G: Pelkäätkö potkuja (siis työpaikasta :D)?

• Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
"äitee"
Pelkään, kuten toisessa ketjussa avauduin.
Sairaana tulen töihin jne.
Varsinaisesti pomo ei ole antamassa potkuja vaan siirtää toisiin töihin tietäen etten kykene niitä tekemään eli joudun itse irtisanoutumaan. Tällä uhannut jos joudun olemaan pois sairaan lapsen vuoksi töistä. Luulevat, että voisivat löytää tilalle jonkun joka ei ole koskaan pois (sijaisiin ei varaa jne).

"vieras"
YT-neuvottelujen on kerrottu tulevan alkuvuodesta. En tiedä pitäisikö niitä pelätä, mutta kyllä tulevaisuus vähän mietityttää että mitäs sitten sen jälkeen. Alallani ei ole kovin paljoa avoimia työpaikkoja, joten todennäköisesti pitää vaihtaa alaa ja ammattia. Onneksi ei ole enää asuntolainaa.

"vieras"
En pelkää. Olen firmassa kauimmin ollut työntekijä ja näin äitiyslomallakin tuntuu ihan hyvät välit esimiehen kanssa olevan. Tunnen firman ihan tosi tarkkaan, siinä on hyvät ja huonot puolensa mutta sen toiminnan tunnen todella ja osaan firmassa toimia.

Työvuosia on jo sen verran takana, että jos irtisanominen tulee, on mulla 6kk aikaa aiheeseen sopeutua ja hakeutua koulutukseen korotetulla työttömyyskorvauksella. Lainatkin on mitoitettu siten, ettemme kaadu, vaikka toinen olisikin ilman työtä.

"vieras"
Aina välillä tulee mieleen, että koskahan saan potkut, kun laatu tulos ei ole ihan priimaa, mutta on tässä nyt jo viis vuotta pyristelty. Joskus mietin, että ehkä potkut olis sellanen sysäys mikä pakottais tekemään elämässä muutoksia, joita nyt ei vaan saa tehtyä...

"vieras"
[QUOTE="vieras";27547344]Aina välillä tulee mieleen, että koskahan saan potkut, kun laatu tulos ei ole ihan priimaa, mutta on tässä nyt jo viis vuotta pyristelty. Joskus mietin, että ehkä potkut olis sellanen sysäys mikä pakottais tekemään elämässä muutoksia, joita nyt ei vaan saa tehtyä...[/QUOTE]

Siis tietenkin *työn laatu ja tulos* :D

Potkut on tulossa 31.3 muutenkin, kun määräaikanen soppari loppuu :D eli en pelkää..

Ja mä en kattele pomolta paskaa kohtelua ollenkaan.. kyllä siinä pitää olla kunnioitus puolin ja toisin.. yhdestä työpaikasta sanoin itteni irti, koska en alkanut kuuntelemaan joka viikkoisia haukkuja ja kiroiluja asoista mitkä ei ollut mun syytä millään lailla.. ja sen myös sanoin sille pomolle silloin.. irtisanomisen jälkeen pomoni ei puhunut mulle kertaakaan ees töissä irtisanomisajan aikana ja kun palautin työvaatteeni, niin silloinkaan ei puhunut mitään.. tästä on nyt 6 vuotta aikaa eikä tämä ex-pomo ikinä ole tervehtinyt minua :D lapsellista se puuha silloin oli, mut en jaksanut sitä kattoa pätkääkään!

Yhteistyössä