G: Onko ketään kenen mielestä on OK että vauva 0-2v polttaa 10 - 100 tupakkaa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mun muru

Aktiivinen jäsen
05.05.2008
10 344
2
36
Onko ketään kenen mielestä vauvojen tupakointi olisi vaaratonta vauvalle ja vauvan kehitykselle ym? Mietin vain koska monien mielestä raskausaikaan tupakointi ei ole vauvalle vaarallista. Onko mustia nikkejä jotka ovat sitä mieltä että vauvoillekin tupakointi on sitten ok? Tosin sikiö-alkiovaihe on herkempi vielä.

ihan herättävä aloitus, koska tosiaan tosta on kyse kun raskaana oleva polttaa.

mä en voi ymmärtää naisia, jotka polttavat raskaana ollessaan. järkyttävää ja kiduttavaa raakaa pahoinpitelyä oman mielihyvän takia. puistattavaa!

Mielestäni kenenkään ei pitäisi edes hankkiutua raskaaksi jos on niin itsekäs ettei pysty luopumaan tupakoinnista. Sama asia kun välillä näkee autossa vanhempien tupakoivan ja takapenkillä istuu pieniä lapsia, talvella usein vielä pidetään ikkunatkin visusti kiinni...Näitä kun näkee tekisi mieli mennä lämäyttämään vanhempia....

No olen samaa mieltä että ei ole kellekkään hyväksi tupakoida/ tai joutua passiiviseksi tupakoijaksi, etenkin vasten tahtoaan. Ja kyllä luulisi sen kaikkien tietävän. Mutta mua puistattaa ihmiset jotka haukkuvat ja osoittelevat sormilla sellaisia joilla tahtoa on lopettaa, mutta sen siasta tarvittaisiin tukea, ei haukkuja. Mua puistattaa enempi ne ihmiset jotka tekevät siitä vaikeampaa, eli ne jotka osoittelevat sormillaan. Mulle ainakin tupakan lopetus on ollut erittäin vaikea prosessi, enkä tiedä pahmepaa riipuvuutta.

Niin, siis minä ihmettelen sitä miksi joku ensin hankkiutuu raskaaksi ja sitten voivottelee koko raskauden ajan kuinka ei muka saa lopettettua polttamista vaikka pitäis. Ja selittelee ettei se nyt ehkä niin vaarallista ole.
Miksi ei ensin lopeta tupakointia ja sitten hankkiudu raskaksi. Vaikea käsittää. Enkä tajua miehiä jotka tuollaisia muijia edes viitsivät katsoa jotka raskaana ollessa polttavat. Tuon pitäisi olla jo peruste miehen yksinhuoltajuudelle tai lapsen huostaanotolle, jos nainen myrkyttää sikiötä raskaana ollessaan (ja sama tässä kuin viinassa ja huumeissa, pakkohoitoon vain kaikki tuollaiset).

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tottakai naisen pitää lopettaa tupakointi ja alkoholin käyttö. Mutta sitä en ymmärrä miksi miehenkin ne pitäisi lopettaa.

No tupakointi ainakin siksi, että miehen uloshengityksestä tulee niitä myrkkyjä huoneilmaan. Niinhän kaikissa kätkytkuolemaoppaissakin sanotaan. :xmas:

Tottakai naisen pitää lopettaa tupakointi ja alkoholin käyttö. Mutta sitä en ymmärrä miksi miehenkin ne pitäisi lopettaa.

Totta! Tuo on tyhmintä mitä olen kaveripariskunnilta kuullut mutta ihan uskomatonta et minunkin kaveripiiristä löytyy kolme, 3 !!! paria joissa vaimo on vaatinyt myös miestä olemaan 9kk ilman viinaa ja tupakkaa =O

Miksi? =O En voi ymmärtää...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:

Totta! Tuo on tyhmintä mitä olen kaveripariskunnilta kuullut mutta ihan uskomatonta et minunkin kaveripiiristä löytyy kolme, 3 !!! paria joissa vaimo on vaatinyt myös miestä olemaan 9kk ilman viinaa ja tupakkaa =O

En kanssa voi ymmärtää. Mutta meillä mies ei onneksi polta ja haluaa ihan itse juoda vähemmän alkoholia raskausaikanani. Aion kyllä pistää miehen ulos kavereiden kanssa vielä ainakin kerran ennen synnytystä

:D

Aivan sama kuin jos vaimolla ei olisi ajokorttia niin mieskään ei saisi ajaa autoa! :headwall:

