G: Onko teidän kaikkien 5-vuotiailla tai nuoremmilla sukset ja hiihdättekö niiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono omis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Ette ole. Sukselliset lapset eivät ole hyvän vanhemmuuden mitta.

Mutta voisittehan kokeilla ainakin esikoiselle ostaa, jos asia vaivaa.

Olen kirppikseltä ostanut yhdet sukset, mutta niitä ei saa kiinni kenkiin. Ovat siis sellaiset, mitä käytetään ilman monoja,mutta ei niitä kerta kaikkiaan saa jalkoihin. Uudet suksisetit monoineen näyttää maksavan yli 100 e ja rahalle olisi muutakin reikää. Mutta täytyy tosiaan silti ostaa ja meneehän ne nuoremmalle sitten myöhemmin.

Sellaiset ovat hyvät 2-vuotiaalle mutta jos hiihtää meinaa niin monosukset on ehdottomat.

tytöiltä löytyy sukset ikää 2x5v. ja ovat hiihtäneet jo 2talvea sekä viime talvena käytiin hiihtokoulussa. jaksavat hiihtää jo pidenpää matkaa. aamulla ois tarkitus lähteä hiihtoretkelle koko perhe kera eväitten :) suosittelen suksien hankkimista.
niin ja luistimetkin löytyy ;)

On sukset, aina ollut jo 3-vuotiaasta asti. Mutta ei, mä en hiihdä, kaikki kunnia isovanhemmille, jossa muksut ovat opetelleet hiihdon alkeet ja jatkot.

Tääkin on varmaan paikkakuntakohtasta. Pohjoisemmassa hiihdetään enemmän, on jopa kelejäkin, etelässä ei paljoa huvita ostaa suksia, jos kerran talvessa pääsee hiihtämään -karrikoiden-

Onko kaikilla luistimet, käykö kaikki lastensa kanssa luistelemassa?
Osaako jokainen eskarilainen uida hyvin?
Soittaahan jokainen vähintään nokkahuilua?
Käy baletissa tai jalkapalloa pelaamassa?

Eiköhän jokaisen lapsen vanhempi tue ja opeta lastaan jossakin taidossa, ei kaikkea tarvitse opettaa.

Meidän 1v6kk lapselle hommattiin juuri sukset. Saas nähdä joko tänä talvena pääsee pihaan tehdyn 20 metrin reitin kaatumatta. Tällä hetkellä pystyssä pysyy vain tasaisella

No meillä on jokaisella kolmella ollut kunnon monosukset 3-4v iästä lähtien, 2-vuotiaina ovat hiihdelleet sellaisilla Peltosen kenkiin kiinnitettävillä suksilla. Vaikka Varsinais-Suomesta ollaankin, kyllä täällä eskari ja koulu käyttävät hyväksi lumikelit talvisin, jos sellaisia on. Ensi viikolla eskarissa hiihtoa, koulussa viikon pari myöhemmin.

En silti pidä teitä huonoina vanhempina, eihän se nyt noin yksioikoista onneksi ole. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Ette ole. Sukselliset lapset eivät ole hyvän vanhemmuuden mitta.

Mutta voisittehan kokeilla ainakin esikoiselle ostaa, jos asia vaivaa.

Olen kirppikseltä ostanut yhdet sukset, mutta niitä ei saa kiinni kenkiin. Ovat siis sellaiset, mitä käytetään ilman monoja,mutta ei niitä kerta kaikkiaan saa jalkoihin. Uudet suksisetit monoineen näyttää maksavan yli 100 e ja rahalle olisi muutakin reikää. Mutta täytyy tosiaan silti ostaa ja meneehän ne nuoremmalle sitten myöhemmin.

Oletko koittanut säätää niitä siteitä? Meidän esikoisella (3,5v) on minun ekat sukset joilla hiihtää, ruuvimeisselin avulla voi säätää lestin leveyttä ja sellainen vyön näköinen säädettävä remmi menee päältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
On sukset, aina ollut jo 3-vuotiaasta asti. Mutta ei, mä en hiihdä, kaikki kunnia isovanhemmille, jossa muksut ovat opetelleet hiihdon alkeet ja jatkot.

Tääkin on varmaan paikkakuntakohtasta. Pohjoisemmassa hiihdetään enemmän, on jopa kelejäkin, etelässä ei paljoa huvita ostaa suksia, jos kerran talvessa pääsee hiihtämään -karrikoiden-

Onko kaikilla luistimet, käykö kaikki lastensa kanssa luistelemassa?
Osaako jokainen eskarilainen uida hyvin?
Soittaahan jokainen vähintään nokkahuilua?
Käy baletissa tai jalkapalloa pelaamassa?

Eiköhän jokaisen lapsen vanhempi tue ja opeta lastaan jossakin taidossa, ei kaikkea tarvitse opettaa.

Joo, ja sen "jossakin" pitäis riittää! Ite kärsin siitä, että oon aina halunnut osata ihan kaikkea, ja lapsilleni on periytynyt sama, niitä pitää ihan toppuutella! Voin vastata kaikkiin noihin kysymyksiin kyllä :ashamed:

Yhteistyössä