G:Onko kaikkien haaveena omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haave
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haave

Vieras
1. Vai rivitalo/kerrostalo/paritalo?

2.Millainen ympäristö? (lähiö,maaseutu,iso tontti,palvelut )

Mun haaveena on tuo omakotitalo,isolla tontilla jossa tilaa tehdä kunnon kasvimaa ja paljon kukkia ja istutuksia.Lapselle keinut/hiekkalaatikkopaikat.Mielellään vesistön lähellä.Palvelut ois kiva jos olis korkeintaan n.10-20 km etäisyydellä.

Tällä hetkellä haaveessa paritalo/okt. Rivitalokin kelpaa, jos on iso piha ja esim. päätyasunto. Eniten minuun vaikuttaa asunnon pohjaratkaisu.

Asunto saisi olla 5-10 km keskustasta, ja olis kiva jos omaan pääsisi muuttamaan ennen kolmikymppisiä.

En halua omakotitaloon. En tykkää näperrellä, rempata tai siivota alvariinsa. Eikä kiehdo myöskään ajatus puutarhurin jne. palkkaamisesta. Asustan mielellään mahdollisimman ekologisesti eli kaupungissa kerrostalossa. Lyhyet välimatkat kaikkialle, runsas palvelutarjonta ja monnipuoliset julkiset kulkuyhteydet ovat valintaperusteitani. En usko, että voisin Suomessa asua muualla kuin Helsingissä.

Maalla kasvaneena tiesin varhain haluavani sieltä pois. Ja nou hätä, kesällä muksut pääsevät maalle ja kaupungissakin on Lasten ja nuorten puutarhayhdistys (tai joku muu sellainen), jonka jäseninä voivat telmiä palstoilla jne. Tosin asumme luonnonläheisellä alueella, puita ja nurtsia sekä elukoita omasta takaa, omalla kerrostalopihalla.

minun haave olisi ajaa tää meidän omakotitalo jyrällä ylitse..ja rakentaa uusi...älkää ihmisetkoskaan ostako vanhaa taloa, nää on niin syvältä kun olla voi. koskaan et mieleiseksi saa ja rahaa palaa kauheesti ja silti tulos RUMA

NO ei ole!!!!! Juuri muutimem sellaisesta "idyllistä" meren läheltä suurelta puistomaiselta unelmatontilta ja unelmatalosta rivitaloon esikaupunkialueelle ja voi tätä onnea!!!!! Ei huolta niiiiiiiiiiin monesta asiasta josta täytyi huolehtia/maksaa itsensä kipeäksi omakotitalossa.

Kukin tyylillään :heart:

1. Suomessa kerrostalo, miehen kotimaassa omakotitalo.

2.Suomessa haluan elää mahdollisimman helposti, en tosiaankaan kaipaa kurjan ilmaston takia vielä lumitöitä pihalla tms. masentavaa! Toisessa kotimaassamme haaveilen omasta talosta hieman lähempänä rantaa (kuin nykyinen), ei kuitenkaan ihan rannalla,mutta kävelymatkan päässä. Lähellä kaupunkia, ei liian korvessa. En kaipaa suurta taloa useilla huoneilla, mielummin muutamia tilavia huoneita,joista voisi muokata mieleisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja haave:

Mun haaveena on tuo omakotitalo,isolla tontilla jossa tilaa tehdä kunnon kasvimaa ja paljon kukkia ja istutuksia.Lapselle keinut/hiekkalaatikkopaikat.Mielellään vesistön lähellä.Palvelut ois kiva jos olis korkeintaan n.10-20 km etäisyydellä.

Asumme juurikin haaveidesi tyyppisesti. Iso omakotitalo meren rannalla. Hienoa katsella olohuoneen ja takkahuoneen ikkunasta tai terassilta, kun merilinnut ovat palanneet muuttomatkoiltaan rannoille. Lapselle tilaa touhuta ja seikkailla. Suosittelen.

Ei ole koskaan ollut haaveena.Nyt asumme omakotitalossa järven läheisyydessä.On iso piha, tilaa tehdä isompikin kasvimaa.Kaksi peltoa vuokrattu naapurille.Parturiliike, kauppa, majoituspalvelut, koulu löytyvät n 500m etäisyydeltä.Paremmat palvelut n 10km:n etäisyydeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En halua omakotitaloon. En tykkää näperrellä, rempata tai siivota alvariinsa. Eikä kiehdo myöskään ajatus puutarhurin jne. palkkaamisesta. Asustan mielellään mahdollisimman ekologisesti eli kaupungissa kerrostalossa. Lyhyet välimatkat kaikkialle, runsas palvelutarjonta ja monnipuoliset julkiset kulkuyhteydet ovat valintaperusteitani. En usko, että voisin Suomessa asua muualla kuin Helsingissä.

