G: Ovulointipäivägallup ja ovulaatiotesteistä (ja varsinkin jos on häikkää, esim. PCO)

Onko täällä ihmisiä, jotka tiedätte oman ovulaatiopäivänne? Monesko päivä se teillä mahdollisesti on? Tuleeko teillä joka kuukausi tuo ovulaatio?

Itselläni PCO ja sain eilen postissa läjällisen noita testejä. Eilen jo testasin, kp 17, mutta ei se testi näyttänyt kuin yhden viivan. Eli ajankohta on ilmeisesti mennyt ohi, tai sitten sitä ei ole ollutkaan. Kiertoni on n. 30 pv.

Siksi kyselen tuota päiväänne, että olisi helpompi hahmottaa myös epätavalliset tapaukset, eli jos se ovulaatio ei tulekaan kuin oppikirjassa jne.

Näyttääkö nuo testit vain testin toimivuusviivan ovulaation jälkeen, eli sitä toista viivaa ei tule ollenkaan, ei edes haileaa?
 
PCO:sta minulla ei ole tietämystä ja onneksi ei kokemusta!

eikös sääntö ole se, että ovulointipäivästä on lähes kaikilla naisilla 14 vrk menkkojen alkuun, alkukierron pituus vaihtelee? eli oiskohan sun ovulaatio ollut just äsken?

tässä mun kierrot, joissa olen tikuttanut (ovulaatipäivä / kierron kesto):
21/37, 24/36, 18/28 ja 20/31
eli mulla tuo 14 vrk sääntö ei pidä paikkaansa, ovulaatiosta 10-16 päivää menkkojen alkuun

jatka varmuuden vuoksi tikuttamista vielä muutama päivä!
 
Minä en tikuta, mutta kierto on ollut säännöllinen 28-29 päivää jo monta vuotta. Ja joka kuukausi, siinä kp. 14 tienoilla tunnen toisella puolella masua pistoja ja bongaan ovulaatiovuotoa. En voi olla ihan varma, onko ovulaatiota siis tapahtunut ihan joka kuu, mutta kroppani tuntien tunnistan nuo ilkeät nippailut ja vuodot samaan aikaan hyvin tarkasti.

Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä yli kolmeen vuoteen. Liki neljään. Eli kierto on ihan itsestään tasainen.

Eli mun kierto taitaa olla hyvin oppikirjan mukainen :D
 

Yhteistyössä