G: Perunavelli vai Makaronivelli?

Sama juttu, ikinä en ole kuullutkaan perunavellistä, mutta makaronivelliä teki mummi aina kun olin pieni! Mutta osaako joku neuvoa mua - miten se tehdään??? Makaronivelli siis? :ashamed:
Mä laitan litran täysmaitoa teflonkattilaan, kiehauta, lisää pari desiä makaroonia keitä n.15min eli pehmeäksi. 2rkl vehnäjauhoja liuotetaan desiin kylmää maitoa ja seos makaronien sekaan ja keitä hiljalleen 10 min, 1 tl suolaa ja 1 rkl sokeria tai oman maun mukaan. Ja vaikka Kotikokki.net löytyy erilaisia versioita.
 
[QUOTE="vieras";23889570]Sä muistat kaikki lapsuuden herkut :D Kaurahiutalesokerimössö oli niin herkkua joskus.[/QUOTE]

Nyt on pakko kysyä teidän ikää? sama kaurahiutalemössö oli munkin suosikki, liekö niitä tehty samoilla vuosikymmenillä..!:D
 
vierass
Kumpaakin olen lapsuudessa syönyt säännöllisesti ja yhtä hyviä olivat. Ai että mummon tekemä makaronivelli ja siihen voisilma:) Ja sit meillä oli kotona usein maitopottua, eli tavallaan niinkuin tuo makaronivelli mut makaronien tilalla perunanpaloja, tyyliin peruna 8 osaan..
 
Mä laitan litran täysmaitoa teflonkattilaan, kiehauta, lisää pari desiä makaroonia keitä n.15min eli pehmeäksi. 2rkl vehnäjauhoja liuotetaan desiin kylmää maitoa ja seos makaronien sekaan ja keitä hiljalleen 10 min, 1 tl suolaa ja 1 rkl sokeria tai oman maun mukaan. Ja vaikka Kotikokki.net löytyy erilaisia versioita.
Tänks! Pitääpä kokeilla tolle omalle makaroni-fani-tytölle joskus... :)
 
vier
Makaroonivelli oli mummon laittama suuri herkku. En tosin sitä nyt söisi kun ei oo oikein low carb :D
En muista ikinä syöneeni kaurahiutalesokerimössöä. Niitäkö siis vaan sekoitetaan vai miten? Olen 37, ja mummoni oli Kainuusta. Siis jos nämä on jotain maakuntavellejä...
 
Makaroonivelli oli mummon laittama suuri herkku. En tosin sitä nyt söisi kun ei oo oikein low carb :D
En muista ikinä syöneeni kaurahiutalesokerimössöä. Niitäkö siis vaan sekoitetaan vai miten? Olen 37, ja mummoni oli Kainuusta. Siis jos nämä on jotain maakuntavellejä...
En tiiä kuntaan liittykö, mut me ainaki oltiin melko tiukilla rahan suhteen joten äiti taikoi sitten melkein mistä vaan ruokaa :heart: Joo ja nuo kaikki vaan sekaisin sellainen paksu mössö ;) joskus kaakaojauhetta sekaan.
 
vier
Joo punaiset ja vihreät tikkarit, soikeahkot joissa oli sellainen kolo. Oliko niillä edes nimeä, muistan vaan et semmonen läpinäkyvä muovi päällä.. Ja LätkäLiigat ja sitkeät merkkarit, ja suosikkini eli supersitkeä Hopeatoffee! Ihme et on yhtään hammasta jäljellä :D
 
"vieras"
Joo punaiset ja vihreät tikkarit, soikeahkot joissa oli sellainen kolo. Oliko niillä edes nimeä, muistan vaan et semmonen läpinäkyvä muovi päällä.. Ja LätkäLiigat ja sitkeät merkkarit, ja suosikkini eli supersitkeä Hopeatoffee! Ihme et on yhtään hammasta jäljellä :D
Hopeatoffeella sai hyvin ne puoliksi heiluvat maitohampaat irtoamaan tosi kätevästi =)
 
onko perunavelli tätä?
Onko perunavelli tätä?: Litistettiin keitetyt perunat omalla lautasella eka haarukalla, sitten ruokalusikalla sellaiseksi ihan hienoksi mössöksi, sitten lisättiin sinne kuumaa perunoiden keitinvettä ja vähän margariinia ja sekotettiin. Tuosta tehtiin vetelämpää kuin muussista ja syötiin lusikalla. Me tehtiin lapsena tuollaista ja oli hyvää.
 

Yhteistyössä