G: Paras ikä lapsentekoon?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Oma äitini sai minut 45-vuotiaana (aiemmin kaksi lasta 22 ja 28-vuotiaana). En olisi missään nimessä halunnut nuorempaa äitiä, koska 45-vuotiaana elämänkokemus, kasvatustaidot ja taloudellinen tila olivat huomattavasti parempia kuin äitini saadessa sisareni, jotka elivät aikoinaan huonossa rahatilanteessa ja nuorten vanhempien avioeron keskellä.

esikoisen sain 22v ja nyt syksyllä pikkukakkonen kun olen (nippanappa..) vielä 30v :) Mulle nää on ollu hyvät iät kumpikin. Paljon yli 30 en ois enää halunnut vauva rumbaan lähteä joten nyt oli sen aika ,vielä kerran :)

Musta tuntuu että se paras ikä nousee vuosi vuodelta. :D No mut ei sillä nii isoa merkitystä, kunhan ois sinut itsensä ja elämänsä kans ja tulee toimeen.

Ite en oo varmaan sitä parasta ikää vielä saavuttanukaan, oon pian 26v ja lapsi 2v.

"vieras"
Minulle se ikä oli 26v. En voi tietää olisiko jokin muu ikä ollut parempi, tuskin. Koulut saatu loppuun ja vakityössä ehdin olla muutaman vuoden. Oma asunto ostettu, jossa ehdittiin pari vuotta ihan kaksistaan miehen kanssa asua.

Niin ja kyllä niitä lapsia TEHDÄÄN! Ärsyttää tuo sanonta ihan kamalasti. Jotkut tekee niitä lapsia ihan tekemällä, ramppaavat hoidoissa ja maksavat maltaita. Pistelevät itseään ja ottavat hormoneja. Miusta se kuulostaa aika paljon tekemiseltä, ja hyvä niin.

Riippuu hirveästi toki ihmisestä ja mitä itse kokee tarpeelliseksi saavuttaa ennen lasten saantia jne mutta yleisesti ottaen väittäisin, että 25-30v olisi aika hyvä ikähaarukka mihin tähdätä ja mihin itse olisin alunperin tähdännyt :) nyt sattui käymään niin, että omat lapset on tehty 20-23 vuotiaana (miehen osalta 24-27v) enkä kyllä päivääkään kadu, että tuli vähän aiemmin kuin oli tarkoitus :) näillä mennään. Itselle kun ei ollut tärkeää missä vaiheessa elämää ja missä järjestyksessä unelmani saavutan vaan että ylipäänsä ne saavutan. Järjestys on toissijaista.

Yhteistyössä