G: Paljonko teillä on lapsillenne aikaa?

• Viestiketjun aloittaja time
  • Ensimmäinen viesti
Lasten hoitopäivät vaihtelevat 0-9½ h välillä nykyään. Eli on arkivapaita, mutta myös liian pitkiä hoitopäiviä. Päiväkodissa ovat. Viikonloput aina kotona, tai siis pois päiväkodista eivätkä ole missään hoidossa (mummolassa yms).

Isän kotonaolo on suht vakio tätä nykyä: 10-11 h/vrk. Mun kotonaoloni vaihtelee.

Kahden pojan äiti
Mä oon lasten kanssa kotona ja oon heidän kannsaan ihan oikeasti tosi paljon (siis silleen henkisesti läsnä ja mukana jutuissa enkä vaan tee omia juttujani ja lapset pyörii keskenään) ja isukki nyt aika vähälle viikolla jää sen lasten kanssa oleminen, mut silloin kun kotona on niin kyllä touhaa heidän kanssaan ja paljon ottaa poikia mukaan minne sitten meneekin.Varsinkin just viikonloppuina saattaa olla et niitä ei juuri näy kuin syömässä kun viilettävät milloin missäkin. Ja siis meidän pojat on 1 ja 2.

v
Lapsi 4, iät 2-5v.

Kotihoidossa, itse olen heidän kanssaan 06-19.30 (eli heräämisestä yöunille menoon ), joskus voi olla esim. siskoni lastenvahtina pari tuntia jos mulla on neuvola tai äitipolireissua.

Mies on sitten kans viikonloput lähes koko ajan kotona ja iltaisin töiden jälkeen n. 16-19.30 eli sen ajan kun lapset on hereillä.
Toki olemme yötkin kotona, mutta silloin nukutaan eli en laske sitä sellaiseksi ajaksi jolloin minulla olisi aikaa lapsille tai lapsilla olisi tarvetta ajalleni. Toki olen käytettävissä jos on sairaana, näkee pahaa unta tmv.

Keittiönoita
Lapsi on "hoidossa" lukiossa :D Mä olen kerran viikossa työpaikalla. Olen eronnut ja nyt, kun toi kolli on jo noin iso, exä käy meillä harvemmin kuin ennen eli kerran pari viikossa.

omppu
mä käyn noin 3 kertaa viikossa noin tunnin lenkillä. Isi kattoo sen ajan lapsia. Lapset 9kk ja 3v. Muulloin mä kotona 24/7. Mies käy töissä ja 1-2krt viikossa harrastaa muutaman tunnin kerrallaan.

vieras
Olen fyysisesti kotona 24/7 eli kotiäiti, mutta henkisesti aika väsynyt. Työssäkäydessä olin enemmän läsnä kuin nyt, silloin kun kotona olin. Olen työtön (tahtomattani).

Yhteistyössä