g: Onko sulla ja sun lapsilla kuvallinen henkilökortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin tuli vaan tosta yhdestä ketjusta, et joku totes ettei passia tarvi kuvallinen virallinen henkilöllisyys todistus riittää, niin et en tosiaankaan tunne ketään joka olis sellasen hommannu. Ja jos pitää sellanen lapselle hommata niin eikö sitä samalla vaivalla hommaa sen passin? :D Tai näin ainaki minä tuumin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin tuli vaan tosta yhdestä ketjusta, et joku totes ettei passia tarvi kuvallinen virallinen henkilöllisyys todistus riittää, niin et en tosiaankaan tunne ketään joka olis sellasen hommannu. Ja jos pitää sellanen lapselle hommata niin eikö sitä samalla vaivalla hommaa sen passin? :D Tai näin ainaki minä tuumin :D

Henkilöllisyyskortissa on se etu passiin verrattuna, että mahtuu lompakkoon tai taskuun.

Mulla on, kun en ajokorttia omista. Passia on ikävä raahata mukanaan joka paikkaan, kun henkilökortti mahtuu ihan passelisti lompakkoon. Kuvallinen kela-korttikaan ei käy virallisena todistuksena kaikkialla. Passin hankin, jos joskus tarvitsee matkustaa johonkin Viroa tai Ruotsia pidemmälle, niissä kun voi käydä ilman passiakin..

Alkuperäinen kirjoittaja diipadaapadei:
Mulla on, kun en ajokorttia omista. Passia on ikävä raahata mukanaan joka paikkaan, kun henkilökortti mahtuu ihan passelisti lompakkoon. Kuvallinen kela-korttikaan ei käy virallisena todistuksena kaikkialla. Passin hankin, jos joskus tarvitsee matkustaa johonkin Viroa tai Ruotsia pidemmälle, niissä kun voi käydä ilman passiakin..

Koko Eurooppaan pääsee pelkällä henkilöllisyyskortilla, ei tarvitse passia ;)

Koko Eurooppaan pääsee pelkällä henkilöllisyyskortilla, ei tarvitse passia ;)

Henkilökortilla pääsee Schengen-alueelle.

"
Schengen-valtioita ovat Alankomaat, Belgia, Espanja, Islanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekki, Unkari ja Viro.
"

Huom: Ei Iso-Britanniaa eikä Irlantia.

Lisäksi vielä erikseen:
"
Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja ovat jo vuonna 1954 sopineet, että Pohjoismaiden kansalaiset voivat liikkua Pohjoismaissa ilman passia ja oleskelulupaa. Vuonna 1955 Islanti liittyi passiunioniin.
"

Liikkuminen EU/Schengen-alueella - Ulkoasiainministeriö: Palvelut: Liikkuminen EU/Schengen-alueella

Yhteistyössä