G: Paras voileipäkakun täyte

Ja sit jos on kalakakku kyseessä ni kermaviiliin sekoittaa Kallen mätitahnaa tai savustettua lohta tms.Suolakurkku pilkottuna pieneks ja sen kermaviiliin tai tuorejuustoihinkin voi sekoittaa...Löytyyhän niitä makoisia yhdistelmiä =)

Mä teen majoneesi/tuorejuusto/tonnikala/sipuli täytteen, sitten muna/katkarapu (majo/tuorejuusto) ja kolmanneksi sinappukurkkusalaatti/majo. Ja on muuten NIIN hyvää.
Nyt jos joku kauhistelee majoneesia niin ei sitä tarvitse läträtä, käyttää enemmän tuorejuustoa + majoneesia ja tuorejuustoa saa myös kohtuullisen kevyitä (ja hyviä) vaihtoehtoja.

mä oon joskus tehnyt suolalihasta. Käytin myös himpun verran meetwurstia, kinkkua meni tuorejuuston muodossa. Välissä lihojen lisäksi oli italiansalaattia, kurkkusalaattia, cheddarlevitettä. Päältä koristeltiin viinirypäleillä, kirsikkatomaateilla, tuorekurkulla, ts. mitä kaapista löytyi =)

graavilohta,4keittettä kananmunaa,nipputilliä,1pkrsmetanaa.1prk kuohukermaa kerma vaahdotetaan sekotetaan smetanan kanssa ja lisää täytteet joukoon sopii hyvin kakun väliin tai jopa voileivän päälle..:)

Kinkkutäyte (yksi monista vaihtoehdoista)

-kinkkusuikaleita
-suolakurkkua
-punaista paprikaa
-persiljaa
-creme fraichea

Kuutioi paprika ja suolakurkut, lisää joukkoon kinkkusuikaleet, persilja ja tee tehosekoittimella tasainen mössö. Lisää creme fraichea maun mukaan.

Myös tuohon mössöön sopii lisättäväksi valmistahnana myytävä kinkku-paprikapasteija.

Voileipäkakkuja on hyviä ja pahoja.

Niissä on erona se että hyvissä ei ole suolakurkkua tmv. kun taas pahoissa on. Trust me, en ole ainoa tätä mieltä!!!!

Ja vastauksena mikä täyte parasta:

tonnikalaa öljyssä - öljyineen
tuorejuustoa, maustettua tai maustamatonta
keitettyä kananmunaa

ja kuorrutteeksi sopii koskenlaskija.

Tää on paras vaikkei kunkku käykään :D

Pussi kinkkusuikaleita
1dl kermavaahtoa (ilman sokeria tietenkin, antaa pehmeyttä)
(2rkl kurkkusalaattia)
1 bonjour ruohosipuli tuorejusto
200g italiansalaattia tai samanverran kevyt majoneesia
ripaus mustapippuria

Mun voileipäkakkuihin liittyvä toive olisi, että sitä tavallista mitälie majoneesihässäkkää ei laitettaisi kakkuun niin kauhean paljoa. Jotkut tuuppaavat ensin kakun täyteen sitä ja kuorruttavat paksusti, tulee ällöttävän rasvaista, kuin voita söisi. Eli ohut, sileä kuorrutekerros ja ulkonäköä tehdään sitten koristeilla (kinkkurullat, lohirullat, rypäleet jne), kiitos!

Yhteistyössä