G: Paras Rai ruoho merkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vertailia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko niitä monenkin merkkisiä? En oo koskaan kyllä ajatellut, kun eikös niissä oo vaan jotain tipuja/munia/kanoja/heinää niissä pusseissa? Tai siis kuvia noista luetelluista! :) Mä olen muuten sellainen antiviherpeukalo, että en saa rairuohoakaan itämään... Miten onnistuisin?

[QUOTE="vieras";28186556]
a363c3ab-6c93-4a41-b6ff-d559c70b380a.jpg

Ei näytä hyvältä.[/QUOTE]

Oho!

Mä en tykkää siitä ohraruohosta. Näyttää kivalle, kunnes kasvaa liian pitkäksi ja joutuu leikkaamaan. Leikkaamisen jälkeen se onkin ihan kamalan näköinen.

Nyt oon laittanut tota tavallista rairuohoa (kelta-vihreä tipupussi). Iti hyvin, 5 vrk:n jälkeen, kuten pussissa luvattiin. Kahdessa viikossa on ihan nätit ruohot jo, kestää leikkaamista. Tuoksusta en tiiä, minusta ei tuoksu ja meillä hyvä niin (allergisiakin talossa). Itse laitan vähän tiheämpään siemeniä kuin pussin ohje antais ymmärtää. Sillä tavalla tulee hyvä tiheys nopeasti.

Antiviherpeukalo: laita multa lautaselle tai mieluummin jopa johonkin syvempään astiaan. Kukkaruukku, jossa on reiät pohjassa on sulle turvallisin vaihtoehto (kerron kohta miksi). Tai sitten jos on reiätön astia, laita pohjalle jotain salaojitukseksi eli vaikka kiviä sentin kerros. Sitten multa. Kasta multa, ripottele siemenet päälle ja suihkuta ihan märäksi suihkepullolla. Sen jälkeen joka päivä kastat uusiksi suihkepullolla (katso, ettei kuiva välissä). Jos tuolla ruukun pohjalla on reiät, ylikastelun vaaraa ei sinänsä ole. Ylimääräiset valuu ulos. Salaojitus taas auttaa samaan, mutta ei niin hyvin. Kun lähtee itämään, hellitä vähän kastelutahtia. Pidät kosteana, muttei minään läpimärkänä. :) Kyllä sä onnistut, ei toi rakettitiedettä oo. ;)

Mie laitoin jo ohraa kokeeksi, kun ostin kristallimultaa ja piti päästä kokeilemaan miten toimii siinä.
Ja vot, lasikulhossa keltainen kristallimulta ja ohraoras, tulipas hieno, on nimittäin juhlat pääsiäisenä, niin piti siks testailla jo.
Ohra on jotenkin niin mukavan jämäkkää, varsinainen heinä on sellasta lutkua.

Itse en käytä multaa rairuohon istutukseen vaan talouspaperia reilu kerros astian pohjalle, siemenet päälle ja vettä sekä tuorekelmu. Kun siemenet itäneeet kelmu pois ja uusi kastelu. Kun haluaa ruohon pois, niin siitä saa reunasta vaan nostaa roskiin. Helppoa ja ei tarvi sotkea mullan kanssa...

[QUOTE="Mie";28186752]Mie laitoin jo ohraa kokeeksi, kun ostin kristallimultaa ja piti päästä kokeilemaan miten toimii siinä.
Ja vot, lasikulhossa keltainen kristallimulta ja ohraoras, tulipas hieno, on nimittäin juhlat pääsiäisenä, niin piti siks testailla jo.
Ohra on jotenkin niin mukavan jämäkkää, varsinainen heinä on sellasta lutkua.[/QUOTE]

Se ohra onkin alussa nätimpää. Mutta se on leikkauksen jälkeen aivan karsee sänki ja arvaas mitä... Jos sulla nyt on jo kasvaneena, joudut vielä leikkaa ennen pääsiäistä..

[QUOTE="hei";28186759]Se ohra onkin alussa nätimpää. Mutta se on leikkauksen jälkeen aivan karsee sänki ja arvaas mitä... Jos sulla nyt on jo kasvaneena, joudut vielä leikkaa ennen pääsiäistä..[/QUOTE]

Joo, mie laitan ihan uudet pääsiäiseksi. Kokeilin nyt vain.
Ituaika oli vain päivän-kaksi.

Yhteistyössä