Maalla kasvaneena tiesin varhain haluavani sieltä pois. Ja nou hätä, kesällä muksut pääsevät maalle ja kaupungissakin on Lasten ja nuorten puutarhayhdistys (tai joku muu sellainen), jonka jäseninä voivat telmiä palstoilla jne. Tosin asumme luonnonläheisellä alueella, puita ja nurtsia sekä elukoita omasta takaa, omalla kerrostalopihalla.

Muutoin samaa mieltä, mutta Helsinki ei ole välttämätön :)

Mä en haluaisi asua omakotitalossa enkä varsinkaan pari- tai rivitalossa. Mä en jaksais kaikkea sitä hommaa. Just kun sisältä sais talon siivottua ja laitettua niin olis vielä se pihakin laitettavana. Parveke riittää mulle, kiitos.

Rivarissa asutaan ja tämä on unelmieni täyttymys.
Asutan pienellä paikkakunnalla.
Meillä ympärillä metsää, Rauhallista seutua, naapuri kaupunkiin noin 8km,Paikkakunnan keskustaan 2km jossa on kauppa,pankki,tk,parturi jne..

En ikinä muuttaisi omakotitaloon. Pelkäisin asua maan tasossa, joten rivitaloonkin lähtisin hyvin vastahakoisesti (siitä mies unelmoi).
Okt-asuminen vaatisi myös piha-ja kunnostustöitä, ei kiitos.
Haluaisin mieluiten asua kaupungin keskustassa.

Pikkukaupunkiin omakotitaloon en muuta IKINÄ! Kauheampaa saa hakea, kaikki suhtautuu uuteen ihmiseen epäluuloisesti, kukaan ei puhu mitään (paitsi ilkeämielisiä juoruja), kaikki ihanat paikat on "varattu" jollekin pikkuporukoille jotka mulkoilee arvostelevasti jos uskaltaudut paikalle...

Ei omakotitalo sinänsä tuo onnea. Varsinkaan jos joudut muuttamaan siihen "muualta".

Me asumme omakotitalossa joka on meidän unelmamme.Olemme 3 taloa rakentaneet 4:ssä vuodessa ja ehkä nyt asetuimme aloillemme.Meillä on iso tontti(3600m2) ja iso talo+ulkorakennus.Itse rakastan pihan laittoa ja omaa rauhaa.Lapset saavat olla omalla pihalla rauhassa.En oikeastaan löydä mitään negatiivistä omakotitalo asumisessa.Olemme myös asuneet kerros-ja rivitalossa.

Ei tietenkään ole omakotitalo kaikkien unelma. Toiset eivät pidä siitä työmäärästä, jonka se väistämättä tuo tullessaan, vaan haluavat ennemmin että joku muu luo ne lumet ja ajaa nurmikot.

Itse en ole koskaan viihtynyt kerrostalossa ja rivitaloasuminen ei tule kuulonkaan. Asumme 10 km päässä Helsingin keskusta vanhassa omakotitalossa ihanalla alueella ja paremmin ei voisi asiat olla. Palvelut lähellä ja joukkoliikenne toimii hyvin.

Minusta vaan on niin ihanaa päästä erityisesti nyt keväällä puutarhatöihin ja kesällä hakea tomaatit omasta kasvihuoneesta ja kuunnella lintujen laulua. Oma piha on mahtava asia lastenkin kanssa, ei tarvitse keksiä väkisin tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja haave:

Meillä oli vuosikausia haaveena ok-talo maalla. Nyt semmonen on..vesistölle 300m, jossa oma laituri ja venepaikka. Koirien kanssa en kaupunkiin haluis, enkä muutenkaan enää kerros- tai rivitaloihin. Saa olla ihan omassa rauhassaan...

1. Rivitalo olisi mun unelma tai ehkä paritalo (jos as oy ja siinä yhteisvastuullisesti monta paritaloa). Omakotitalossa jo pienestä pitäen kasvaneena en haluais tehdä niitä pihahommia, ei jaksa ja sisällä oli aina ihan turhan paljon siivoamista. Yäk. Rivitalossa taloyhtiö yhdessä vastaa korjaus- yms töistä ja siinä on vaan pieni piha. Mulle riittäisi myös kerrostalo lasitettuine parvekkeineen.
2. Voisko olla kauheampaa kuin iso tontti?? Sitä nurmikon ajoa, käpyjen keräämistä ja pakkopullapuutarhanhoitoa. Yäk. Haluaisin asua ison kaupungin lähellä, rauhallisessa lähiössä mistä olisi hyvät joukkoliikenneyhteydet keskustaan ja töihin. En haluaisi asua ihan maaseudulla, koska pikkukaupungissa kasvaneena se olisi tosi tylsää...

Yhteistyössä