaisen pojan.

Nykyinen raskaus on myös tuntunut pojalta alusta lähtien. Lääkäri varmisti tuntemuksen pojaksi kasvukontrollissa vk 24+2. Nyt on kaikki makeat ja suolaiset epäterveelliset maistuneet ihan eri tavalla. Maha on "poikamaha", edessä kauniisti törröttäen, kuten ensimmäisessäkin raskaudessa. Lääkäritkin ovat tietysti joskus erehtyneet... mutta eiköhän se poika siellä masussa tälläkin kertaa potki. :)

Mulla oli alusta asti poikaolo ja poikahan sieltä tuli. Olin ostanut jo vaatteitakin. Niin vahva tunne se oli. Olin elämäni kunnossa koko raskauden ajan ja pystyin salaamaan asian sekä töissä että lähisukulaisilta viikkoon 26 asti. Joltakin työkavereilta jopa viikolle 35 asti.

No, mä oksensin 18vk, olin tod. väsynyt alussa, lopussa taas olis jaksanutkin. vatta oli suoraan eteen eikä takaa näkynyt, kaikki veikkas sen perusteella poikaa. oma fiilis oli kans poikaan kallistuva ja poika tuli.
nyt pahoinvointi on ollut erilaista, oksentelua pitkin päivää, mutta loppui melkein jo vk11. kaikki ottaa kamalasti voimille, nukkuisin vaan, muutenkin olo on omituinen... oliskohan nyt sitten tyttö tulossa? kannan enemmän huoltakin koko raskaudesta.

Pojan merkkejä oli ilmassa: Vatsa oli kuin koripallo, takaapäin ei raskautta nähnyt. Pahoinvointia ei juurikaan ollut kuin vähän alussa, vatsaan tuli linea negra ja nenä leveni! Toi oli jännä juttu toi nenä kun ihmettelin koko raskauden ajan että miten mun nenä näyttää niin kuin olis isompi ja leveämpi. Jälkeenpäin luin että niin voi käydä kun odottaa poikavauvaa. Aika jännää :)

Yhteistyössä