G: Onko sinulla mielestäsi hyvä itsetunto? Entä oletko onnellinen?

• Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Josefiina:
Onnellisuuden tila ei ole pysyvä koskaan. Myös itsetunto vaihtelee tilanteen mukaan. Näin minusta.
Voi se olla. Mä olen ollut onnellinen koko elämäni. Onnellisuus on minulle pysyvä, kokonaisvaltainen tunne. Onni taas on hetkellinen tunne, koska ei elämä voi olla jatkuvia onnenhetkiä.

ffff
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ei ole mitään syytä olla
:( Kai nyt jotain sentään?
Ei ilonaiheet/onnenaiheet tms. riitä tekemään ihmistä onnelliseksi.
Voi olla jostain asiasta onnellinen, kiitollinen, iloinen, tyytyväinen; ei riitä kuitenkaan yleiseen onnellisuus-tilaan.

vieras
Onnellisuus kumpuaa siitä, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ja omaa suht terveen itsetunnon. On siis tyytyväinen itseensä ja kykenee rakastamaan itseään. Plussaa on, jos on vielä optimistinen luonne.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ffff:
Ei ilonaiheet/onnenaiheet tms. riitä tekemään ihmistä onnelliseksi.
Voi olla jostain asiasta onnellinen, kiitollinen, iloinen, tyytyväinen; ei riitä kuitenkaan yleiseen onnellisuus-tilaan.
Ymmärrän tuon. En itsekään määrittele itseäni onnelliseksi vaikka on perhe, terveet lapset, ym. Mutat silti.... jotenkin olen aina ajatellut että Päätön olisi onnellinen ja oman elämänsä herra.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onnellisuus kumpuaa siitä, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on ja omaa suht terveen itsetunnon. On siis tyytyväinen itseensä ja kykenee rakastamaan itseään. Plussaa on, jos on vielä optimistinen luonne.
tolla tyylillä pitää olla peili mukana että saa ihailla naamaansa missä vaan :D

vieras
Ehkä tuo asenne on syynä siihen, ettet ole onnellinen. Terve narsismi (ei sairas) on normaalia ja toivottavaa. Itseään pitää arvostaa yhtä lailla kuin toisiakin eikä antaa kenenkään kävellä ylitseen tms. Pitää rakastaa itseään, että kykenee rakastamaan myös muita.

Totta. Mä olen tullut onnellisemmaksi sitä mukaa kun olen kasvanut ihmisenä ja itsetunto on parantunut.

Ehkä tuo asenne on syynä siihen, ettet ole onnellinen. Terve narsismi (ei sairas) on normaalia ja toivottavaa. Itseään pitää arvostaa yhtä lailla kuin toisiakin eikä antaa kenenkään kävellä ylitseen tms. Pitää rakastaa itseään, että kykenee rakastamaan myös muita.
ei tästä voi tuntemattomien kanssa väitellä.
:wave:

elä pitkään ja ole onnellinen

vai miten se nyt menikään... :D

Yhteistyössä