G: Parhaat vinkit asunnon myyntiin? (myydään itse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kämpääle koti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kämpääle koti

Vieras
Eli asunto on 30neliöinen yksiö, meillä ollut sijoitusasuntona. Myydään tyhjillään. Suht siisti, mutta rempasta jo 5v. Samassa yhtiössä 22neliöinen "ei niin siisti" hp on 96 000e. Tämä alue on kelpo sijoitus, Helsingissä alueelta jossa asuntoja "harvoin tarjolla" : ) Puukerrostalo.

Itse siis myydään, ollaan 2 asuntoa itse jo myyty joten eiköhän luonnistu..

No itse kannattaa tietysti mennä esittelemään ja kertoa ihan rehellisesti asunnosta niin hyvät kuin huonotkin puolet. Voit neuvoa jos joku haaveilee ostavansa kämppäsi sijoitusasunnoksi.

Tee kunnon nettisivut ja muut esitteet paremmin kuin mitä ammattilaiset tekevät.

Älä "tunteile", eli esittele asuntoa, alä kotiasi. Tämä on varmasti helpompaa jos kyseessä on ollut sijoitusasunto kuin jos olisit asunut siinä 20 vuotta. Pahimpia ovat ne myyjät, jotka eivät osaa pitää tunteitaan erossa kauppatapahtumasta.

Ajateltiin laittaa oikotielle ilmoitus. Ei tunteilla, muttei myöskään tiedetä kauheasti hyviä tai huonoja puolia. Vuokralainen sanoi, että kesällä kuuma ja talvella viileä (puutalo kun on). Naapurit on kuulemma kivoja. Asunto on puu-talo alueella helsingissä, kauppa vieressä ja bussipysäkki ja hyvät pyörätiet. Kun meillä oli ilmoitus vuokraamisesta saimme yli 20 yhteydenottoa. Toki jälleen vuokraaminenkin on vaihtoehto, mutta yritämme ensin myydä..

hp 102t ok? Jos ajatellaan että alle 100t emme myisi? Mites näyttö? Viikolla voiko illalla näyttää vielä kun esim. 18 on aika valoisaa? Ei menisi kenenkään vikat kesäviikonloput..

olisi kiva vaihtaa ajatuksia.. Nythän ei kaiketi ole paras aika myydä, mutta koska hyvä vuokralainen lähti pois niin myymme, koskaelämän tilanteemme tarvitsee rahaa tällä hetkellä

Alkuperäinen kirjoittaja en osaa muuta sanoa:
Eikö välittäjät tee noita hinta-arvioita ilmaiseksi? Ei ole silti pakko laittaa myyntiin sille välittäjälle.

Tekee. Ja mun vinkki on, että harkitkaa sitten kuitenkin ehkä firman kautta myyntiä... me myytiin taloamme itse, eikä kukaan edes kysynyt... välittäjälle kun annettiin, saatiin ekalta näytöltä myytyä ja parempi hinta.

Me laitettiin Iggloon hiljaiseen myyntiin omamme,kuva ja tekstin kera. Kerroimme rehellisesti että asunto kaipaa pintaremonttia. Hintaa 118 000? ja kahen viikon kuluttua kämppä myyty hintaan 124 000?

Meillä ei ole koskaan ollut nihkeää myydä itse. Toisaalta asunnot on ollut niin kysytyillä paikoilla. Kokeillaan ensin itse. JA teimme hinta-arvion lähialuiden toteutuneita hinnoista + verrattiin tuohon saman talon 8 neliötä pienempään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten sen saa sitten myytyä? LAitoitteko jotkut yht. tiedot ilmoon? Oliko asuntonne helsingissä? Minkälainen ja noin missä? Kiitos kovasti jos vastaat!

Puhelinnumero oli siinä mukana. Asunto ei ollut Helsingissä. Pieni rivarikolmio oli kyseessä,2km keskustasta kuitenkin luonnon keskellä,koulut ja muut palvelut lähellä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muita hyviä vinkkejä? Entäpä hintapyyntiin vinkkejä, tosiaan 8neliötä pienempi lähtisi samasta talosta hintaan 96t ja on mielestäni huonommassa kunnossa.

Neliöhinta sitten korkeammaksi. 96t ja 22 neliötä on 4636e/m2 (iik). Samalla neliöhinnalla -> 130t euroa. Mikäli nostat neliöhintaa (mielestäni kuummatkin kuitenkin pieniä asuntoja eli ei suurta eroa), niin esim 141t euroa (4700e). Ja mietit kuinka paljon olet valmis tinkimään.

Minäkin pyytäisin reippaasti yli 100 t euron. Jos haluat myydä asunnon nopeasti, sitten halvempi hintapyyntö, sekin saattaa herättää epäilyksiä, mitä asunnossa on vialla.

tuo pienempi on vain myynyt aika kauan. Ajateltiin että meillä on nyt etulyönti asema kun talossa on pienempi ja huonompi myynnissä mielestämme vielä kiskurihintaan. Jos 102t saamme niin olemme iloisia, ostimme asunnon 90t:lla reilu vuosi sitten. Ja joo tiedetään että menee voitosta vero, mutta se on voitosta... Emme halua pitkittää myyntiä kevääseen koska putkiremppa alkaa 2 vuoden päästä syksyllä..

Myyntivoitonvero on aika iso.

Alue vaikuttaa tässä paljon + talon remppa ym. tilanne. Jos on joku Kumpula tai Käpylä niin kyllä sieltä hyvää hintaa voi pyytää.

ja tottakai talo on vuokratontilla, sopimus 2020 asti. Myyntivoitonvero on 30% meillä on tarkoitus saada omamme takaisin. Talossa on 2 vuoden sisään tosiaan putkiremppa ei haluta myydä ihan sen kynnyksellä koska se ei silloin ketään kiinnosta..