G: Onko teidän lapsilla jotain vanhempien vanhaa?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Siis kun esim mun lapsilla (ja siskon lapsilla) on ollut käytössä meidän vanha syöttötuoli. Siinä on nyt sit istunut yhteensä 7 lasta yli 30 vuoden aikana. Ja kastemekko on myös ollut kaikilla samaisilla 7 lapsella. Mieheltä ei ole mitään jäänytkään, kun eivät ole samanlaisia kaiken säästäjiä, kun meidän perhe :D

----------
Mummolassa on käytössä kaikki meidän vanhat lelut (ja uusiakin kyllä). On siellä vanhat äp-makuupussit ja huovatkin. Ja syöttötuoli. Ja toki suvun kastemekko. Ja perintöpotta. Mitä kaikkea ovatkin viitsineet säästää!

joo
kirjoja on paljon mun vanhoja ja kastemekko toki, niin ja vaatteita, äippäpakkauksen huopa jne. Anoppi on valitettavasti heittänyt roskiin lähes kaiken, vaikka ei sitä heti hänen kotonaan uskoisi.

Mummolassa ja täällä on minun ja mieheni vanhoja leluja.
Yksi lasten rakkaimmista jutuista on mummoni minulle antama huivi.

Esikoisemme nukkui samassa sängyssä, missä minä olen nukkunut pienenä.

Mun vauva villapaita :)
Miehen kastemekko :)
Upeita vanhoja leluja aika paljon :)
Mun äidin muumikirja vuodelta 1956... Tosin se on mulla. En anna lapsille. Voin vain lukea sitä heille. Ehkä annan sitten aikanaan perinnöksi :)
Postirattaat 1950 luvulta :)
jne.
Noi nyt tuli ensin mieleen.

Molemmat lapset ovat nukkuneet mun vanhassa pinnasängyssä (tai toinen nukkuu siinä parhaillaan), mun vanha potta ja polkupyörä, molemmilta vanhemmilta iso kasa leluja (autoja, legoja, pehmoja yms), vaatteita löytyy jonkun verran.
Isännän vanha kastemekko kulkee suvussa, joten esikko kastettiin siinä ja neiti kastetaan kohta. Mummin vanha nukke on esikolla leikissä.
Iso kasa tyttöjen leluja odottaa vielä varastossa; barbeja, nukkeja, nukenvaunut yms...

Että on enemmän kuin tarpeeksi... :D

kyllä
Mun äiti on säästänyt kaikki lelut ja niitä onkin mun ja siskon tytöillä tasaisesti molemmilla. Lisäksi meillä on pojalla isänsä leluja, kun anoppikin on säästänyt joitain rakkaimpia leluja. Kirjoja on molempien lapsuudesta vinot pinot. Lisäksi tyttö nukkuu mun vanhassa sängyssä ja kouluikää odottelee mun vanha kirjoituspöytä + tuoli, jotka olivat aikanaan jo mun äidillä :)

Musta on ihanaa, kun meillä on lapsilla niin paljon tavaroita mun ja miehen lapsuudesta. Niillä tavaroilla on jotenkin isompi tunnearvo myös lapsille. Meidän poika on tosi villi mutta leikkii huomattavasti nätimmin isänsä vanhoilla aarteilla kuin uutena saamilla leluillaan, jotka toisinaan saavat turhankin kovaa kättä.

Meijän lapset perivät minun satukirjat, syöttötuolin, leluja, sammarihaalarit ja kastemekko on kiertäny mulla, pikkusiskoillani ja minun kummallaki lapsella.
Kierrätys kannattaa, ja se että piettää tavaroista huolta. Ei minua ainakaan haittaa vaikka meillä on käytössä minun vanha syöttötuoli, ajan patinoima :D

juu..
Miehen vanhoja vaatteita, töppöset, amme, kirjoja, leluja ja suvussaan kulkeva kastemekko.
Ja minun vanhat nukenrattaat, nukkeja, pehmoleluja.
Äitini luona onkin sitten isot kasat meidän lasten vanhoja leluja ja kirjoja, mm. nukkekoti joka on joskus minulle löytynyt mummolan vintiltä.

Yhteistyössä