G: Pesetkö rintaliivit pesupussissa pyykinpesukoneessa? Ja mitä kaikkea ei pyykinpesukoneeseen kuuluvaa olet pessyt koneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ideaköyhä

Aktiivinen jäsen
17.12.2006
4 791
0
36
Mä en ole laittanut niitä koskaan pesupussiin ja koskaan ei ole kaarituki irronnut. Nyt sit rupesin kuuntelemaan tuota meidän reilun viikon vanhaa konetta että kylläpä pitää outoa ääntä. Samalla välähti että voisko olla irronnut kaarituki se mikä sitä ääntä pitää. Ei muuta kuin kone sammuksiin, litimärät pesuaineiset vaatteet ulos ja kyllä, rintsikoista puuttui toinen kaarituki. |O :headwall: Onneks löytyi, oli vaan osittain mennyt reiästä sinne rummun ulkopuolelle. :whistle:

Muuten koneeseen on eksynyt mm vaippa (kiva oli sitä silppua nyppiä koneellisesta vaatteita ) , rahapussi (kortteineen ja rahoineen ) ja epämääräinen määrä leluja. Kuopus on äärimmäisen innokas täyttämään pyykinpesukonetta... :whistle:

Pesen koneessa rintsikat ja pussiin ne sujautan. Siitä huolimatta on kerran tuki irronnut ja rumpuun mennyt. Onneksi sen sain itse pois.
Ja senkin jälkeen pesen ne koneessa. :D

Pyykkipoikia, leluja, pikkuhousunsuojia on ainakin tullut pestyä kans... :whistle:

Mä pesen rintaliivit sukan sisällä käsinpesu ohjelmalla :saint: Siis ne missä on konepesu kielletty :whistle: Pesupusi on liian hankaa pitää tallessa, muta sukkia löyyy pyykkikorita aina :D
Mä olen pesy pari kännykkää ja sit ihan tarkotuksella pesen kaikki kengät koneessa, myös nahkasaapikkaat.

Pesen useimmiten pesupussissa, myös tyynyliina käy siihen tarkoitukseen jos sen solmii vaikka jollain nauhalla kiinni.

Mitäs ylimääräistä... öö... pari jääkaappimagneettia ja erinäinen määrä lappuja on tullut pestyä

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä pesen rintaliivit sukan sisällä käsinpesu ohjelmalla :saint: Siis ne missä on konepesu kielletty :whistle: Pesupusi on liian hankaa pitää tallessa, muta sukkia löyyy pyykkikorita aina :D
Mä olen pesy pari kännykkää ja sit ihan tarkotuksella pesen kaikki kengät koneessa, myös nahkasaapikkaat.

Tiedätkö, että niissä on juuri sen takia vaan se konepesu kielletty, ettei mene koko kone rikki, kun kaarituki irtoaa. Pesupussissa voi pestä.

Ai että mitä on menny koneeseen vahingossa? Meillä kaikenlaist, mitä nyt voi taskuihin jäädä: nenäliinoja, kello, pankkikortteje, bussikortti, kampoja, rahaa...jne. Ite harvemmin mokailen tosin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Tiedätkö, että niissä on juuri sen takia vaan se konepesu kielletty, ettei mene koko kone rikki, kun kaarituki irtoaa. Pesupussissa voi pestä.

Mä olen luullu, että pitsisemmissä ja topatummissa se on myös siksi, että liivit kestäis kauemmin.

entisen asukkaan jäljiltä tyhjensimme nukkafiltterin.
saldo:

5x15cm nukkatuppo. musta.
2.50? kolikkoina. mustia mutta pesun jälkeen käyttökelposia. chiching!
timantti korvakoru. aito. hieno. toista ei löytynyt.
hiuspinnejä. useita.
topseja. niitä on löytynyt myös pesukoneen takaa, keittiön putkista, vessan peilikaapista...

omaa:
sytkiä. useita.
rahaa. kolikkoina.
valkoinen sukka. sinisestä farkkupyykistä.

rintsikat suositellaankin pestäväksi käsin. pesupussi ei aina suojaa.

mä en oo mitää kummoista pessy kun 2x miehen muistitikun ja sen jälkeen oppi tarkastamaan taskut ennenkuin housut menee pyykkiin.:D

Mä rikoin meidän vanhan pesukoneen kun olin jättänyt rahaa housun taskuun ja yksi euron kolikko teki reiän koneen rumpuosan taakse missä oli muovia, ihmettelin kun vettä tuli lattialle koneen alta ja asia selvis kun mies aukaisi koneen takaa :ashamed: , vähän hän oli vihanen mulle ja sen jälkeen oon kyl muistanut tarkastaa taskut.

pesen aina kaarituelliset rintsikat pesupussissa,joskus pesen niitä tyynyliinan sisällä,hiuslenkillä laitan tyynyliinan suun kiinni.....legoja olen pessyt töissä konessa..ihan tarkoituksella!

Yhteistyössä