Päästiin mun lempiaiheeseen :kieh: :D . Niimpä, hyvä aloitus! Ja te jotka nauratte että miksi miehenkin pitää lopettaa tupakka ja alko. Niin ehkä tässä pari syytä miksi olisi hyvä vähentää tai lopettaa miehenkin, etenkin päivittäinen alkon lotraaminen(jos sellaista ongelmaa on) ja tupakka taas kokonaan:
-Kun ihminen hengittää, niin meillä on pienen pieniä hiukkasia hengityksen ulos tuomassa ilmassa. Jos polttaa, siinä on osa niistä myrkyistä ja siksi esim sanotaan että jos haluaa vähentää kätkytriskiä, niin ei pidä polttaa, tai jos polttaa(esim mies siis tässä tapauksessa), ei saa nukuttaa vauvaa samassa sängyssä sillä silloin vauva hengittää ne tupakan hiukkaset sisäänsä ja sen on todettu nostavan riskiä.
Kun taas tekee lasta, niin miehen tupakointi muuttaa siittiöiden laatua ja erään kirjan mukaan jopa pysyviä muutoksia saattaa tulla ja se taas voi vaikuttaa lapsen terveyteen. Voi ja saattaa, niimpä MUTTA kuka haluaa ottaa riskejä JOS nämä tietää? No, kaikkihan ei tiedä ja ne joille kerrotaan, eivät usko. Että siinä sitten paasaan. Mutta olempahan sanonut ainakin. :wave:

Aivan sama kuin jos vaimolla ei olisi ajokorttia niin mieskään ei saisi ajaa autoa! :headwall:

No ei se kyllä ole :laugh:

Meillä mies tarjoutui myös itse lopettamaan tupakoinnin ikään kuin tueksi tai myötätunnosta. Kun ukkoni sitten huomasi, että ilman suurempia tuskia pystyin olemaan polttamatta, niin pikku hiljaa alkoi poltella. Ensin minulta salassa, kun vei roskia, mutta tietysti mä sen haistoin. En nyt viitsinyt siitä mitään mainita, kun itsehän oli koko jutun keksinyt. Olishan se tietysti ollut hyvä miehen omalle terveydelle, jos olisi lopettanut. Tuo alkoholi nyt ei miehelle niin kovin iso juttu ole ja en tod. nähnyt tarpeelliseksi nalkuttaa, jos joskus saunakaljat otti tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:

En kanssa voi ymmärtää. Mutta meillä mies ei onneksi polta ja haluaa ihan itse juoda vähemmän alkoholia raskausaikanani. Aion kyllä pistää miehen ulos kavereiden kanssa vielä ainakin kerran ennen synnytystä

:D

Toki mies saa pilettää :D mutta sen ymmärrän jos nainen haluaa ettei ukko jatkuvasti käy ryynäämässä baarin lattialla kun ite vaivaisena odottaa lasta. Siis tuo oli ääriesimerkki. Eli kun lapsi on jo mahassa niin aivan hyvin voi välillä ukko relata. Kunhan tosiaan fiksusti :wave:

Eihän vauva/sikiö siellä mahassa vielä hengitä.. ei se siis keuhkoihinsa voi mitään vetää.
Ikävää silti että jotkut jatkaa polttamista vaikka ovat raskaana, monenlaisia vaivoja voi lapselle tulla.

Mäkään en ymmärrä miksi miehen pitäs lopettaa mutta en myöskään hyväksy sitä, että raskaanaoleva nainen joka itse on lopettanut tupakanpolton joutuu voimaan pahoin omassa kodissaan miehen tupakoinnin vuoksi. Vaikka meillä ei mies polta sisällä koskaan niin silti se haju jonka se tuo mukanaan saa mut niin huonovointiseksi, että ihan vihaksi pistää. Eikä siitä hajusta pääse karkuun muutakun lähtemällä muualle

:/

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Eihän vauva/sikiö siellä mahassa vielä hengitä.. ei se siis keuhkoihinsa voi mitään vetää.
Ikävää silti että jotkut jatkaa polttamista vaikka ovat raskaana, monenlaisia vaivoja voi lapselle tulla silti, vaikkei keuhkoihin verä.

Nii, ei vedäkkään savua keuhkoihin MUTTA saa ne myrkyt napanuoran kautta veressä!

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
No ei se kyllä ole :laugh:

No miten nämä sitte eroaa toisistaan? Ei miehen tupakanpoltto tai oluen juonti ainakaan sikiötä vaaranna sen enempää kuin isin autolla ajo.

No kyllä se vaarantaa jos mies tupakoi raskaana olevan välittömässä läheisyydessä.

Yhteistyössä