G: Pitäisikö palstalla sallia vain mustana kirjoittelu?

Rukoilijasirkka
Ei. Sellainen tappaa keskustelupalstan.

Eikä se estä häiriköintiä, vaan hulluimmat häiriköt sitten sekoilee lukemattomilla eri nimimerkeillä. Lopuksi jää hullut sekoilijat, koska kukaan satunnainen ei viitis heti ensimmäiseksi rekisteröityä. Uusia palstailijoita ei enää tule.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
Ei ja aina voi tehdä useamman nikin.
Itse asiassa aika monellakin keskustelupalstalla on käytössä tekstiviesti tms. vahvistus, jolloin yhdestä numerosta ei voi rekisteröidä kuin yhden nimimerkin.

Ylipäätään aika harvassa on ne keskustelufoorumit, jossa ei edellytetä rekisteröintiä. Suomi24 on ainoa mikä tulee kaksplussan lisäksi mieleen.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse asiassa aika monellakin keskustelupalstalla on käytössä tekstiviesti tms. vahvistus, jolloin yhdestä numerosta ei voi rekisteröidä kuin yhden nimimerkin.

Ylipäätään aika harvassa on ne keskustelufoorumit, jossa ei edellytetä rekisteröintiä. Suomi24 on ainoa mikä tulee kaksplussan lisäksi mieleen.
Niin. Tää kaksplussa taitaakin olla aktiivisimpia keskustelupalstoja tällä hetkellä. Ehkä juuri siksi, että harmaana voi kirjoitella. Toinen syy on helppo ja selkeä luettavuus, toisin, kuin vauvan aihe vapaalla.

Eip
Ei, ei, ei.. Koska mulla on perskärpänen joka syynää mun jutut ja hetken päästä heillä tapahtuu kaikki samat jutut kuin meilläkin :whistle: Mielelläni kirjoittelen harmaana :saint:

harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Niin. Tää kaksplussa taitaakin olla aktiivisimpia keskustelupalstoja tällä hetkellä. Ehkä juuri siksi, että harmaana voi kirjoitella. Toinen syy on helppo ja selkeä luettavuus, toisin, kuin vauvan aihe vapaalla.
Miksi täällä on sitten yhtään kukaan rekisteröityneenä? Harmaillaan kaikki!

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Miksi täällä on sitten yhtään kukaan rekisteröityneenä? Harmaillaan kaikki!
Kivampi olla rekisteröitynyt. mutta jos on pakko rekisteröityä kirjoittaakseen, se vähentää uusia keskustelijoita huomattavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Eli ei enää harmailua? Mitä mieltä? Kyllä vai ei?
Toisaalta kyllä, mutta toisaalta ei. Se voi rajoittaa paljon keskustelua ja aiheita, mutta toisaalta poistaisi turhaa häiriköintiä ja päänaukomista. Silloin varmasti lyhenisivät nuo miljoonan sivun pituiset jankutusketjut myös (ehkä).

Molemmissa on puolensa, mutta viimekädessä käännyn siihen, että molemmat sallittuja. Että ne, jotka haluavat puhua aroista aiheista, saavat näin myös tehdä. Ja ne, jotka haluavat aukoa päätään, saavat myös näin tehdä purkaakseen mielipahaansa. Bannit on olemassa, sekä mustille, että harmaille ja ne toteutettakoon niille, jotka sitä vaativat.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
mihin ap katos :) mitä mieltä sä ite oot?
Kannatan mustana kirjoittelua. Toisin kuin Rukoilijasirkka, en usko että se nostaisi uusien kirjoittajien kynnystä osallistua keskusteluihin, kun rekisteröityminen on tällä hetkellä erittäin helppoa ja vaivatonta, eikä vaadi sen kummempia vahvistuksiakaan. Vieraan mainitsemassa Suomi24:ssakin on mahdollista kirjoittaa joko rekisteröityneenä tai vierailijana, mutta on siitä huolimatta paikoitellen hyvin kuollut palsta. Olen pannut merkille myös hyvin yhtenevän vittumaisen ilmapiirin juurikin vieraiden toimesta.

Toisaalta tällainen mammapalsta tarjoaa vertaistukea vanhemmuuden eri vaiheisiin, ja mielestäni on hyvä, että täällä on mahdollista kirjoittaa myös anonyymisti arkaluonteisista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Ihan sama, kun vaan vanha kirppa saatais takas.

Toi kerhopuoli ei toimi sitten ollenkaan.
täysin samaa mieltä tuosta kirppiskerhon toimivuudesta :/ siellä ei mene mikään kaupaksi ja harvoin mitään löytääkään :(

mut ihan hyvä muuten että voi harmaanakin kirjoitella...

Yhteistyössä