G. Paras kastelahja kummilta :)

• Viestiketjun aloittaja Gallupisti
  • Ensimmäinen viesti
upea taulu, siis ei mikään lasten taulu, vaan kaunis maalaus ammattitaiteilijalta. Sopii lastenhuoneeseen ja myöhemmin pojan omassa kodissa vaikka olohuoneeseen. arvokaskin on.

Just pidettiin ristiäiset...
Mun mielestä kastesormus tytölle oli kiva, kummi oli vieläpä ajatellut että ostaa tytölle myöhemmin siihen kultaketjun jotta saa kaulaan :D Kummilusikka oli toisilta kummeilta kiva ja toki klassikko. Joku kaunis kehys olisi ollut mun mielestä kivat, mutta me saatiin sellaisia mun mielestä rumia tinaisia.

vieras
Vauvakirjat
Lelut
Tytöllä sormus
Sellaset pankki junat
Valokuva kehykset.
Ja kummin tekemä maalaus.
Nämä tuli nyt äkikseltään mieleenmitä meillä ovat saaneet.joista tykättiin.

Mä tykkään ihan perinteisistä suomalaisista kummilahjoista, siis kehyksistä ja lusikoista. Espanjalaiset kummit repi pelihousujaan kun ei annettu rei'ittää tytön korvia synnärillä ( lapset syntyneet Espanjassa). Siel kun on perinteenä että kummit kustantaa tytöille korvikset syntymän jälkeen ja osastolla kiertelee korvien rei'ittäjä.

Lupaus paperilla ikuisesta tuesta ja rakkaudesta, kasvatuksessa jne... Ihanissa kehyksissä jotka minun sisko tehny ite (korupajalla ) ja siinä oli paikka lapsen kuvalle. Ja niin hienosti on kummi lupauksensa täyttäny. Ja siis tuo sisko on samainen kummi. Esikoisen kummi, minun edesmenny paras ystävä toi ihanan äiti-lapsikorun, lapsiosa meni pienen mukana viimeseen lepoon. Äitiosio roikkuu minun kaulassa yhä vieläki. Samanlaista olen ettiny tälle toisellekki mut en oo löytäny...

Mä oisin halunnu semmosen pienen sormuksen ja toisen kummin kanssa tästä olikin puhe, harmi vaan että tää toinen kummi (mies) ei ollu moiseen suostunut kun ei ymmärtänyt sen söpöyttä. Paras kai sitten tuo kehys missä kaiverrukset, sitäkin toivottiin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä tykkään ihan perinteisistä suomalaisista kummilahjoista, siis kehyksistä ja lusikoista. Espanjalaiset kummit repi pelihousujaan kun ei annettu rei'ittää tytön korvia synnärillä ( lapset syntyneet Espanjassa). Siel kun on perinteenä että kummit kustantaa tytöille korvikset syntymän jälkeen ja osastolla kiertelee korvien rei'ittäjä.
Mikä tämän idea on? Onko siihen joku perustelu et miksi näin tehdään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mikä tämän idea on? Onko siihen joku perustelu et miksi näin tehdään?
Ikivanha perinne ja tuol kun tykätään korostaa tyttösillä tyttömäisyyttä heti kun on syntynyt. Pojille taas annetaan perinteisesti kaula- tai rannekoru.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Ei se saanut ku soittorasian, et se kai sitten.
Hieno lahja, muista säilyttää hyvin, lapsesi kiittää sinua, kun on itse siinä iässä, että saa lapsia. Meillä miehen kanssa molempien soittorasiat tallessa ja soiteltu niitä lapselle.

vieras
Tyttö sai haltiakummiltaan kultaisen Euran sydän-riipuksen (Kalevalakorun). Se on sellainen tyttömäinen ja naisellinen koru, jota voi käyttää kolmevuotiaasta satavuotiaaksi.

Muita ihania ovat olleet kaikki itsetehdyt jutut, ja klassikkolelut kuten jo mainittu Brion pelle. Muita leluja mm. Jukkahakka, Brion mäyräkoira ja junarata.

Yhteistyössä