G: Pinotaan ruokia, jotka maistuvat yhtä hyvältä seuraavana päivänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noppis

Vieras
Itselläni on nyt sellainen elämäntilanne, että harvoin on aikaa tehdä ruokaa silloin kun sitä syötäisiin, eli tulen kotiin supernälkäisenä, ja lapsikin on sellainen marakatti, ettei oo turvassa hetkeekään ilman jatkuvia interventioita. :D

Joten siksi yritän nyt alkaa tekemään ruuat aina edellisenä iltana kun lapsonen nukkuu, ja lämmitämme sit mikrossa.

Mun mieleeni tulee jostain syystä nyt vaan sellaisia, jotka EI maistu hyvältä lämmitettynä tai rakenne muuttuu, kuten ranskikset ja nakit, tai pasta carbonara. Joten auttakaahan naista hädässä.

Perus makaronilaatikot tietty, mut jospa sais jotain uusia ideoita. Tänään tein basmatiriisiä ja "itämaista" possukastiketta, se maistuu mielestäni hyvältä seuraavanakin päivänä ja riisin rakenne ei pahasti kärsi, toisin kuin pastan.

Italianpata, meksikonpata, texmex pata... niitä pussiruokia + jauheliha. Pakkasestakin käsin hyvää jos jää mitä pakastaa.
Lasagne, muusi-lihapullasoosi...
Me syödään oikeastaan aina pari-kolme päivää samaa sapuskaa.

Melkein mikä vaan kastike ainakin on ihan yhtä hyvää vielä lämmitettynäkin. Ja sen lisukkeeksi sitte vaikka välillä kuskusia, se tulee hetkessä (keität veden, sit 5 minsaa kuskus turpoaa vedessä -> ei enää levyllä, eli veden voi keittää vedenkeittimellä ).

Lasagne ei myöskään kärsi lämmittämisestä vaikka pastaa onkin :).

Lasagne sen kun paranee vaan.
Ja toinen hyvä on semmoinen vuokaruoka, jossa kana, riisiä, kermaa ja juustoa.
Ja oma bravuurini: paista hunajamarinoituja broilerin suokaleita, kaada päälle pussi findusin wok-kasviksia, löräytä päälle kunnolla makeaa chilikastiketta ja lopuksi kuohukermaa, anna vielä vähän hautua. Tarjoile riisin kanssa, seuraavana päivänä vielä parempaa ja pakastettuna ja lämmitettynä maistuu myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
teet esim kastikkeen valmiiksi ja sit seuraavana pvänä keität pastan nopeasti, siinä ei tarvitse kun antaa kiehua rauhassa ja välillä sekoittaa.

Muuten kyllä, mut sä et oikeasti tajua millainen nälkä mulla voi olla. :D Se on sellainen, että jos ei just hetimiten saa ruokaa, vedän kaiken mitä meiltä kaapeista käteen irtoaa, eli keksit, suklaat jne. :headwall:

Ja lisäksi olisi hyvä, jos 1-vuotiaammekin voisi syödä samaa kuin me, joten jos minulla riittäisikin kärsivällisyys, niin hänellä ei. :D

Loistavia ideoita on tullut, ja kuskusia mä en ookaan koskaan kokeillut, täytyy laittaa listalle, kiitos. :flower:

Kylläpä nyt on mukava kirjoitella kun on maha täynnä sitä eilistä ruokaa. :D Eilen samaan aikaan tosiaan oli maha täynnä keksejä. :ashamed:

Yhteistyössä