G: Osallistuuko teillä myös mies viikkosiivoukseen?

vieras
Koko perhe osallistuu. 12-vuotias siivoaa oman huoneensa, 8-vuotias korjaa huoneestaan lelut ja saattaa imuroida sen. Minä imuroin ja pyyhin pölyt, mies pesee lattiat.

Ei kyllä pidetä mitään viikkosiivousta, vaan siivotaan sen mukaan kuin tarvetta on. Vessan pesen minä. Mies pesee saunan lauteet ja minä seinät ja lattiat.

Mies pääasiassa meillä on se siivoaja, niin pienet kun isotkin siivoukset (mm. pöllyttää kaikki petivaatteet ja sohvatyynyt viikottain). Mulle jää yleisen siisteyden ylläpito :)

Muksut siivoaa yläkerran itse, ikää 6-12

Ei meillä mitään säännöllistä viikkosiivousta ole, jos mies on yhden päivän edes viikossa koko päivän kotona niin yleensä silloin otetaan ja siivotaan kunnolla. Muuten se siivous täytyy vaan hoitaa tässä lasten kanssa ollssa "siinä sivussa". Lapset 1v9kk ja 9kk.

Ei meillä ole mitään "viikkosiivousta".
Mutta mies kyllä siivoaa enemmän kuin minä. Mä siivoan tallin, mies pääasiassa torpan, kanalan, biljardihuoneen ja pihasaunan.

Muoks. Muksut 6v., 3,5v., 2v. ja 3 viikkoinen.

Turkilmas
Meillä ei oo mitään varsinaista viikkosiivousta. Mä siivoan silloin kun siltä tuntuu. Joskus mies imuroi ja välillä saattaa laittaa tiskit koneeseen jne. Mä kuitenkin teen meillä lähestulkoon yksin kotityöt. Esikoinen järjestelee oman huoneensa käskettäessä.

Esikoinen on 9-vuotias ja kuopus täyttää ens kuussa 2v.

Muoks: jos siivoan silloin kun mies on kotona (mitä harvemmin teen), niin silloin mies lähtee ulos lasten kanssa että mä saan tehdä työt rauhassa.

tiia
Ei. Siivoan yksin aina ja syy siihen että mies käy töissä ja auttamassa äitiänsä vapaa päivinä maatilan hoidossa, joten annan levätä kun on vapaata hällä. 1 v tenava meillä.

Yhteistyössä