Meillä oli häät viimekesänä pääkaupunkiseudulla. Vieraita oli noin 70 hlö ja paikalla oli ihan kunnollinen bändi, tilat vuokrattiin (juhlahuvila johon sai tuoda omat ruoat ja juomat), pitopalvelu tuli osittain tutunkauppana (palkkaa maksettiin siis kahdelle neljästä työntekijästä, muut tekivät tarjoilut meille häälahjana). Juomat haettiin itse virosta ja muualta ulkomailta. Kukkalasku oli yksi yllättävä kuluerä - niihin meni yli 600 e. Mulla oli uutena ostettu merkkipuku, jonka sain kyllä myytyä puoleen hintaan häiden jälkeen, sulholla vuokrapuku. Huntu ja hiuskorut olivat kalliit, mutta säilytin ne häämuistona. Hääyö oli hotellissa ja sen jälkeen kahden viikon häämatka.
Itse maksettiin koko juhla. Budjettia emme laskeneet, emmekä laskeneet kuluja yhteen jälkeenpäinkään. Summassa sanoisin, että lukuunottamatta häämatkaa koko paketti oli noin 10000 e.
Jälkeenpäin sanottuna oli yksi elämäni parhaista investoinneista. Ei kumpikaan haluttu olla huomion keskipisteenä ja pelättiin hiukan koko juhlaa etuikäteen. Mutta sitten kun mietittiin kuinka tärkeä tällainen positiivinen juhla on sukulaisille, kun kumpikin ollaan selkeästi sukumme nuorimmaisia ja sukujuhlat ovat yleensä hautajaisia, niin sen vuoksi päätimme panostaa juhlaan.
Jälkeenpäin on ollut ihanaa muistella päivää ja tuntuu todella kivalta kuinka positiivinen tilaisuus koko juhla oli. Lisäksi olemme saaneet itse juhlassa ja sen jälkeen roppakaupalla positiivista huomiota vierailta. Yksi negatiivinen puoli oli se, että ne kaverit joita emme kutsuneet ovat olleet todella katkeria asiasta (vaikka sitä aikaisempi yhteydenpito on ollut todella laimeaa).