G: Paras kaakao?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanha vihtahousuinen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanha vihtahousuinen akka

Vieras
Itse muistan lämmöllä mummuni tekemää kaakaota sellaisesta paksusta,todellakin tummasta kaakaojauheesta.Liedellä keitteli...

Näistä nykypäivän versioista en oikein tiedä,mikä olisi se paras..Jotenkin tuntuu, ettei ne juheet liukene/sula.

[QUOTE="joo";26898647]Täysmaito kattilaan vanhouten ja sokeri perään :p
Parasta :heart:[/QUOTE]

Tämä. Sit se Valion Play-kaakaojuoma on aivan ihanaa :p Paitsi että sitähän ei saisi ostaa, se on laiskuutta kun ei viitsi sekoitella kaakaojauhetta ja maitoa :xmas:

Oboy täälläkin. Muut on ihan kauheita. Dumle taitaa olla toinen mikä on juotavaa. Tummista kaakaoista oon ostanu aina halppismerkkejä.
Nykyään keitän kahvipannussa kuuman kaakaon. Pannullinen vettä, desi sokeria ja 1-2 rkl tummaa kaakaota. Ja sit mukiin vielä maitoa päälle.

Oboy on ainoa, joka liukenee lähes 100% myös kylmään maitoon. Nyt on kausimaku suklaa-mansikka myynnissä, se on hiton hyvää! Minttukaakaosta tykkään eniten, vaan sitäpä ei enää myydä missään. :( Toki lähes samanlaista voi tehdä itsekin minttuaromin avulla, mutta aromi on jotenkin öljyistä ja maistuu oudolta siinä kaakaossa.

Mulla on jotain 100% luomukaakaota jota sekoitan lämpimään veteen ja sitten kylmää maitoa. Tai sit ihan kuumaa vettä ja liraus kermaa. Lapsille laitan palan sokeria tai makeutustabletin, itselle sellaisenaan.

Valmisjauheita ei meillä käytetä.

Löytyyhän niitä muitakin, jotka tykkää "oikeasta" kaakaosta. En ole ikinä pitänyt Oboysta tai muistakaan valmisjauheista, joissa sokerit mukana. Ihan liian makeaa! Niissä on n. 80% sokeria! Ja jos jauhetta laittaa vähemmän, on kaakao makeaa mautonta litkua.

Minun makuuni n. 0,5 litraa kevyt tai täysmaitoa, 0,5dl tummaa kaakaojauhetta (Van Houten tai X-trakin käy) ja max 1rlk sokeria, 1tl vaniljasokeria ja hyppysellinen suolaa. Kaakao vispataan lämpimään maitoon, liukenee kyllä.

Tulee niin harvoin juotua sitä.
Joskus ostan jostain huoltsikalta automaatista kaakaota ja se on ihan siedettävää.

Yhteistyössä