G: Pahinta mitä sulle on elämäsi aikana sanottu?

• Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti
Yksi sanoi että "se ja se pitää sua rumana". En tiedä oliko totta.. mutta pikkutyttönä ihastuneena "se ja se:en" murruin ja menin ihan tolaltani. Ei sitä nähnyt varmaan ulospäin:) Mutta auh että se sattui ja menin piiloon itkemään ja se kaijhersi mieltä ainakin vajaa pari vuotta.

Muuta ei niin pahaa ole.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Äitini jaksaa toistella useamminkin, että mä olen sen elämän suurin virhe. Enpä jaksa tuosta enää edes loukkaantua, mutta joskus kun pysähdyn miettimään, tuntuu pahalta.
Peesaan jälkimmäistä lausetta. Äitini sanoi ollessani alle kouluikäinen, että olemme kaikki vahinkoja. Olipa kiva kuulla. En vielä aikuisenakaan ymmärrä, miten saattoi sanoa tuon ääneen pienille lapsille.

repnoiu
Ehkä se kun mieheni sanoi... ekan yhteisen lapsemme syntymän jälkeen....Hänelle on ennestään yksi lapsi , samoin mulla..
Mies sanoi jotenkin tyyliin "KYllä se ekan lapsen syntymä on kuitenkin erityistä...."

Ihan "hienoa" sanoa noin juuri synnyttäneelle äidille... silloin hormoni mylläkässä oli sulattelemista asiassa... Ettäs kehtaskin... Toki se varmaan on totta...mutta olis ollut hiljaa...

Kun äiti sanoi toivovansa että ystäväni olisivat hänen lapsiaan. Ääneen ei sanonut että mun sijasta, mutta ei tarvinnut - monesti sanoi muutenkin että olisit sinäkin x ja z kaltainen.

16-vuotiaana myös silloinen ystävä tokaisi että "sussa täytyy olla jotain pahaa kun sua vihataan ensinäkemältä". Se vaikutti, sen jälkeen kun oli kuunnellut äiteenkin julistuksia mun pahuudestani syntymästä asti, tuo jäi ikävästi soimaan päähän ja varjostamaan.

nin paljon pahaaolen kuullut ettäe n edes muista. ja en ole anteeksi antanu kiusaajilleni, vaikk olen yrittänyt unohtaa.

Myös se satutti kun sanotin että paremopi että lapsei kuoli,ku hän olisi ollut vammainen.Muta miksi on parempi kuolla kuin olla joleki rakas ja tärkeä, vaika sen kaksi tuntia edes

On 3 asiaa, joita en hevillä taida unohtaa.

Äitini sanoi minulle 7 vuotta sitten, että "voin elää ilman sinua ja voin elää ilman siskoasi, mutta en voi elää ilman miestäni".

Ei tuossa muutoin mitään, ollaan siskon kanssa ihan jo aikuisia ihmisiä (sisko tosin tuolloin vielä alaikäinen) ja meillä oli jo tuolloin omat elämämme, mutta tämä äidin mies oli vasta 3kk sitten tavattu ukko, eli aika vähän me systerin kanssa äidillemme merkitään.

Toinen oli, kun äitini isä sai kuulla raskaudestani esikon kohdalla. Hän kertoi tyynesti, että "elämäsi pilaat".
Ja nyt hän koittaa olla tuolle lapselle joka pilaa elämäni niin pappaa, niin pappaa, että :headwall: Mainittakoon, ettei minulla ole oikeastaan ikinä ollut normaaleja sukulaisvälejä pappaani, joten hän ei siis ole mikään minulle moista sanomaan.

Kolmas on tuorein, mutta tästäkin on aikaa jo 6 vuotta. Esikko oli 2kk ikäinen ja oli joulu, jolloin minut ja muksu oltiin kutsuttu äitipuoleni sukuun juhlimaan joulua.

Eräs naikkonen sitten päätti suureen ääneen ruveta paasaamaan minulle siitä, että lapsia saisi tehdä vain vakaviin, avioliitolla siunattuihin suhteisiin ja jos vaikka mitä. Olin siis yh, nuori yms. jotka tämä naikkonen katsoi pahalla. En oikeastaan enää muista sana tarkasti mistä kaikesta tuo naikkonen paasasi, mutta koko muun porukan se kyllä veti hiljaiseksi törkeydellään.

Ei siinä mitään...näin 6 vuotta myöhemmin on tilanne se, että tuo nainen solmi avioliiton, tuli raskaaksi ja mies vaihtoi hänet toiseen naiseen. Lapsen isä ei tapaa lastaan. Nyt tämä nainen siis elelee yh:na siinä missä minäkin aikoinaan elin. Lapselle en tätä tietenkään olisi toivonut, mutta kyllä olen vahingoniloinen, että kopsahti tuota naista omaan nilkkaan ja pahasti :LOL:

Eli eipä mulle mitenkään hirmu pahasti ole kukaan sanonut, mutta nämä 3 asiaa on sellaisia, joita en kyllä tietyllä tapaa tule varmaan ikinä unohtamaan.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
"Sä olet just sellainen ihminen, johon rakastutaan..." :eek:
onko se pahasti sanottu? :ashamed:
No onhan se. Vai eikö ole? Ainakin, jos syyttävästi sanotaan.

Olisin ollut valmis rakastumisen kohteeksi, mutta... No, en tiedä. Saattoihan tuo ollakin rakastunut ;)

Yhteistyössä